וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם גג באור יהודה: כ-5,000 דירות חדשות

4.4.2017 / 20:13

המדינה חתמה על הסכם נוסף, במסגרתו היא אמורה להעניק מימון לסבסוד תשתיות והקמת מוסדות ציבור לצורך בנית אלפי דירות. עוד כולל ההסכם הקמת למעלה ממיליון מ"ר של מסחר ותעסוקה בעיר. 20% מהדירות יוקצו לזוגות צעירים בני העיר במסגרת מחיר למשתכן

שכונת פרדס בחסכון פארק איילון אור יהודה הסכם גג נדלן נדל"ן. באדיבות משרד האוצר,
הדמיית שכונת פארק איילון באור יהודה/באדיבות משרד האוצר

יממה לאחר חתימת הסכם גג ענק בבית שמש, הסכם נוסף נחתם הערב (שלישי) באור יהודה, במסגרתו תשווק רשות מקרקעי ישראל 5,020 יחידות דיור חדשות לצד 1.140 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר. כמו כן, יבוצעו עבודות פיתוח באזור התעסוקה הדרומי, יוקמו עוד כ-200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה, וסביב העיר ייבנה מנגנון ניקוז שיהווה פתרון למניעת הצפות ושיטפונות.

ההסכם יכלול 3 שכונות מגורים חדשות: שכונת פארק איילון, בה ייבנו 1,870 דירות כבר במהלך השנה הקרובה; שכונת פרדס בחסכון, בה ייבנו 2,350 דירות לצד 64 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה בשנים 2018-2020; ושכונת פנקס על הפארק, בה יוקמו 1,870 דירות לצד 800 אלף מ"ר לתעסוקה גם עד שנת 2020.

העיקרון המנחה של הסכמי הגג מקדם העמדת קדם מימון על ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט. ההסכמים מטיחים ליזמים קבלת היתרי בנייה תוך 90 יום, ואמורים לקצר את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שכונת פרדס בחסכון פארק איילון אור יהודה הסכם גג נדלן נדל"ן. משרד האוצר,
הדמיית שכונת פארק איילון באור יהודה/משרד האוצר

"20% מהדירות יוקצו לזוגות צעירים תושבי העיר במסגרת מחיר למשתכן"

בטקס חתימת ההסכם לקחו חלק ראש הממשלה, בנימין נתניהו; שר האוצר, משה כחלון; שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון; וראש העיר אור יהודה, ליאת שוחט.

שוחט ציינה: "החתימה על הסכם הגג תשנה את פניה של אור יהודה ותייצר מציאות חדשה עבור כל אחד מהתושבים שלנו. חשוב להדגיש כי לפחות 20% מהדירות החדשות שיוקמו בשכונות, יוקצו לזוגות צעירים תושבי העיר במסגרת מחיר למשתכן - וזו בשורה משמעותית. במהלך גיבוש ההסכם עמדתי על כך שיחידות הדיור החדשות שייבנו, יוקמו במקביל לשיקום העיר הוותיקה. השכונות הוותיקות בעיר קודמות לכל ואנו נדאג להפוך כל אבן בעיר כדי להעמיד את אור יהודה כאחת הערים האטרקטיביות ביותר באזור בפרט ובארץ בכלל".

השר כחלון אמר הערב: "הסכם הגג שאנו חותמים כאן היום הוא השקעה ישירה בדור העתיד ובזוגות הצעירים. הוא יזניק את אור יהודה, יכפיל את מספר התושבים וייצר אזורי תעסוקה חדשים ומצטרף להסכמים נוספים שייחתמו בחודשיים הקרובים לבניית עשרות אלפי יחידות בשדרות, דימונה, מגדל העמק ואשדוד. יש לנו אחריות כלפי הזוגות הצעירים ואנו נמשיך במאמצים שלנו לתיקון עיוותים, צמצום הפערים החברתיים ויצירת הזדמנות שווה לכל אזרח. הקרקע של מדינת ישראל היא משאב שצריך להגיע לזוגות צעירים כדי שיוכלו לבנות בו בית".

השר גלנט הוסיף: "אור יהודה עוברת מהפכה מרשימה ורב שלבית, שמשרד הבינוי והשיכון מלווה מקרוב במשך שנים. מיישוב שהוקם על ידי ותיקי מעברות ואופיין במצב סוציו-אקונומי נמוך, ומהראשונים להשתתף בפרויקט שיקום שכונות, הוא הפך לעיר שמשקיעה בדיור לצעירים באמצעות פרויקט מחיר למשתכן ובמקביל משדרגת את העיר הוותיקה. יחד עם משרדי הממשלה אנו פועלים כדי להציע שיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באמצעות שכונות ענק ואזורי תעשייה ומסחר. גם באור יהודה הסכם הגג יחזק את הכלכלה ויאפשר מגורים לאלפי משפחות נוספות. נמשיך ונבנה בקצב גובר בכל רחבי הארץ".

נתניהו אמר בין היתר: "העיר עומדת בפני תנופה גדולה והתוספת של 5,000 יחידות דיור עם כל התשתיות הנלוות, זו הזנקה גדולה מאוד. חשוב להדגיש שאנחנו משלבים ידיים כאן למאמץ גדול לפתור את בעיית הדיור של מדינת ישראל". לדבריו, "יש ביקוש גדול כל הזמן לדיור ויש מעט קרקע יחסית, ומה שמגביר את הבעיה עוד יותר זו העובדה שיש לנו 5 טון של ביורוקרטיה בכל דירה שאנחנו רוצים לבנות. לכן אם יש יותר ביקוש מקצב אספקת הדירות אז ברור שהמחירים עולים. המאמץ שלנו בשנים האחרונות, במיוחד בשנתיים האלה, זה להגדיל את ההיצע של הדירות. בסוף זו הדרך הטובה ביותר כדי להוריד את המחיר".

שמרון מסר: "הסכם הגג באור יהודה מצטרף לשורה ארוכה של הסכמים בלב אזורי הביקוש. השיווקים האינטנסיביים והתנאים הנוחים מהווים את הפתרון הנכון למשבר הנדל"ן".

שכונת פרדס בחסכון פארק איילון אור יהודה הסכם גג נדלן נדל"ן. באדיבות משרד האוצר,
הדמיית שכונת פרדס בחסכון באור יהודה/באדיבות משרד האוצר
שכונת פרדס בחסכון פארק איילון אור יהודה הסכם גג נדלן נדל"ן. באדיבות משרד האוצר,
הדמיית שכונת פרדס בחסכון באור יהודה/באדיבות משרד האוצר
  • עוד באותו נושא:
  • הסכמי גג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully