וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "אני לא נכנס לדיכאון כשהנתונים בשוק הדיור לא טובים"

26.2.2017 / 10:43

שר השיכון אמר בוועידת הנדל"ן של גלובס כי משרדו מתמקד בהגדלת היצע הדירות. "בדירות היוקרה למשל רואים שיש ירידה – וזה פרמטר ראשון שמעיד על ריסון שיבוא בהמשך"

שר הבינוי יואב גלנט בכנס של גלובס, 26 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
יואב גלנט בוועידת גלובס/ראובן קסטרו

"אני עוסק כרגע בעיקר בצד של ההיצע. ב-2017 ניתן פי 2 יותר היתרי בנייה מאשר נתנו ב-2014 טרם כניסתי לתפקיד", כך אמר הבוקר (ראשון) שר השיכון יואב גלנט בוועידת הנדל"ן של גלובס. "ב-2018 יהיו פי 2 התחלות בנייה מאשר ב-2014-2015. אז אני לא נכנס לדיכאון כשהנתונים לא טובים ואני לא מסתכל רק על פרמטרים של חודש אחד. בדירות היוקרה למשל רואים שיש ירידה – וזה פרמטר ראשון שמעיד על ריסון שיבוא בהמשך".

גלנט התייחס גם לסוגיית עליית הריבית על המשכנתאות ואמר כי "כשהריבית מאוד נמוכה, אנשים מחפשים אלטרנטיבה. בישראל 50 אחוז הוא ביקוש לדיור ו-50 אחוז הוא ביקוש לדירות. היעד הוא איך להקל על אלו שרוצים דיור – ולמצוא אלטרנטיבה או להקל במידה מסוימת – על אלו שרוצים דירות. אם אדם יכול לרכוש קרקע ואחרי 3 שנים למכור ב-50% רווח בלי לבנות דירה אחת – זו עסקה טובה אבל אנחנו רוצים לשנות את זה. אנחנו מדברים בשם 8 מיליון אזרחים. אז יש אינטרס שהמדינה תהיה היזם, ואנחנו לא פה כדי לדבר בשם 8,000 קבלנים. נשאלת השאלה – איפה יושבת גורילה ששוקלת 500 קילו? התשובה היא איפה שהיא רוצה – והגורילה זו המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר הבינוי יואב גלנט בכנס של גלובס, 26 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
"בישראל לוקח 15 שנים מתחילת ההקמה של שכונה ועד שאנשים מקבלים מפתח". חגי גולן ויואב גלנט/ראובן קסטרו

גלנט התייחס גם לסוגיית הגעתן של החברות הזרות ואמר: "במכרז שהוצאנו ניגשו 49 חברות ומתוכן דורגו 19 ומתוכן לקחנו 6 ראשונות ובחנו אותן – ואז הסתבר ששתיים מהן לא עומדות בקריטריונים ולכן החברות שהיו במקומות אחריהן נכנסו במקומן. אנחנו מוכנים לצאת למכרזים". בנוגע למכרזי "תכנן ובנה" שאותם מקדם משרדו בימים אלה אמר גלנט כי "בימים אלה ייצא מכרז בשיטת "תכנן ובנה" בחריש. הבנו שתהליך השלביות וריבוי העוסקים בביצוע מביא לייקור התהליך וגם להתארכותו – בישראל לוקח 15 שנים מתחילת ההקמה של שכונה ועד שאנשים מקבלים מפתח. חלק גדול מזה טמון בשיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully