וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלו לשלב המכרז: אלה החברות שיתמודדו על הקמת קריית המודיעין בנגב

5.4.2017 / 12:32

השלב הבא במעבר צה"ל: החברות אלקטרה ומנרב, שיכון ובינוי, אפריקה ישראל, שפיר ואשטרום יתמודדו במכרז על הקמת המתחם הצבאי בדרום הארץ, שעלותו מוערכת במיליארדים. מדובר במכרז הגדול ביותר במסגרת הפרויקט הלאומי של מעבר צה"ל לנגב

קריית ההדרכה של צה"ל בנגב עיר הבה"דים נדלן נדל"ן. משרד נעמה מליס, משרד הביטחון
הדמיית קריית ההדרכה בנגב/משרד הביטחון, משרד נעמה מליס

משרד הביטחון פרסם היום (ב') את שמות המתמודדים שעברו את שלב המיון המוקדם ונבחרו לעלות לשלב הבא במכרז על הקמת קריית המודיעין בנגב. מדובר בחברות אלקטרה ומנרב, שיכון ובינוי, אפריקה ישראל, שפיר ואשטרום.

זהו השלב האחרון לפני הפצת מכרז קריית המודיעין, המתבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי וכולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הקריה לתקופת זכיינות של 25 שנים. מכרז זה הוא הגדול ביותר שהוציאה מערכת הביטחון במסגרת הפרויקט הלאומי של מעבר צה"ל דרומה, והמתמודדים שנבחרו עמדו בתנאי סף פיננסיים והנדסיים ועוברים להתמודד בהליך המכרזי.

קריית המודיעין תוקם בסמוך ליישובים עומר ולקייה שבדרום הארץ, על שטח של כ-2,500 דונם, מתוכם כ-350 אלף מ"ר בנוי. ההקמה והתפעול יאופיינו בחדשנות תכנונית, תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית. אכלוס הקריה צפוי להתחיל בסוף 2022. לקריה יעברו מרבית יחידות אמ"ן (אגף מודיעין), אשר יפנו שטחים באזורי הביקוש בגוש דן. פינוי השטחים מהווה חלק מתכנית רב-שנתית של ממשלת ישראל לטובת קידום פתרון בעיית הדיור ושדרוג התשתיות בנגב, בכל תחומי החיים.

לפני חודשים אחדים השלים משרד הביטחון את אכלוס קריית ההדרכה. במקביל, מתנהל הליך מכרזי למימון, תכנון, הקמה ותפעול של קריית התקשוב הטכנולוגית בבאר שבע, שעתיד להסתיים במחצית 2018. משרד הביטחון נערך לעמוד ביעדי הזמן שהתחייב להם להקמת הבסיסים ומעבר היחידות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קריית ההדרכה של צה"ל בנגב עיר הבה"דים נדלן נדל"ן. משרד נעמה מליס, משרד הביטחון
הדמיית קריית ההדרכה בנגב/משרד הביטחון, משרד נעמה מליס

לדברי ראש מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל.) איציק כהן, "מדובר בפרויקט הגדול ביותר במהלך הלאומי של מעבר צה"ל דרומה, והצלחתו דורשת מחויבות של משרדי הממשלה להעמיד את כלל התשתיות הלאומיות הנדרשות, על מנת לוודא שהמהלך יקרה כמתוכנן. עם סיום הקמת קריית ההדרכה, בחן משרד הביטחון לעומק את התועלות הכלכליות והחברתיות לנגב, וניכר כי הקמתה במרחב הדרום תרמה לנגב החל בתעסוקה ומינוף העסקים בנגב וכלה בחינוך, בריאות ותשתיות נוספות. מהלך לאומי זה ישפר משמעותית את היכולות המבצעיות של צה"ל ויסייע לחיזוק כלכלת הנגב בהיקף מוערך של כ-6 מיליארד שקל בשנה".

אל"מ מ', מפקדת מערך תל"ם (תשתיות לוגיסטיקה ומעבר לנגב) באמ"ן, הוסיפה כי "מדובר בשלב משמעותי בתהליך המכרזי. חיל המודיעין יצא לדרך והוא רתום למהלך הלאומי. יחד עם זאת, יש לזכור כי עד למועד היציאה למכרז נדרש להשלים את הסיכומים מול משרדי הממשלה בסוגיית מעטפת משאבי האנוש והתחבורה. השלמת הפרויקט תהווה בשורה לצה"ל, לחיל המודיעין ולמדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully