וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרות רוטשילד בתל אביב: מחירי המשרדים בשיא

22.1.2017 / 13:59

לראשונה דמי השכירות בתל אביב חצו את רף ה-100 שקלים למ"ר לשטחי משרדים, כך עולה מסקירת אינטר ישראל יועצי נדל"ן לחציון השני של 2016. שיעור התפוסה הגיע לכ- 97.4% – נתון חסר תקדים. ציר רוטשילד הינו היקר ביותר עם מחיר ממוצע של כ- 112 שקל למ"ר

שד רוטשילד תל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שדרות רוטשילד בתל אביב. המשרדים היקרים בארץ/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

שוק המשרדים בגוש דן רותח: דמי שכירות לשטחי משרדים בתל אביב עמדו במחצית השנייה של 2016 על כ-102 שקל למ"ר. זאת, לאחר עלייה בשיעור של כ-2.3% לעומת המחצית הראשונה של השנה. כך עולה מסקירת שוק המשרדים של אינטר ישראל יועצי נדל"ן.

אינטר ישראל מהווה ‬את ‬זרוע ‬הפעילות ‬המקומית של חברת Cushman & Wakefield ‬הבינלאומית,‬ שהתמזגה לאחרונה עם ענקית נדל"ן אחרת, חברת DTZ.‬ הסקירה הנוכחית התבססה על כ-2.6 מיליון מ"ר של שטחי משרדים ב-153 מגדלים יוקרתיים בגוש דן.

בתל אביב נסקרו שישה צירי עסקים מרכזיים בעיר: ציר רוטשילד, שאול המלך, ציר החוף, מנחם בגין, יגאל אלון וציר רמת החייל. בנוסף נסקרו ציר הבורסה בר"ג, וה-BBC בבני ברק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהסקירה עולה כי בחציון השני של 2016 קצב האכלוס נטו (Take-Up) של משרדים Class A בתל אביב ירד באופן ניכר בהשוואה לחציון הראשון של השנה והסתכם בכ-20 אלף מ"ר בלבד. עם זאת, בסקירה נכתב כי "יש לציין כי תוספת שטחי המשרדים Class A בחציון הנוכחי עמדה על כ-21,000 מ"ר, דהיינו כמעט כל שטחי המשרדים שהתווספו לשוק אוכלסו. הדבר הוביל לשיפור ברמת התפוסה, הגבוהה ממילא".

אולם לא רק מבחינת מחירים נראה כי שוק המשרדים בגוש דן רותח. מהסקירה עולה כי שיעור התפוסה אף הוא עלה והגיע לכ-97.4% בחציון השני של השנה, כולל בני ברק ורמת החייל, לעומת שיעור תפוסה של כ-97.1% בחציון הקודם. כאמור, דמי השכירות החודשיים הממוצעים - ללא בני ברק ורמת החייל - עלו בכ-2.3% לרמה של כ-101.5 שקל למ"ר, לעומת 99.2 שקל למ"ר בחציון הקודם.

"בתחילת 2017 יתווספו שטחי משרדים יוקרתיים, בהיקף של כ-250 אלף מ"ר (וכ-500 אלף מ"ר בכל 2017)", מציין יורם בלומנטל, שותף מנהל באינטר ישראל. "להערכתנו, ההיצע הנוסף ישפיע על המחיר הממוצע, כאשר מגדלים קיימים יצטרכו להתחרות ביתר שאת מול המגדלים החדשים. יחד עם זאת, יש להבחין הבחנה ברורה בין שטחי משרדים הנמצאים בבניינים בבעלות יחידה, למשל, עזריאלי, אמות או גב ים, לבין שטחים מרובי בעלים, כלומר בעיקר קבוצות רכישה. אנו מעריכים כי תירשם ירידה בדמי השכירות אולם זו תהיה מתונה הרבה יותר בבניינים בבעלות יחידה", הוסיף בלומנטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully