וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש יתמרץ דיור להשכרה על קרקע פרטית

13.2.2017 / 9:53

חוק חדש שקיבל אור ירוק מוועדת השרים לענייני חקיקה, מבקש לתת לרשויות סמכות לתמרץ יזמים הפועלים על קרקע פרטית – בתנאי שיקימו דיור להשכרה לטווח ארוך. הבעיה: נכון להיום לרשויות עצמן אין רצון רב לקדם פרויקטים מסוג זה

אילוסטרציה נדל"ן. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אילוסטרציה נדל"ן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק חדשה, המבקשת לעודד יזמים הפועלים על קרקע פרטית – להקים פרויקטי דיור להשכרה לטווח ארוך. על פי ההצעה החדשה, אותה יזם יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן, רשויות מקומיות יוסמכו לאשר 15% תוספת לשטח המותר לבנייה למגורים לצורך בניית דיור בהישג יד המושכר לטווח ארוך. מטרת החוק, לדברי פולקמן, היא לאפשר לוועדות התכנון לתמרץ את היזמים בשוק הפועלים על קרקע פרטית – ובכך להגדיל את הדיור המוזל המוצע לצעירים.

עם זאת, הצעת החוק החדשה, שצפויה להגיע ביום רביעי למליאת הכנסת, אינה מחייבת, אלא רק מעניקה סמכות לוועדות המקומיות – שנכון להיום אינן ששות לאשר בנייה מוזלת, או דיור להשכרה. זאת ועוד, על פי נתוני שוק הדיור בשנה החולפת זינקו מחירי הקרקעות הפרטיות באופן דרמטי – זאת בשל תכנית מחיר למשתכן שאותה מוביל משרד האוצר על 100% מקרקעות המדינה. התייקרותן של הקרקעות הפרטיות, העומדות במוקד הצעת החוק החדשה, צפויה אף היא להקטין את הסיכוי כי בתקופה הקרובה יזמים הפועלים על קרקעות אלו יזמו יחידות דיור לדיור להשכרה.

פולקמן התייחס למהלך החדש ואמר כי "עד היום רשויות מקומיות שרצו לעודד בניה בשכירות מוזלת לבני המקום ולצעירים בכלל לא יכלו לתמרץ יזמים לעשות זאת וכעת הדבר יתאפשר. מהיום שידעו כל הצעירים כי יש בידם את הכוח לפנות אל הרשויות בכלל, ולרשויות באזורי הביקוש בפרט ולקדם פרויקטים של דיור בשכירות ארוכת טווח, בניהול מלא ובמחירים הוגנים כפי שנהוג בעולם". פולקמן ציין כי כיום שוק השכירות הישראלי מתאפיין בשליטה פרטית ובניגוד למדינות אחרות בעולם, בישראל כמעט ולא קיים המושג 'דיור בר השגה' או לחילופין קידום פרויקטים של שכירות מוסדית.

"תפקידנו כמחוקק הוא לפתוח חסמים ולאפשר לכל הגורמים הרלוונטים, משרדים, עמותות, רשויות מקומיות ואזרחים לשפר את המצב הקיים. אין סיבה שצעירים או אדם שמשכרותו לא מאפשרת לו לקנות דירה ירוץ להתחייב על משכנתא בזמן שניתן לקדם פתרונות לביטחון במגורים, בשכירות, ועדיין לשמור על שפיות כלכלית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully