וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עשור: השבוע ישווקו 2,000 מגרשים ברהט

19.2.2017 / 8:48

עלות המגרש המפותח לזכאים מחוסרי דיור תהיה 100 אלף שקל לבניית דו משפחתי על דונם. מחיר קרקע זהה בשוק החופשי ברהט גדול פי-שלושה

ישוב בדואי ברהט. ראובן קסטרו
רהט/ראובן קסטרו

לאחר עשור שנים בו שווקו בסך הכל בעיר הבדואית הגדולה רהט 3,500 מגרשים, ישווקו ברהט בשבוע הבא 2000 מגרשים לבנייה עבור מחוסרי דיור מהמגזר הבדואי. כך הודיע, יאיר מעיין מנכ"ל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר עם ראש עיריית רהט, טלאל אל קרנאווי.

עלות המגרש המפותח לזכאים מחוסרי דיור תהיה 100 אלף שקל לבניית דו משפחתי על דונם. מחיר קרקע זהה בשוק החופשי ברהט גדול פי שלושה והוא 300 אלף שקל.

מחיר מגרש לבית ברביעייה (דו משפחתי דו קומתי) יעלה 60 אלף שקל בלבד, בעוד מחיר השוק עומד על כ 200 אלף שקל.

עד לסוף 2018 ישווקו מגרשים עבור 16,328 יחידות דיור במגזר הבדואי בלבד. ועד סוף החומש ישווקו כ-30 אלף יחידות דיור בסך הכל.

שיטת שיווק המגרשים לאזרחים הבדואים מתבצעת בשיטה ייחודית, לפיה המחיר קבוע ולא נערכת הגרלה בין המתמודדים הרבים. הזכייה במגרש הינה תוצאה של תהליך המבוסס על שורה של קריטריונים והתאמות המתחשבות בתנאים האישיים של המתמודד והתאמתו למרקם האוכלוסייה ברהט. עדיפות בזכאות למגרשים ניתנת ליוצאי צבא ולמשפחות מחוסרות דיור.

על פי הודעת הרשות, הקריטריונים קובעים בין היתר כי על מבקש המגרש להיות אזרח ישראלי, שגילו 18 שנים לפחות, וכי מקום מגוריו הקבוע של מבקש המגרש ב-3 השנים האחרונות או ב-4 שנים מתוך 10 השנים שקדמו למועד פרסום המכרז, הינו בתחום הישוב רהט ובלבד שהמציא את אישור הרשות המקומית או מרשם האוכלוסין.


עוד נקבע כי על המבקש להיות זוג נשוי, רווק מגיל 18 ומעלה, או אם חד-הורית (גרושה, אלמנה, רווקה) אשר אחד מילדיה קטן מגיל 18. ושאין לו או לא היו לו בעבר זכויות בעלות או חכירה על מגרש המיועד למגורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קרקעות. משרד השיכון, מערכת וואלה! NEWS
קרקעות/מערכת וואלה! NEWS, משרד השיכון
  • עוד באותו נושא:
  • רהט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully