וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פועל באתר של דניה סיבוס צולם כשהוא תלוי באוויר

10.7.2017 / 14:35

לוואלה! נדל"ן הגיע סרטון שבו נראה פועל באתר בנייה של חברת הביצוע בבת ים, כשהוא תלוי באוויר באופן המסכן את חייו ומנוגד לתקנות הבטיחות. דניה סיבוס: "מדובר בפועל של קבלן משנה, שעבר את הדרכות הבטיחות הנדרשות והתנהל בניגוד לנהלי החברה"

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: פועל בניין תלוי באוויר באתר בנייה של חברת דניה סיבוס בבת ים)

אין ערך לחיי אדם? פחות משנה לאחר קריסתו של חניון הברזל בתל אביב, שבו קיפחו פועלי בניין את חייהם בפרויקט של חברת הביצוע דניה סיבוס, והפרסומים על אירועי הבטיחות בחברה אינם פוסקים. בסרטון שצולם באתר בנייה של החברה ברחוב הרב ניסנבוים בבת ים, שהגיע לידי וואלה! נדל"ן, נראה פועל כשהוא תלוי באוויר על גבי משטח המשמש כתבנית יציקה, באופן המסכן את חייו ומנוגד לתקנות הבטיחות. דניה סיבוס, אחת מחברות הביצוע הגדולות בישראל, היא חברת הבת של אפריקה ישראל. יצוין כי בחניון ברמת החייל הכשל היה תכנוני.

עו"ד ישראל אסל, מומחה בתאונות עבודה באתרי בנייה, הסביר בשיחה עם וואלה! נדל"ן כי "מדובר בהנפה של תבנית ליציקה באמצעות עגורן צריח. על גבי התבנית עמד עובד שהונף גם הוא, למרות האיסור המפורש הקבוע בתקנות העבודה, האוסרות על הרמת אדם באמצעות עגורן צריח בכל מצב". ככל הנראה, אומר עו"ד אסל, ניסה הפועל לרדת קומה על גבי התבנית.

אסל, המשמש גם יועץ משפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, מציין כי מדובר בתופעה. "לביצוע הפעולה הזאת (ירידת קומה באתר בנייה – י.ד) היה צורך בכלים נוספים או ציוד מתאים כדי להתמודד עם העבודה ובטיחות העובד, ולצערי זו המציאות שאני נתקל בה באתרי הבנייה. המודעות לבטיחות של הענף אמנם גוברת בדיונים בכנסת, אבל בשטח המצב לא משתנה. קבלני הביצוע ממשיכים להסתובב סביב השקל, ולחסוך בין השאר בכל נושא הבטיחות כדי להרוויח - והן אכן מרוויחות, כי חברות הביצוע לא משלמות על כך מחיר - לא במישור הפלילי ולא במישור הכלכלי".

רועי ויינשטיין, מזכיר "שלי - שירות לעובדי ישראל", אגודה שיתופית בענף הבניין, מותח ביקורת על האירוע באתר הבנייה ועל מדיניות הממשלה בנושא הבטיחות. לדבריו, "כל עוד מינהל ההסדרה והאכיפה יישאר אדיש ופסיבי בפעולותיו כלפי השעבוד המודרני לכסף שחור, אנחנו נמשיך לראות את הקבלנים עובדים בשיטת מצליח על חשבון כיס הביטוח הלאומי ובהתעלמות מוחלטת של רשם הקבלנים".

סרטון זה מגיע רק כשבוע לאחר שהעבודות באתר הבנייה של דניה סיבוס בשכונת הדר בחיפה הופסקו לפי הוראת מפקחי מינהל הבטיחות, בעקבות קריסתו של מנוף. על פי הדיווחים, בעקבות קריסת המנוף התרוממה באוויר המשאית שהייתה מחוברת אליו.

רק לפני מספר ימים דווח על מותו של ההרוג ה-16 באתרי בנייה ברחבי הארץ מתחילת השנה, בעוד שבשנה שעברה נהרגו 49 פועלים באתרי בנייה. משרד העבודה והרווחה הציב לעצמו בתחילת 2017 יעד של עד 25 הרוגים בתאונות עבודה.

עוד באותו נושא

נאחז באוויר: כך עובד פועל באתר של שיכון ובינוי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפועל תלוי באוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

דניה סיבוס: "העבודות באתר הופסקו באופן מיידי"

מחברת דניה סיבוס נמסר בתגובה: "מדובר באתר בבת ים בו משמשת דניה סיבוס קבלן ראשי. מבדיקת החברה עולה כי מדובר בפועל של קבלן משנה, אשר החליט על דעת עצמו לטפל בתבנית תוך כדי הרמתה על ידי העגורן באתר, בעת שהייתה צמודה לדופן הבניין.

"יובהר כי הפועל עבר את כל הדרכות הבטיחות הנדרשות, לרבות הדרכה לעבודה בגובה. לפיכך, התנהלותו הייתה בניגוד גמור לנהלי החברה הברורים והמוקפדים, כאשר שיקול הדעת והחלטותיו התקבלו על ידו באופן אישי ועצמאי, וללא כל היוועצות עם הממונים לו ו/או הנחיות מצדם".

בחברה ציינו עוד כי "מהרגע שבו הגיע הפועל למקום מבטחים, בהתאם להנחיות מנהלי החברה בשטח, הופסקו העבודות באתר באופן מיידי ובוצעו הדרכות בטיחות מלאות באופן חוזר, על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה. החברה, שמקפידה בחומרה יתרה על יישום כל נהלי הבטיחות, תעלה את הנושא בפירוט במסגרת כנס בטיחות מתוכנן מראש למנהלי החברה, ובאשר לפועל הרי שהלה הורחק מהאתר באופן מיידי, ומנהלי קבלן המשנה יזומנו לבירור אצל מנהלי החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully