וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט מעכב את הליכי הכינוס נגד חברת קריגר נדל"ן

21.12.2016 / 16:30

בנק הפועלים הגיש בקשה לכינוס נכסים של חברת קריגר נדל"ן אך בית המשפט עיכב את ביצוע המהלך וקבע דיון בנוכחות שני הצדדים ל-28 בדצמבר

בניין ברחוב פופל 1 בראשון לציון. דרור עינב
בניין ברחוב פופל 1 בראשון לציון/דרור עינב

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט לעכב לפי שעה את הליכי הכינוס שהתבקשו על ידי בנק הפועלים כנגד חברת קריגר נדל"ן. בהחלטה צוין כי לפי שעה מעוכבים הליכי הכינוס, מוטל איסור דיספוזיציה על נכסי החברה – ודיון בנוכחות כל הצדדים יתקיים ב-28 לחודש. החלטה זו מגיעה לאחר שהחברה הגישה, באמצעות עו"ד גלעד נרקיס, התנגדות לבקשה וטענה כי מדובר בחברה בעלת מוניטין מצוין שנקלעה למחלוקת עסקית רגילה עם שותף.

במסמכים שהגישה החברה נטען עוד כי מעולם לא הייתה במצב כלכלי בעייתי וכי הפרויקט שעומד במרכז הבקשה – פרויקט תמ"א 38 שהחברה מבצעת ברחוב ענתות 35 בתל אביב – הינו פרויקט רווחי. לטענת החברה, בנק הפועלים נקט הליך מיותר שיכול לגרום לה אך נזק תדמיתי בפרט נוכח העובדה כי הפרויקט מצוי, לפי שמאי הבנק, בסיומו. החברה הסכימה כי ימונו עו"ד ושמאי מטעם הבנק לבדיקת הפרויקט וציינה כי נותרו לביצוע עבודת גמר קלות והשלמת דירות היזמים בלבד.

בימים האחרונים ביקש בנק הפועלים למנות כונס נכסים לחברת קריגר נדל"ן בשל חוב של 10 מיליון שקל. על פי בקשת הכינוס שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כ-8.5 מיליון שקלים מתוכם נוגעים לפרויקט ברחוב ענתות בצפון תל אביב ואילו סכום של כ-1.5 מיליון שקלים נוספים מיוחס לחוב של חברת קריגר טי.אל.וי.

קריגר נדל"ן היא בבעלותם של אורן פילטר וגל הרשקוביץ, ומתמחה בפרויקטים של תמ"א 38. הנכס בגינו נותר החוב ברחוב ענתות הינו פרויקט בבניין בן 4 קומות ובו 16 דירות. בתמורה לשירותי הבנייה שתספק החברה, הסכימו בעלי הדירות למכור לחברה את מלוא זכויות הבנייה בגג הבניין ואת הזכות לבנות 4 דירות דופלקס – 2 מהן מכרה החברה בחודש מאי האחרון תמורת 4 מיליון שקל כל אחת. שתי הדירות הנוספות טרם נמכרו ובמסמכי בנק הפועלים צוין כי החברה מנועה מלמוכרן לאור עיקולים שהוטלו על זכויותיה בפרויקט.

בבקשה שהוגשה על ידי הבנק נכתב בין השאר כי "הבקשה דנא מוגשת על רקע הליכים משפטיים ועיקולים בסכומי עתק שהוטלו על נכסי החברה וזכויותיה בפרויקט, חריגות בתקציב הפרויקט, שיתוק כללי אשר אחז בחברה והפסקת העבודות בפרויקט באופן אשר כבר הביא לחילוט ערבות ביצוע שהעמיד הבנק לטובת בעלי הזכויות בבניין מושא הסכם התמ"א, בסך של כ- 2 מיליון שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully