וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להתחדשות עירונית מחכה למנהל

ד"ר אבי ביצור

21.2.2017 / 13:20

הקמת רשות ממשלתית להתחדשות עירונית מתעכבת כבר חצי שנה בנימוק תמוה: שר השיכון, יואב גלנט, שהתעקש למנות בעצמו ראש רשות ללא מכרז, לא מצליח לאייש את המשרה: "כל מי שפנינו אליו השיב בשלילה". בנסיבות אלה מוזמן שר האוצר לדאוג למינוי מתאים, ולעצור את הסחבת. דעה

שר השיכון יואב גלנט מקבל את פניהן של עולם חדשים בשדה התעופה בן גוריון , אוגובט 2015. ניב אהרונסון
יואב גלנט/ניב אהרונסון

לפני חצי שנה הוחלט בכנסת על הקמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שאמורה לפעול במסגרת משרד השיכון. בחוק הרשות נקבעו יעדים ברורים של הגדלת מיזמים להתחדשות עירונית תוך ייעול השימוש בקרקע ושיפור איכות החיים של התושבים. במסגרת החוק נקבעו הגדרות רבות לניהול התכנון, המיסוי, חיזוק מבנים, תוכנית פינוי מבנים ושלל סעיפים נוספים. החוק גם קבע ששר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ידאג להקמת הרשות.

לרשות נקבעו יעדים לשנת פעילותה הראשונה, ונציגי ועדה מייעצת שתסייע בקידום פרויקטים, רובם נציגים של משרדי ממשלה כולל נציג מטעם ראש הממשלה. בשלב ראשון הוקצו כ-30 מיליון שקל להפעלת הרשות, ונקבע כי מנהל הרשות ימונה בפטור מלא ממכרז.

אבל לפני כשבוע הסתבר כי למרות שחלפה חצי שנה מאז אישור החוק - גלנט עדיין לא מצא אדם מתאים לתפקיד מנהל הרשות. בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה בכנסת נודע כי הרשות לא קמה ולא ידוע אילו צעדים מכינים נעשו, אם נעשו, כדי לקדם את פעילות הרשות. ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחק, אמר כי אי הפעלת הרשות נגרמת בגלל אי מינוי מנהל ששר השיכון עדיין לא מצא. באוגוסט 2016 כשחוק הרשות נחקק התנהל ויכוח בין משרד המשפטים למשרד השיכון לגבי מינוי מנהל לרשות. משרד המשפטים דרש מינוי באמצעות מכרז, אבל שר השיכון התעקש על מינוי אישי שהוא יקבע, ולבסוף הוחלט שהשר יבצע מינוי אישי. במשך חצי שנה גלנט לא מצא מועמד מתאים והרשות שאמורה להקל על שוק הדיור לא פועלת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בניית דירות נוספות במרקם העירוני היא יעד חשוב

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה התקשתה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) להבין את ההתנהלות סביב חוק הרשות. לדבריה, הושקעו עשרות שעות עבודה בהליכי חקיקה בוועדת הרפורמות ועוד עשרות שעות בדיונים מקדימים, אך רק יואב גלנט לא התקדם למימוש החוק. לדיון עצמו, שמועדו נדחה כדי להתאימו ללוח הזמנים של השר, הוא לא טרח להופיע והדיון התנהל בין חברי הכנסת לאביגדור יצחקי. מיותר לציין שאי התייחסות של גלנט לדיון בוועדה ואי מינוי מנהל רשות כחוק, מבטאים זלזול בחוק ובכנסת אחרי שגלנט עצמו השתתף בחקיקה והתעקש שהוא בלבד ימנה מנהל רשות.

"כל מי שפנינו אליו עד כה לכהן כמנהל הרשות השיב בשלילה", טען יצחקי בדיון. הרשות להתחדשות עירונית אמורה להיות גוף שיאשר בנייה ותשתיות בהיקפים כספיים אדירים על פי חוק, מתוך מטרה חברתית-כלכלית מוצהרת לפתור חלק ממחסור בדיור בערים מרכזיות ולהביא להורדה במחירי הדיור, שזו מטרתו העליונה של שר האוצר, משה כחלון, מנהיג מפלגת "כולנו" שגלנט מכהן כשר מטעמה.

כיוון שאיש, לדברי יצחק, לא רצה בתפקיד החשוב, ייתכן שהכפיפות לשר הממונה גלנט הייתה גורם מרתיע. ברור ששר האוצר צריך להתערב ולהציע מינוי מטעמו אחרי שיבחר את איש המקצוע המתאים. סביר שגלנט לא יתנגד למינוי שכחלון יציע ואולי אחרי יותר מחצי שנה הרשות להתחדשות תתחיל לפעול ולקדם את יעודה – בניית דירות נוספות במרקם העירוני. לחכות למינוי של גלנט כבר גורם למבוכה ממשלתית ולהאטה בקצב פתרונות דיור נוספים. כחלון צריך לתפוס פיקוד במציאת מנהל במקום גלנט.

ד"ר אבי ביצור, מרצה בכיר במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א), לשעבר מנכ"ל משרד הגמלאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully