וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים לנטוש את השוק: זינוק במכירת דירות על ידי משקיעים

14.3.2017 / 11:54

נתונים חדשים של משרד האוצר המתפרסמים בעקבות הסקירה החודשית מתחילת השבוע מצביעים על מגמת התקררות בשוק. על פי הנתונים, בינואר חלה עלייה של 38% במכירת דירות על ידי מחזיקי דירה שלישית ומעלה לעומת אשתקד

שר האוצר משה כחלון בטקס חתימה על הסכם גג למחיר למשתכן, עיריית אילת. מרץ 2017. יאיר שגיא, פול צלמים
שר האוצר, משה כחלון/פול צלמים, יאיר שגיא

המשקיעים ממשיכים לצאת משוק הנדל"ן: נתונים חדשים שמפרסם היום (שלישי) הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציגים עלייה נוספת בשיעור של 38% במכירת דירות על ידי משקיעי הנדל"ן. הנתונים מתפרסמים בעקבות הסקירה החודשית שפרסם האוצר בתחילת השבוע, שהצביעה על הלימה בין היצע הדירות של תכנית מחיר למשתכן לבין רכישת דירות חדשות שלא במסגרת התכנית.

על פי הנתונים החדשים, מתוך כלל הדירות מיד שנייה שנרכשו בינואר האחרון - 2,756 נרכשו על ידי משפרי דיור ורק 1,259 דירות נרכשו על ידי מי שבבעלותו שלוש דירות ומעלה. כמו כן, על פי האומדן הנוכחי, חל גידול של 38% בהשוואה לינואר 2016 ונרשמה עלייה של 25% בהשוואה לדצמבר 2016. סך מכירות המשקיעים בינואר הסתכם ב-2,900 דירות.

באגף הכלכלן הראשי באוצר מסבירים כי כדי לבדוק את ההשפעה של תכנית הדגל של האוצר, משה כחלון, נלקחה העיר ראשון לציון, שהייתה המבוקשת ביותר מערי המרכז בשיווקי מחיר למשתכן. מבדיקת האוצר עולה כי בערים הסמוכות לה, כמות הרכישות של דירות חדשות שאינן במסגרת מחיר למשתכן יורדת בהתאמה. הרמה הנמוכה ביותר של מכירת דירות חדשות נמצאת ברחובות, כאשר סך מכירת הדירות החדשות עומד על כ-240 דירות. זאת על רקע תכנית מחיר למשתכן בעיר, במסגרתה ישווקו 1,522 דירות (מתוכן 300 כבר נמכרו).

הדו"ח החודשי שפורסם בתחילת השבוע מציג ירידה של 5% בהשוואה לדצמבר 2016 במכירת דירות. משקל המשקיעים בסך העסקאות בינואר שמר על רמתו הנמוכה (פחות מ-17%); ירידה של 2% בהשוואה לחודש הקודם; וירידה חדה בשיעור של 18% בהשוואה לינואר אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully