וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעשירים בלבד? 260 דירות חדשות בכפר שמריהו

19.3.2017 / 11:41

מינהל התכנון אישר תכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת דירות ופארק חקלאי ביישוב מהיקרים בישראל. התכנית חלה על עתודת השטח האחרונה לפיתוח כפר שמריהו, וצפויה לצאת לפועל עם הפסקת פעילות שדה התעופה הרצליה. וגם: מה קורה בנמל ת"א?

מנופים סמוך למחלף הסירה בהרצליה, 21 בינואר 2017. ראובן קסטרו
מחלף הסירה. צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

בנייה חדשה ביישוב מהיקרים בישראל: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב שבמנהל התכנון הודיעה היום (ראשון) כי החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית חדשה לבנייה של 257 דירות ופארק חקלאי בכפר שמריהו הסמוך להרצליה. התכנית כוללת את הרחבת כפר שמריהו ממזרח, בתחום שבין הבינוי הקיים ובין נתיבי איילון, כאשר מדובר בעתודת השטח האחרונה לפיתוח היישוב. תכנית זו צפויה לצאת לפועל עם הפסקת פעילות שדה התעופה הרצליה.

בוועדה, בראשות דלית זילבר, הוחלט כי בחלקה הצפוני של התכנית יוקמו 88 יחידות דיור צמודי קרקע על שטח כולל של כ-20,100 מ"ר בתמהיל מגרשים מגוון. בחלקה הדרומי ייבנו עוד 169 דירות בשטח כולל של כ- 18,200 מ"ר בבינוי של עד 5 קומות. כמו כן, התכנית מייעדת שטח של כ-700 מ"ר עבור מסחר.

בוועדה מסבירים כי תמהיל מגורים זה יוצר מצד אחד ¬איזון של כמות יחידות הדיור וניצול הקרקע, ומצד שני שמירה על האופי הכפרי של כפר שמריהו. בנוסף, התכנית מציעה שטחים לטובת מבני ציבור בשטח כולל של כ-7,800 מ"ר וכן שטחים פתוחים לטובת הציבור בשטח כולל של 63 דונם.

שטח התכנית עומד על כ-1,200 דונם הנמצאים בין כפר שמריהו ממערב, הרצליה מדרום וממזרח ורשפון ורעננה מצפון. כביש 20 (נתיבי איילון), אשר עובר בחלקו בתחום התכנית, מחלק אותה לשני מרחבי תכנון - הרחבת כפר שמריהו בחלק המערבי ושימור השטחים החקלאיים ממזרח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כמו כן, תועתק מסילת הברזל שעוברת כיום בשטח התכנית לנתיבי איילון, כך שהאזור יהפוך לשטח ציבורי פתוח לטובת כלל התושבים. החלק המזרחי של התכנית, המשתרע על כ- 646 דונם, ישמר את העיבוד החקלאי הקיים ובמקביל יפתח לציבור כפארק חקלאי.

החיבור בין שני חלקי התכנית יעשה באמצעות גשר קיים מעל כביש איילון בחלק הדרומי של התכנית לטובת הולכי רגל, רוכבי אופניים ורכב חקלאי. כמו כן, יבחן מעבר הולכי רגל ורוכבי אופניים נוסף בחלק הצפוני. התכנית נערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלים ביוזמת רשות מקרקעי ישראל והמועצה המקומית כפר שמריהו.

נמל ת"א: מכרז חדש למתחם מסחרי

בתוך כך, חברת אתרים הודיעה היום כי פרסמה מכרז לשטח מסחרי בנמל תל אביב. החברה, המנהלת כיום את הנמל ויריד המזרח, פרסמה מכרז להפעלה ולניהול של מבנה 17 ו-18 הממוקם בקו ראשון לים לתקופה של 5 שנים (עם אופציה ל-5 שנים נוספות). המבנה מיועד למסחר, הסעדה או מתחם חנויות קטנות בתחומים מגוונים. שטח הפנים עומד על 620 מ"ר ואילו שטח משתרע על פני 350 מ"ר וכולל גלריות בשטח של 230 מ"ר.

לדברי עו"ד דן מנשה, מנהל נמל תל אביב ויריד המזרח, "מדובר בנכס בעל ביקוש רב ומיקום מרכזי בסמוך לשוק האיכרים המהווה מוקד משיכה. הנמל מארח מדי שנה למעלה מ-8 מיליון מבקרים ואנו צופים כי ייגשו למכרז מספר גדול מהרגיל של עסקים". נזכיר כי מדובר בשטח כולל של 220 דונם שבו פועלים כ-140 עסקים. שכר הדירה בשטחי המסחר במקום נע בסביבות 200 שקל למ"ר ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully