וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניתם דירה? כל מה שצריך לדעת לפני שמשכירים אותה

23.7.2017 / 16:00

חוק שכירות הוגנת אמנם מחזק את מעמדו של השוכר מול בעלי הדירות, אבל גם להם יש זכויות מול הדיירים, שלא תמיד משלמים את השכירות בזמן ולעתים מזיקים לנכס. צפו

עריכת וידאו: ניתאי דגן

(בווידאו: כל מה שבעלי הדירות צריכים לדעת בעת חתימה על חוזה שכירות)

חוק שכירות הוגנת, שמטרתו להסדיר את מערכת היחסים בין השוכר למשכיר, מחזק את מעמד השוכר מול המשכיר. אבל מהן הזכויות של בעל הדירה ומה הוא צריך לדעת כאשר הוא משכיר את הכנס שרכש לדייר שאינו מכיר?

אם אתם, בעלי הבית, משכירים את הדירה שלכם לדייר שאתם לא מכירים - הרושם הראשוני לא מספיק. אתם לא יודעים מה היכולת הכלכלית של השוכר, וזה אומר שעלולות להתעורר בעיות במהלך תקופת השכירות, כמו פיגור בתשלומים, אי פינוי הדירה במועד, נזקים שעלולים להיגרם וצרות אחרות.

אז מה עושים כדי שהצ'קים לא יחזרו? אתם יכולים לבקש מהדיירים הפוטנציאליים תלושי שכר של החודשים האחרונים וגם של הערבים שלהם. זאת כדי לדעת אם הם יהיו מסוגלים לשאת בפועל בתשלומי דמי השכירות. עורכי דין ממליצים לפעמים לדבר עם משכירים קודמים, ממש כמו ממליצים בראיון עבודה.

זכרו - גם אם אתם לא גרים בה, הדירה היא שלכם. אם אתם לא מעוניינים שהשוכר ישכיר את אחד החדרים לדייר משנה, ציינו זאת בחוזה. לרוב לא נגרם נזק אם השוכר טס לחו"ל ומסבלט את הבית, אבל כדי לא לקחת את הסיכון ששוכר המשנה יגרום לנזק - סכמו את העניין עם הדייר.

אין חובות? החזירו את הצ'קים

בקשו מהשוכרים להודיע לכל הגורמים הרלוונטיים שהם נכנסו לדירה, כדי שיעבירו את כל התשלומים השוטפים, כמו חשמל, מים, ועד בית וארנונה. אפשר לנסח בחוזה סעיף שקובע שאם בתום תקופת השכירות יישארו חובות, בעל הבית יהיה רשאי לפרוע צ'ק ביטחון שקיבל מבעוד מועד מהדייר.

אם לא יהיו חובות בתום התקופה, אתם צריכים להחזיר לדיירים את הצ'קים. המליצו להם לשמור את הקבלות על התשלומים כדי להימנע ממבוכה בעתיד.

כדאי להכניס סעיף לחוזה שמתייחס למצב הדירה, הקובע כי הדיירים מתחייבים שלא לשנות אותה ולהשאיר אותה כמו שהיא בתום תקופת השכירות. אלא אם סיכמתם ביניכם שהדיירים יערכו שיפוץ בעצמם. בכל מקרה, אם הדירה היא לא כמו שהייתה כשהדיירים קיבלו אותה, הם יצטרכו להחזיר אותה למצב המקורי או לשלם לכם את ההוצאות.

ודאו שהדייר לא יכול להפר חוזה - לשם כך יש ערבויות. אם הדייר מעוניין לצאת מהחוזה בטרם הסתיימה תקופת ההשכרה, סכמו איתו שהוא יכול למצוא מחליף שיתאים לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully