וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזה שכונה בחיפה נמכרה דירת 3 חדרים להשקעה ב-765 אלף שקל?

6.6.2017 / 10:44

הדירה בשטח של 70 מ"ר מצויה בשכונת יזרעאליה והוצעה תחילה למכירה תמורת 800 אלף שקל. עם זאת, ביחס לעסקאות אחרות בשכונה מחיר המכירה גבוה ב-12%

העיר חיפה. ShutterStock
חיפה/ShutterStock

לפני כחודש נמכרה דירת שלושה חדרים להשקעה, בשטח של 70 מ"ר ברחוב יוחנן רטנר 41 בשכונת יזרעאליה בחיפה, תמורת 765 אלף שקל. זאת לאחר שהוצעה למכירה תמורת כ-800 אלף שקל. הדירה ממוקמת בקומה הראשונה מתוך חמש קומות בבניין רכבת שנבנה בשנות ה-70 של המאה הקודמת, ללא מרפסת חניה או מחסן.

לפי עסקאות שדווחו ברשות המסים ומוצגות בלוח הדירות באתר מדלן, המחיר הממוצע לדירות שלושה חדרים בשכונת יזרעאליה עומד על כ-856 אלף שקל - כ-12% מעל מחיר העסקה. במדלן מסבירים כי את הסיבה לפער הזה ניתן לייחס לשונות של הבנייה ברחובות השכונה.

ברחוב יוחנן רטנר, שבו התבצעה העסקה, מבני שיכוני רכבת ישנים המתוחזקים ברמה נמוכה וללא מרפסות, ולכן מחירי דירות שלושה חדרים בתחומו נעים בטווח של 750-770 אלף שקל. לעומת זאת, ברחובות אחרים בשכונה דוגמת אבא הילל סילבר ויעקב קליבנוב, ישנם בניינים באיכות גבוהה יותר (חלקם עם מרפסות), מה שמייצר תמחור גבוה יותר לדירות (כ-910 אלף שקל בממוצע לדירת שלושה חדרים).

סביבת הנכס

שכונת יזרעאליה נמצאת ברובע נווה שאנן ומורכבת ברובה משיכוני רכבת ומגדלים שנבנו בשנות ה-70 של המאה הקודמת. העסקה בוצעה ברחוב הנמצא במרחק 10 דקות הליכה מהגרנד קניון, בו קיים מגוון רחב של מסחר, סופר ובית קולנוע. מסחר עממי יותר ניתן למצוא ברחוב חניתה, המהווה את הגבול בין יזרעאליה ושכונת נווה שאנן עצמה.

לדברי ויטלי דובוב דותן, ראש צוות מחקר שכונות באתר מדלן, "משפחה צעירה שתרכוש דירה בשכונה, תשמח לגלות כי בית הספר היסודי ביזרעאליה הגיע להישגים גבוהים מאוד בציוני המיצ"ב, עם דירוג 87 במדד החינוך של מדלן - הרבה מעל הממוצע החיפאי שעומד על 64".

עוד הוא אומר כי "אם רכישת הדירה היא למטרת השקעה, כדאי לדעת שבשכונה שוק שכירות פעיל לאור הביקוש הרב מצד סטודנטים מהטכניון, הנמצא במרחק נסיעה של כ-10 דקות באוטובוס. דירת שלושה חדרים להשקעה בשכונה תניב, להערכתנו, תשואה בשיעור של כ-3.6%".

רועי שווץ, מנכ"ל החברה לנדל"ן שפועלת בחיפה, מוסיף כי "הקרבה למוסדות הלימוד, יחד עם תכניות ההתחדשות העירונית ביזרעאליה ונווה שאנן, הגדילו את הביקוש לרכישת דירות למטרת השקעה באזור. לראייה, מיום שיצאה הדירה לשוק הגיעו עשרה מתעניינים לראות את הדירה, כאשר שמונה מתוכם התעניינו ברכישת הנכס להשקעה. לאחר כשבועיים בשוק, נמכרה הדירה למשקיע על ידי היורשים של הנכס".

אינפו שכונת יזרעאליה חיפה מדלן נדלן נדל"ן. אתר מדלן, עיבוד תמונה
אינפו שכונת יזרעאליה חיפה מדלן נדלן נדל"ן/עיבוד תמונה, אתר מדלן

עסקאות בקרבת הנכס לשם השוואה

במרץ 2017 נמכרה דירת שלושה חדרים בשטח של 65 מ"ר ברחוב יד לבנים תמורת כ-825 אלף שקל - סכום של כ-12,690 שקל במונחי עלות למ"ר. הדירה בקומה שישית מתוך שמונה קומות בבניין שנבנה בשנות ה-70. לדירה מרפסת, חניה ומחסן.

בפברואר 2017 נמכרה דירת ארבעה חדרים בשטח של 102 מ"ר ברחוב אבא הלל סילבר 4 תמורת כ-1.2 מיליון שקל - סכום של כ-11,760 שקל במונחי עלות למ"ר. הדירה בקומה השביעית מתוך שמונה קומות בבניין שנבנה ב-1970.

בפברואר 2017 נמכרה דירת שלושה חדרים בשטח של 69 מ"ר ברחוב אבא הילל סילבר 105 תמורת כ-830 אלף שקל - סכום של כ-12 אלף שקל במונחי עלות למ"ר. הדירה בקומה הרביעית מתוך 13 קומות בבניין שנבנה בשנת 1980.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully