וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בנקאי העלים 2 מיליון שקל מהשכרת דירות בירושלים

21.5.2017 / 12:42

רשות המסים עצרה לחקירה שכיר בתאגיד בנקאי בבירה, בחשד שהתחמק מתשלום מסים בין היתר באמצעות חוזי שכירות שהיו רשומים על שמות בני משפחתו

אתר בנייה. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

רשות המסים דיווחה היום (ראשון) כי שכיר בתאגיד בנקאי, המחזיק במספר נכסים בירושלים, חשוד בהעלמת הכנסות משכר דירה בהיקף של כ-2 מיליון שקל. השופטת קרן מילר מבית המשפט השלום בירושלים נעתרה לבקשת פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום והורתה על מעצרו ושחררו בערבות.

לקריאה נוספת:
באיזו עיר דירת 3 חדרים נמכרה ב-300 אלף שקל?
3 ממשלות, 3 תכניות שונות: כך נראה שוק הנדל"ן ב-6 השנים האחרונות
דירוג: איזו עירייה היא הכי חזקה בארץ?

החשוד, כמצוין בבקשה שהוגשה לבית המשפט, הגיש דו"חות עד לשנת 2015, ובדו"ח האחרון לאותה השנה דיווח על הכנסות ממשכורת בתאגיד הבנקאי של כ-580 אלף שקל ועל הכנסות פטורות של כ-55 אלף שקל שהתקבלו בגין שכר דירה.

בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לפקיד שומה חקירות, לפיו לחשוד ישנם מספר נכסים אותם הוא משכיר ללא דיווח לרשות המסים, נפתחה חקירה במסגרתה נערך בשבוע שעבר חיפוש בביתו. מהחקירה עולה כי לפני 12 שנים בנה החשוד בניין מגורים ו-4 דירות בו מושכרות. בנוסף, רכש בניין מגורים נוסף ובו 6 דירות, 4 מהן מושכרות תמורת שכר דירה גבוה ו-2 דירות מושכרות בדמי מפתח.

על פי החשד, על מנת להסוות את העלמת ההכנסות ולהתחמק מתשלום מסים, הכין השכיר חוזי השכרה הרשומים על שמות בני משפחתו, כאילו הם בעלי הנכס. בחיפוש בביתו נמצאו חוזים רבים בין שוכרים לבין ילדיו הבגירים, ובכספת שלו נמצאו 100 אלף שקל במזומן.

הוא חשוד כי הגיש דו"חות כוזבים למס הכנסה החל משנת 2006, ומאז לא דיווח על הכנסות משכר דירה של כ-2 מיליון שקל. מרשות המסים נמסר כי הוא שוחרר בתנאים מגבילים, בהם ערבות עצמית של 200 אלף שקל, ערבות בנקאית של 50 אלף שקל והפקדת דרכונו במשרדי היחידה החוקרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully