וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית חדרה לשעבר, חיים אביטן, ימונה לראש הרשות להתחדשות עירונית

4.4.2017 / 21:30

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הודיע על כוונתו למנות את אביטן לתפקיד: "המינוי מייצג את הרחבת הבנייה ואת החשיבות שהמשרד רואה בהתחדשות העירונית"

חיים אביטן מועמד לראשות העיר חדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
חיים אביטן, לשעבר ראש עיריית חדרה. ישמש ראש הרשות להתחדשות עירונית/שלומי גבאי

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הודיע הערב (שלישי) על כוונתו למנות את חיים אביטן, לשעבר ראש עיריית חדרה, לתפקיד יו"ר הרשות להתחדשות עירונית. את ההחלטה על המינוי קבע השר גלנט בתיאום עם שר האוצר, משה כחלון. המינוי כפוף לאישור ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה וטוען את אישור הממשלה.

ההחלטה התקבלה לאחר שנבחנו ראשי ערים לשעבר כמועמדים לתפקיד, וזאת לאור הניסיון המקצועי והאישי הדרוש לתפקיד זה. קודם לתפקידיו הציבוריים, שימש אביטן כיו"ר ועד העובדים בחברת בזק.

גלנט מסר הערב: "ראש הרשות להתחדשות עירונית זה תפקיד המחייב ידע מקצועי ושליטה בתחום המוניציפלי. מסיבה זו, בחרתי למנות ראש עיר לשעבר, חיים אביטן, לאחר שבחנתי מספר מועמדים לתפקיד. הרשות להתחדשות עירונית מייצגת את הפעילות הנרחבת למען הרחבת הבנייה ואת החשיבות הרבה, בעיניי, לתחום ההתחדשות העירונית. אביטן, בעל ניסיון מקצועי עשיר, יסייע ויתרום להקמת הרשות ויצעידה קדימה. ההתחדשות העירונית טומנת בחובה פוטנציאל עצום, שעיקרו הגדלת היצע הדירות במדינת ישראל באופן משמעותי".

במסגרת תכנית הרשות להתחדשות עירונית, תהיה תוספת בנייה באזורים בנויים. במשרד השיכון מציינים כי הדבר חשוב במיוחד לאור המחסור במשאב הקרקע בישראל. "הדבר יסייע להחייאת המרקם הבנוי, הכנסת שימושי קרקע חדשים, מניעת הזדקנות האוכלוסייה, ניצול יעיל של תשתיות ומוסדות ציבור מתרוקנים ושמירה על שטחים פתוחים".

התכנית פועלת בשני מסלולים עיקריים: פינוי-בינוי ועיבוי - פרויקטים המקודמים על ידי רשויות מקומיות או על ידי יזמים, ופרויקטים של תמ"א 38. ישנם 35 מתחמים בביצוע (היתרים ל-8,500 יחידות דיור), שני מתחמים הושלמו, ב-16 מתחמים קיים אכלוס חלקי, ישנם 80 מתחמים (45 אלף יחידות דיור) הנמצאים באישור סטטוטורי ו- 139 מתחמים (51 אלף יחידות דיור) במלאי זמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully