וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה ההגרלה למשכנתאות מוזלות ליוצאי אתיופיה

25.5.2017 / 15:57

250 זוגות יוצאי אתיופיה שיזכו בהגרלה יקבלו משכנתא לרכישת דירה בגובה של 600 אלף שקל ל-25 שנה. 10 השנים הראשונות ישולמו ללא ריבית ושאר התקופה בריבית של 2%

יואב גלנט בטקס הגרלת משכנתאות ליוצאי אתיופיה. גדעון מרקוביץ',
יואב גלנט במעמד פתיחת ההגרלה/גדעון מרקוביץ'

ההגרלה למשכנתא מוגדלת בריבית מופחתת עבור בני העדה האתיופית יצאה היום (חמישי) לדרך במשרד הבינוי והשיכון בתל אביב. שמות הזוכים יפורסמו לאחר אישור רואה חשבון. התכנית אושרה לפני מספר חודשים בוועדת השרים לקידום שילובם בחברה הישראלית של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי התכנית, שקידם בתקופה האחרונה שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הזוכים בהגרלה יקבלו הלוואת מדינה בסך 600 אלף שקל ל-25 שנים. בעשר השנים הראשונות ההלוואה תהיה ללא ריבית. לאחר מכן תיגבה ריבית מופחתת של 2% בלבד. לרשות הזוכים בהגרלה יעמדו ארבעה חודשים למימוש המשכנתא, בכל מקום בארץ בו הם יבחרו, כולל בפרויקטים של מחיר למשתכן. בתחילה תוכנן כי בהגרלה יזכו 200 משפחות אך בהמשך הורחבה התכנית ל-250 משפחות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יואב גלנט בטקס הגרלת משכנתאות ליוצאי אתיופיה. גדעון מרקוביץ',
"הקשר שלי עם העדה האתיופית החל עם עלייתם ארצה"/גדעון מרקוביץ'

על פי משרד השיכון ההגרלה הייתה פתוחה בפני כל זוג שאחד ממנו או אחד מהוריו היו יוצאי אתיופיה. ההרשמה להגרלה נערכה במהלך חודש מרץ ואפריל ונסגרה ב-18 באפריל ונרשמו אליה 3,500 זוגות.

השר גלנט אמר כי "הקשר שלי עם העדה האתיופית החל עם עלייתם ארצה. במסגרת שירותי הצבאי כלוחם וכמפקד בשייטת 13 סיעתי בהבאתם ארצה בספינות. במסגרת הערבות ההדדית בעם היהודי, מדינת ישראל הפעילה את כל כישוריה, תחכומה וכוחה להבאתם ארצה. אלא שלאחר הגעתם שלטונות המדינה חטאו בקליטה לא ראויה של בני העדה. זהו כשל של המדינה כלפי עדה שהוציאה מקרבה קצינים ולוחמים מצויינים. הגיע הזמן לצמצם את הפערים. היום אנחנו עושים צעד חשוב בדרך לשם".

עו"ד פנינה תמנו-שטה מיש עתיד ביום לחכי"ם חדשים בכנסת. טלי מאייר
פנינה תמנו שטה/טלי מאייר

לדברי עו"ד פנינה תמנו שטה (יש עתיד), שקידמה את התכנית עוד בהיותה חברת כנסת, "זה צעד קטן וחשוב של המדינה, יצירת אמון בונים במעשים ולא רק בהצהרות ובלקיחת אחריות. המצב שבו מרבית יוצאי אתיופיה מתגוררים בשכונות מצוקה מוחלשות הוא בלתי נסבל, בטח כשמדובר בהסללה למובלעות מופרדות משאר החברה הישראלית. זו התחלה של משהו ויש להודות לשר השיכון על כך. אני מקווה שהמדינה תיישם במהרה גם את התחייבותה לעשות התחדשות עירונית ובינוי פינוי בהתאם למה שהובטח לנו בשכונות קרית משה (נתניה), רמת אליהו(ראשל"צ) ונורדו בנתניה. יש למדינה את היכולת לייצר שיויון הזדמנויות בעבודה קשה ובתקציבים יעודיים. אני מברכת על המהלך ומאחלת הרבה הצלחה לזוגות הצעירים זאת התחלה של שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully