וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לרה"מ: "חושש מפגיעה פיזית בי"

27.2.2017 / 11:24

במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון טוען אוהד דנוס כי הסטטיסטיקאי הראשי מסית נגדו. דורש להורות לסטטיסטיקן הלאומי לחדול מכל פעולה חורגת מתחומי תפקידו, ולא לפרסם מכתבים שיש בהם משום דברי הסתה כנגדו וכנגד ציבור השמאים

אוהד דנוס. אייל יצהר, גלובס
אוהד דנוס/גלובס, אייל יצהר

המלחמה על נתוני שוק הדיור יורדת לפסים אישיים? יו"ר לשכת שמאי המקרקעין היוצא, אוהד דנוס, שלח בצעד חריג מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון בו הוא טוען כי הסטיסטיקן הלאומי מסית כנגדו וכנגד ציבור השמאים וכי בעקבות כך הוא חושש לטענתו לפגיעה פיזית בו. במכתבו טוען דנוס כי מופעלת עליו מאז פרסום דוח מחירי הדיור של לשכת השמאים מסכת לחצים שגורמת לו ל"חשש ממשי מפגיעה אישית ופיזית" בו.

כזכור בחודשים האחרונים החליטה לשכת שמאי המקרקעין בהובלתו של דנוס להתחיל לפרסם סקירות תקופתיות הנוגעות לשוק הדיור, עקב החלטת משרד האוצר להפסיק את סקירתו של השמאי הממשלתי. דנוס, שיסיים את תפקידו בסוף חודש מרץ ובמקומו יכהן השמאי חיים מסילתי, מציין במכתבו כי הוא דורש להורות לסטטיסטיקן הלאומי לחדול מכל פעולה חורגת מתחומי תפקידו, ולא לפרסם מכתבים שיש בהם משום דברי הסתה כנגדו וכנגד ציבור השמאים.

לטענתו, מטרת מסכת הלחצים המופעלת כנגדו מבקשת להפסיק את פרסום סקירת הלשכה, וזאת כחלק מ"מדיניות ההשתקה שמוביל משרד האוצר בשוק הנדל"ן". "השיא היה ביום חמישי שעבר, כשהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יחידת סמך במשרד ראש הממשלה, גויסה אף היא למשימה, ובמכתב הנחזה להיות 'הבהרות לגבי פרסום מחירי הדירות', ניסתה להטיל דופי בו ובעבודת לשכת שמאי המקרקעין".

"הייתי מצפה מגוף, שהודיע רק לפני שבועיים שיפסיק לפרסם את נתוני מלאי הדירות הבלתי מכורות, מאחר שפרסומיו בנושא היו שגויים מזה זמן לא ידוע, ינקוט משנה זהירות כשהוא עושה שימוש בביטויים כמו 'בלבול', 'הטעיה' ו'נזק ציבורי' כלפי אחרים", אמר דנוס. עוד טוען דנוס כי ממכתב הסטטיסטיקן "הכולל דברי תוכחה והתנשאות שהובלעו בו, ניתן להבין כי הלמ"ס הדיעה בבחינה הרבעונית לאותם נתונים אותם פרסמה לשכת השמאים". כמו כן דרש דנוס מנתניהו וכחלון לשקול שנית את ההחלטה להפסיק את פרסומי השמאי הממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully