וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "היעד הוא מיליון דירות ב-20 שנה – 20% לחרדים"

1.3.2017 / 13:21

שר השיכון התארח בכנס המכון החרדי למחקרי מדיניות שהתקיים בירושלים ואמר כי "הסכם הגג בבית שמש חשוב לדו קיום, להכרת אחד את השני. החשיבות זה הסמליות שבדבר"

יואב גלנט בכנס המכון החרדי למחקר מדיניות. אלי קובין,
יואב גלנט בכנס/אלי קובין

"האתגר שלנו הוא מיליון דירות שייבנו ב-20 השנים הקרובות, וכמובן שנתכנן יותר. מתוכן נציע עד 20% מהדירות לחרדים. בהסכם בית שמש ראיתי הסכם עקרוני שמסמל לא רק בנייה. העיר כידוע החלה לפני שנים כעיר מעורבת אבל כיום יש בה רוב חרדי ויש בה ציבור חילוני שמרגיש מאוים. היה שם לא רק ענין של איך בונים יחד למגזר כזה או אחר אלא הבנה של ראש העיר ושל הציבור החילוני ונציגיו שחברו לקואליציה והגיעו להסכמות איך עובדים ביחד ואיך העירייה שמייצגת את כל התושבים דואגת שתהיה דריסת רגל לציבור החילוני", כך אמר היום שר הבינוי והשיכון יואב גלנט.

גלנט אמר את הדברים בכנס המכון החרדי למחקרי מדיניות שהתקיים בירושלים. השר היה אורח של המכון בכנס, לאחר שחוקרי המכון היו שותפי המשרד בתכנית הדיור למגזר החרדי אשר אושרה לאחרונה בהצעת מחליטים בממשלה.

לדבריו, "הסכם הגג בבית שמש חשוב לדו קיום, להכרת אחד את השני. החשיבות זה הסמליות שבדבר. אם זה ילך בבית שמש זה יצליח גם במקומות אחרים. אני רוצה אחדות ולא התנכרות. יש כאלה שבונים עצמם על שנאת האחר. אני מציע, גם אם זה לא נוח למישהו פוליטית - להיבנות מאהבת האחר".

גלנט התייחס גם להיבטים נוספים בתחום הדיור ואמר: "אנחנו מקדמים כמה פתרונות, בין השאר חיזוק ערים חרדיות שקיימות וגם הקמת שכונות חרדיות בערים מעורבות - זה צריך ללכת בערים בהם הכניסה של האוכלוסייה לא משנה את האופי של העיר - קרי בערים גדולות".

גלנט אמר עוד כי "כאשר שר האוצר כחלון ואני שאלנו את עצמו איך מתמודדים עם מצוקת הדיור החלטנו שהטיפול שלנו במשבר הדיור יעבור קודם כל דרך אלו שאין להם - נשווק קרקע יותר בזול לזוגות הצעירים שאין להם. זה מחיר למשתכן. דבר נוסף שקבענו הוא ייעול הבניה. נכנסנו לעניין הבניה המתועשת. זה תהליך מאוד חשוב. אנחנו עובדים על פרויקטים של "תכנן ובנה", שיובילו ליעילות, לנוחות ולמהירות עבודה. המצב הנוכחי הוא לא הגיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully