וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מכר דירה מפוצלת ל-6 ודיווח על דירה אחת

5.3.2017 / 11:30

של משרד חקירות מס הכנסה ת"א ומשרד מיסוי מקרקעין מרכז חשף כי 6 דירות מפוצלות נמכרו תמורת יותר מ-3 מיליון שקלים אך לרשויות המס דווח על מכירת דירה אחת בלבד - בניגוד לפסיקות בג"ץ בנושא

דירה למכירה , דירה להשכרה. ShutterStock
דירה למכירה , דירה להשכרה/ShutterStock

תושב מרכז הארץ חשוד בכך שמכר בית צמוד קרקע בגבעת שמואל, שפוצל ל-6 דירות נפרדות, ב- 3,100,000 שקל וביקש פטור על מכירת דירה אחת - דבר הנוגד את פסיקת בית המשפט העליון בנושא. החשוד נעצר בעקבות שיתוף פעולה של משרד חקירות מס הכנסה ת"א ומשרד מיסוי מקרקעין מרכז.

החקירה החלה בעקבות מידע שהתקבל לפיו הנכס שנמכר, מפוצל באופן מלא לשש דירות נפרדות, הכוללות מונה חשמל, מונה מים, מטבח, שירותים, מקלחת וכניסה נפרדת לכל דירה ודירה. חוקרי מס הכנסה ערכו חיפוש בביתו של החשוד, וביקרו בנכס שנמכר. כמו כן, נחקרו גם שלושה מילדיו של החשוד, ואשה נוספת אשר החזיקו בחלקים פחותים יותר בנכס.

כל החמישה חשודים כי הגישו הצהרות כוזבות למיסוי מקרקעין בכך שדיווחו כי נמכרה דירה אחת בלבד. בנוסף לכך הצהירו החשודים כי נמכרה דירה בעלת שתי קומות בלבד, דבר אשר לא את מצב הנכס בפועל שהינו בן 3 קומות, ובכל קומה 2 דירות מגורים.

בנוסף נחקרו באזהרה גם שני עורכי הדין של החשוד המרכזי בחשד לכך שסייעו לו לערוך הצהרה למיסוי מקרקעין ביודעין כי אינה נכונה. במהלך חקירתו הודה החשוד כי הדירות אכן מפוצלות, כמו כן הודה שהושכרו לפרקי זמן ארוכים. לחשוד לא קיים כל תיק או דיווח על הכנסות משכר דירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully