וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונה במקום אצטדיון כדורגל: אושרה תכנית לבניית 1,000 דירות בקריית ים

6.4.2017 / 15:40

הופקדה להתנגדויות תכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונה חדשה במקום האצטדיון בעיר, בגבול עם קריית מוצקין. 250 יחידות דיור יהיו קטנות לטובת זוגות צעירים

מתחם האצטדיון קריית ים קרית ים נדלן נדל"ן. רשות מקרקעי ישראל,
הדמיית השכונה החדשה בקריית ים/רשות מקרקעי ישראל

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז חיפה אישרה היום (חמישי) להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית להריסת אצטדיון הכדורגל בקריית ים לטובת הקמת שכונת מגורים חדשה. התכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, מאפשרת בנייה של 1,008 דירות חדשות על שטח של 123 דונם, מרביתו במתחם האצטדיון.

השכונה החדשה מהווה עתודת קרקע חשובה לעיר מבחינת כמות יחידות הדיור שיתווספו להיצע באזור חיפה והקריות. מתחם האצטדיון ממוקם במזרח קריית ים, בסמוך לגבול עם קריית מוצקין ממערב וליד מסילת הרכבת הכבדה - ממזרח לשדרות ירושלים ומדרום לרחוב הפלמ"ח. התכנית נערכה כחלק מהרצון לפנות את המתחם, וזאת במסגרת תכנית המתאר העירונית.

במסגרת התכנית ייבנו לצד הדירות שטחי מסחר, שטחים פתוחים ציבוריים וכן מבנים ומוסדות ציבור. 252 דירות מתוך כלל יחידות הדיור שייבנו יהיו קטנות לטובת זוגות צעירים. הבינוי יאופיין בעיקר בבנייה רוויה, לצד שמירה על המרקם העירוני הקיים. בין היתר יוקמו מגדלים בני 15-20 קומות עם קומות מסחר ותעסוקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מתחם האצטדיון קריית ים קרית ים נדלן נדל"ן. רשות מקרקעי ישראל,
הדמיית השכונה החדשה בקריית ים/רשות מקרקעי ישראל

קידום התכנית נעשה על ידי מרחב עסקי חיפה ברשות, באמצעות המהנדס אורי הורביץ, מנהל החברה המתכננת, והיא תוכננה על ידי אדריכל מאיר בוכמן ואדריכלית איילת הוקמן.

לדברי עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל, "התכנית, שקודמה בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית, נותנת מענה לצרכי היישוב השונים ומגדילה את מלאי יחידות דיור באזור כחלק ממאמצי רשות מקרקעי ישראל בנושא. הרשות פועלת לקדם תכנון בכל רחבי הארץ, על מנת לאפשר מלאי זמין ואפקטיבי של קרקעות לשיווק כדי להתמודד עם הביקושים הקיימים".

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות, הוסיף כי "התכנית תורמת רבות לעיר, בכך שהיא מוסיפה כמות נכבדה של יחידות דיור למגורים, שטחי מסחר ותעסוקה, שטח ציבורי פתוח נרחב לרווחת התושבים, מוסדות ציבור תומכים, וזאת תוך שילוב במרקם העירוני הקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully