וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל מכרז מחיר למשתכן בדרום תל אביב

12.6.2017 / 13:26

זהו המכרז היחיד בעיר ללא הפסקה לדיור מוזל, המיועד ל-74 דירות בשכונת קריית שלום. הוא בוטל בעקבות צו מניעה למתן תוקף לתכנית, שהוצא לבקשת בעלי קרקע פרטיים במתחם

רחוב יוסף אופטושו בקרית שלום, דרום תל אביב מרץ 2015. ראובן קסטרו
שכונת קריית שלום בתל אביב/ראובן קסטרו

בוטל המכרז היחיד במסגרת של מחיר למשתכן בעיר תל אביב: בית המשפט המחוזי בעיר הוציא צו מניעה למתן תוקף לתכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת 74 יחידות דיור מוזלות, במסגרת פרויקט מחיר למשתכן, בצפון-מערב שכונת קריית שלום שבדרום תל אביב.

הבקשה לצו מניעה הוגשה על ידי בעלי קרקעות פרטיים המחזיקים בזכויות בנייה במתחם, המשתרע על פני שטח של 153 דונם מדרום לרחוב קיבוץ גלויות וממערב לרחוב פנחס לבון. בשטח זה עיקר הבעלות היא של בעלים פרטיים וחלק קטן של המדינה. בסך הכול צפוי לכלול המתחם 650 דירות בבנייה רוויה, מתוכן כאמור 74 דירות מוזלות על מגרש אחד.

המכרז פורסם באתר רשות מקרקעי ישראל בנובמבר 2016, אולם ספג מספר דחיות של פרסום חוברת המכרז וסגירתו, כאשר המועד הראשון לסגירת המכרז היה אמור להיות בינואר השנה. המועד האחרון המעודכן לפרסום החוברת היה אמור להיות במאי השנה, והמועד האחרון להצעות היה אמור להיות היום (שני).

עד כה טרם פורסמה חוברת המכרז, במסגרתו קבלנים ויזמים התבקשו להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים, לפי תנאי הרשות. זאת, כאמור, במסגרת פרויקט מחיר למשתכן הכולל הקמת דירות שימכרו בהנחה של כ-200 אלף שקל לזכאים.

בשנה האחרונה עברה התכנית בקריית שלום הליך של איחוד וחלוקה, במסגרתו השטח תוכנן ולאחר מכן היה צריך להתחלק בין בעלי הזכויות בו על פי חלקם היחסי. בשלב זה, כאמור, ישנה מחלוקת על חלוקת הזכויות ולכן הוגשה בקשה לצו מניעה. ברשות מקרקעי ישראל מציינים כי לאחר הסאגה המשפטית ניתן יהיה לפרסם את המכרז מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully