וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלן משה פרץ השתלט על 2 דונם הצמודים לאחוזתו

25.1.2017 / 9:58

משה פרץ, מייסד חברת הבנייה פרץ בוני הנגב, הואשם על ידי המדינה כי פלש ל-2 דונם קרקעות ציבור הסמוכות לביתו, והקים בהם גנים מפוארים וחומות באופן בלתי חוקי. כעת ייאלץ לפנות את השטח ולשלם

הבית של משה פרץ. רשות מקרקעי ישראל,
ביתו של משה פרץ/רשות מקרקעי ישראל

משה פרץ, מייסד חברת הבנייה הוותיקה פרץ בוני הנגב, פלש באופן בלתי חוקי לאדמות מדינה בהיקף של שני דונם, בחלקה הצמודה למגרש מגוריו בעיר שדרות. בפסק דין שניתן השבוע על ידי בית המשפט השלום באשקלון, בו נתבע פרץ על ידי רשות מקרקעי ישראל, נדחו טענותיו של פרץ והתקבלה תביעת המדינה נגדו.

פרץ ייאלץ לשלם סכום של 25,000 שקלים עבור ההוצאות המשפטיות של רשות מקרקעי ישראל וכן לפנות את המקרקעין ולשלם דמי שימוש בעבור הקרקע אליה פלש. ברשות מקרקעי ישראל מציינים כי בכוונתם להגיש גם תביעה נפרדת על דמי השימוש בקרקע, שנמשכו על פי ההערכות כעשור, וכן לדרוש את פינוי השטח.

על פי כתב התביעה, שהוגש כבר בשנת 2009 באמצעות פרקליטות מחוז דרום, פרץ סיפחו לעצמו שטח לא מבוטל בהיקף של כשני דונם בו הקים גן מפואר שבו עצי זיתים ודקלים, חומות בטון וכן שטחי חנייה לכלי רכב. על פי כתב התביעה, פרץ השתמש בשטח זה גם על מנת לאחסן חומרי בניה ופסולת בניין וכן מנע מעבר של הולכי רגל בשטח זה, על אף היותו שטח ציבורי. הבית שבו מתגורר פרץ בשנים האחרונות הינו בית צמוד קרקע רחב ידיים המשתרע על פני כ-1,800 מ"ר הממוקם בצמוד לשטח זה.

ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי "לפסק דין זה חשיבות גדולה בעיקר בהיבט של נראות ציבורית. הנתבע הוא קבלן אמיד, ידוע ומוכר בכל אזור הדרום ובפרט בעיר שדרות. רשות מקרקעי ישראל שומרת על האינטרס הציבורי ועל קרקעות הלאום למען האזרחים והדורות הבאים ופועלת ללא משוא פנים לסילוק פולשים ומסיגי גבול העושים בקרקע הציבורית כרצונם".

בשיחה עם וואלה! העריכה עו"ד עינב מנצור, יועצת משפטית במרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל, כי "הכוונה היא בהחלט להגיש תביעה על דמי שימוש, על פי ההערכות שלנו נעשה שימוש בקרקע במשך כעשור. לא ניתן להעריך בשלב זה את הסכומים שכן התהליך כרוך בהערכה של השמאי הממשלתי. בנוסף, הנתבע יצטרך לפנות את השטח, או באופן עצמאי או שאנחנו נאלץ לפנותו. במסגרת פסק הדין לא נקבע אמנם זמן לפינוי השטח, אך בכוונתנו לטפל בנושא בתיאום עם הנתבע".

מנצור ציינה כי "פלישה לקרקעות מדינה אינה עניין חריג לצערי, אך במקרה הזה מדובר בהיקף משמעותי יחסית של קרקע – שגם ממוקמים באמצע שכונת מגורים. בנוסף, מדובר בקרקע ביעוד ציבורי ונמנע מעבר של הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully