וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הדיור בהאטה? עליות במחירי הדירות במגזר החרדי

11.5.2017 / 17:21

איזו עיר חרדית רשמה את עליות המחירים הגבוהות ביותר ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון שקדם לה, ומי העיר שהפתיעה עם צניחה במחירים? בדיקה מיוחדת שערכה קבוצת סן חן נדל"ן, שהגיעה לידי וואלה! NEWS, בחנה 12 ערים חרדיות או בעלות ריכוז חרדי גבוה

חרדי חרדים פשקווילים בשכונה מאה שערים. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בזמן שמשרד הבינוי והשיכון מקדם תכניות להקמת עיר חרדית בנגב, מחירי הדירות בשאר הערים החרדיות בישראל ממשיכים לטפס. סקירה שהגיע לידי וואלה! NEWS ובוצעה על ידי קבוצת סן חן, העוסקת בשיווק נדל"ן למגזר החרדי והדתי לאומי, בדקה 12 ערים חרדיות או בעלות ריכוז חרדי גבוה. על פי הממצאים, המבוססים על נתוני רשות המסים, ברבעון הראשון של 2017 נרשמה עלייה של 1.9% במחירי הדירות, ביחס לרבעון האחרון של שנת 2016.

לקריאה נוספת:
דירת 2 חדרים בתל אביב נמכרה ב-900 אלף שקל - באיזו שכונה?
הושלמו 4 מכרזי מחיר למשתכן: איפה תמצאו דירה ב-722 אלף שקל?
התכנית להקצאת 5% ממחיר למשתכן לדיור ציבורי תיושם בעיקר במרכז הארץ

העיר בית"ר עלית רשמה את עליית המחירים הגבוהה ביותר, עם 5% ביחס לרבעון האחרון של 2016, כאשר מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים עומד על 1.553 מיליון שקל. אחריה ממוקמת בני ברק, עם עלייה של 4.5% במחירי הדירות ברבעון הראשון של 2017. מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בעיר המצויה באזור הביקוש עומד על 1.882 מיליון שקל.

במקום השלישי ברשימה נמצאת העיר אלעד, שרשמה עליית מחירים בשיעור של 4.3%. דירת 4 חדרים בעיר החרדית, שמחזיקה בעתודות בנייה של כ-20 אלף יחידות דיור וממתינה להפשרת השטחים לבנייה, עולה בממוצע 1.43 מיליון שקל. לדברי ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, "הנתונים מוכיחים שוב את מצוקת הדיור החמורה, ממנה סובל לצערנו המגזר החרדי. הפתרון נמצא ומעשי, אם כל הגופים הממשלתיים ירתמו לעניין".

אחריה נמצאת העיר טבריה, עם עלייה של 4.2% במחירי הדירות בשכונות החרדיות ברבעון הראשון של 2017 לעומת הרבעון האחרון אשתקד. על פי הנתונים, מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בעיר הצפונית עומד על כ-885 אלף שקל. עם זאת, בשאר הערים המעורבות (הכוללות אוכלוסיות חרדיות, דתיות-לאומיות וחילוניות) חלה עליית מחירים מתונה יותר.

במקום החמישי ברשימת הערים שנבדקו מצויה העיר בית שמש, עם עלייה של 3.9% במחירי הדירות בשכונות החרדיות. דירת 4 חדרים עולה בממוצע 1.472 מיליון שקל. אחריה ברשימה העיר צפת, שלאורך כל שנת 2016 רשמה ירידות מחירים שהסתכמו בכ-9%, אולם לראשונה חלה בה עליית מחירים של 2.8% ברבעון הראשון של השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקור: קבוצת סן חן/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיר עם צניחה של כמעט 10% במחירים - אופקים

בקריית גת, שנמצאת במקום השביעי ברשימה, חלה עלייה בשיעור של 2.3% במחירי הדירות מתחילת השנה, כאשר מחיר דירת 4 חדרים עומד על 1.156 מיליון שקל בממוצע.
במודיעין עלית מדובר בעלייה של 2.1%, עם מחיר ממוצע של 1.395 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. בנתיבות נרשמה עלייה קלה של 1.7% במחירי הדירות, עם מחיר ממוצע של 922 אלף שקל לדירת 4 חדרים.

עפולה ממוקמת במקום ה-10 ברשימה ומאופיינת בעליות מחירים בשיעור של 1.4%. מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בעיר העמק עומד על 965 אלף שקל. במקום ה-11 נמצאת גבעת שמואל, שבה נמשכת מגמת הקיפאון מסוף שנת 2016, כאשר הן ברבעון הנוכחי והן ברבעון הקודם חלו עליות מחירים מינוריות של 0.1%. דירת 4 חדרים עולה בעיר הסמוכה לפתח תקווה 2.054 מיליון שקל בממוצע.

הנתון המפתיע במדד הוא הירידה הדרמטית שרשמה העיר אופקים, שם מחירי הדירות צנחו ב-9.8%, ומי שמחפש יוכל לרכוש שם דירת 4 חדרים ב-639 אלף שקל בממוצע. לדברי יעקב ערבליך, מנהל קבוצת סן חן שערך את הבדיקה, "ב-2016 כולה עלו מחירי הדיור במגזר החרדי בשיעור של 6.7% וברבעון הקודם ראינו עלייה של 2.5% במחירים. ניתן לראות שהשוק ממשיך לעלות - אך בצורה מתונה יותר".

הוא הוסיף כי "השוק מאתגר מאוד, ובשטח מתחילים להרגיש כמות עסקאות קטנה יותר. למרות זאת, חשוב להדגיש כי באזורי הביקוש בערים חרדיות אנו עדיין רואים עליות מחירים, מה שמוכיח שבאזורים אלו קיימת עדיין מצוקת דיור קשה. לעומת ערי המרכז, בערים מעורבות בפריפריה ישנה עליית מחירים מתונה ואפילו ירידות מחירים קיצוניות כדוגמת אופקים. דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא שבערים כמו בית שמש קיים מספר לא מבוטל של משקיעים תושבי חוץ שהחלו לצאת מהשוק בעקבות רגולציה מחמירה, שינויי מטבע וחוק מס דירה שלישית שעתידו אינו ידוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully