וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תקדם קרוב ל-30 אלף דירות בהליך מהיר, חלקן על קרקעות פרטיות

5.6.2017 / 18:00

קבינט הדיור אישר לקדם במסלול מהיר תכניות לבניית 27,800 דירות ביישובים לוד, קריית עקרון, פתח תקווה, כפר סירקין, בני עייש, אום אל פחם וכפר קאסם

שר האוצר משה כחלון הסכם גג אופקים. משרד האוצר,
שר האוצר משה כחלון, יו"ר קבינט הדיור/משרד האוצר

קבינט הדיור אישר היום (שני) לקדם תכניות בנייה רחבות היקף בוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור בהליך מזורז. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! נדל"ן, מדובר ביישובים לוד, קריית עקרון, בני עייש, אום אל פחם, כפר קאסם ומתחם סירקין בפתח תקווה. בסך הכול יקודמו 27,800 יחידות דיור חדשות ביישובים אלה.

התכנית בבני עייש קודמה על ידי שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ומטרתה לשלש את גודלו של היישוב הסמוך לגדרה. נכון להיום קיימות בבני עייש כ-1,600 יחידות דיור, והכרזת התכנית תאפשר הגדלה של היישוב בעוד כ-3,500 דירות ומאות מ"ר של שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור.

בכפר סירקין ובפתח תקווה ישנם שני מתחמי מגורים המתוכננים על ידי רשות מקרקעי ישראל. האחד משתרע על שטח של כ-900 דונם בדרום-מזרח השכונה, ומספר יחידות הדיור המתוכנן עומד על 4,000; והשני משתרע על שטח של כ-2,100 דונם וצפוי לכלול כ-8,000 דירות חדשות. כפי שפורסם בוואלה! נדל"ן, העיריות והתושבים מתנגדים לתכניות אלה.

בקריית עקרון מדובר בתכנית שמתכננת רשות מקרקעי ישראל על מתחם המשתרע על שטח של כ-1,000 דונם במזרח היישוב, אשר יכלול כ-3,000 יחידות דיור חדשות. בלוד מדובר במתחם מגורים אשר יתוכנן על ידי חברת דירה להשכיר. המתחם משתרע על שטח של כ-450 דונם וצפוי לכלול 1,000 יחידות דיור חדשות. באום אל פחם מדובר בתכניות ל-7,000 דירות חדשות ובכפר קאסם בתכניות להקמת 1,300 דירות.

במקביל אישר הקבינט להרחיב את סמכויות החברה הממשלתית דירה להשכיר, הבונה פרויקטים להשכרה ארוכת טווח. על פי ההחלטה, החברה, בניהולו של עוזי לוי, תוכל לתכנן פרויקטים להשכרה בקרקעות פרטיות ולא רק בקרקעות מדינה. מדובר בקרקעות מרובות בעלים, שבהן איש מהבעלים אינו מחזיק בלמעלה ממחצית מהשטח - ובלבד שהתוכנית תכלול לפחות 750 דירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully