וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד "הנסיכה" תובע 200 מיליון שקל מהפועלים וישרוטל

20.12.2016 / 11:04

לפי תביעה שהגיש אלכסנדר טסלר, בעל השליטה בחברת לקסן ישראל שהקימה את מלון הנסיכה פעלו בנק הפועלים ורשת ישרוטל משיקולים זרים והביאו לקריסתו של המלון. טסלר תובע 200 מיליון שקל מהבנק ורשת המלונות

מלון הנסיכה אילת. ארכיון מלון הנסיכה,
מלון הנסיכה/ארכיון מלון הנסיכה

איש העסקים הגרמני אלכסנדר טסלר, בעל השליטה בחברת לקסן ישראל שהקימה את מלון "הנסיכה" בשנת 1992 באילת, תובע את בנק הפועלים ואת רשת מלונות ישרוטל בסכום עתק של כ-200 מיליון שקלים בטענה כי התנהלותם הביאה לקריסת המלון וגרמה לו נזקים כספיים משמעותיים.

סכום התביעה בסך של כ-200 מיליון שקלים משקף לטענת התובע 135 מיליון שקלים בגין אובדן שווי המלון בעת המכירה, כ -50 מיליון שקלים נוספים על העמלות השונות והריביות שגבה בנק הפועלים מחברת לקסן, לצד הפסד תשואה על הסכום, וסכום נוסף של כ-18 מיליון שקלים שאותו הוא תובע הן בגין השתתפות בהוצאות ונזקים שנגרמו לחברת לקסן והן בגין דמי ניהול מינימליים שלא שולמו וקיזוזים שנעשו שלא כדין לטענתו.

בכתב תביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי טסלר וע"י חברת לקסן באמצעות עו"ד שי גנור ועו"ד יצחק גולדשטיין ממשרד א.ש. שמרון, י. מלכו, פרסקי ושות', מאשים טסלר את בנק הפועלים ואת רשת מלונות ישרוטל כי הביאו יחדיו לקריסתו של מלון הנסיכה באילת מתוך אינטרסים ושיקולים זרים, ובחוסר תום לב. בכתב התביעה טוען איש העסקים הגרמני כי הבנק העדיף לפתוח בהליכי כינוס, על מנת לגבות עמלות וריביות חריגות שלא כדין בסך של כ –46 מיליון שקלים באופן שהוביל לטענתו לקריסת המלון. זאת, על אף שלטענתו ניתן היה להשאיר את המלון כעסק חי ולהעבירו לאחת המתחרות של רשת ישרוטל.

בכתב התביעה נכתב בין השאר כי למרות הסכמים כלפי חברת לקסן (בעלת המלון), רשת ישרוטל, "עשתה הכל על מנת להתחמק מאחריות, תוך גלגול הנזק לפתחה של חברת לקסן ובעלי המניות". מכתב התביעה עולה עוד כי לאחר שהממונה על הגבלים העסקיים פסל בשנת 2012 את הסכם הניהול בין חברת ישרוטל לחברת לקסן (מחשש שייווצר דואפול בעיר אילת) - פעלו רשת ישרוטל ובנק הפועלים בתיאום והובילו את מלון "הנסיכה" לכינוס נכסים – הליך שהביא לקריסתו.

בהקשר זה נכתב בין השאר כי ישרוטל החלה לפעול אל מול הרשות להגבלים עסקיים מבלי להתייעץ או לערב את חברת לקסן וכי במצב שנוצר נאלצה חברת לקסן, לטענת התובע, להסכים בעל כורחה באופן עקרוני לחלופות שהוצעו על ידי ישרוטל בזמנו. "במקום לשתף פעולה זה עם זה, ולפעול תוך התחשבות באינטרסים המשותפים להם על-פי החוזה ולהגשמתה של כוונתם המשותפת, תוך נאמנות ומסירות למטרה שעמדה לנגד עיניהם, בחרו ישרוטל והבנק לפעול לשמירה ולקידום האינטרסים הפרטיים שלהם, כל אחד את שלו, ושניהם ביחד, את זה של האחר, כל זאת על פני אלה של לקסן ובעלי מניותיה ועל חשבונם", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלכסנדר טסלר ובנו מרלון בעלי מלון הנסיכה. נמרוד סונדרס
אלכסנדר טסלר ובנו/נמרוד סונדרס

ביחס לבנק מציין טסלר בכתב התביעה כי בנק הפועלים "ניצל את המצב" לשם גביית עמלות וריביות חריגות של 33% על הלוואה בגובה 150 מיליון שקלים. סך הכל, כאמור, גבה הבנק סכום של 46 מיליון שקלים (מהן כ-39 מיליון שקלים עמלת פירעון מוקדם). בכתב התביעה טוען טסלר כי קריסת המלון והעברתו לכונס נכנסים "שיחקו לידיה" של רשת ישרוטל – שכן המהלך מנע לדבריו ממתחריה בעיר אילת (רשתות המלונות דן, רימונים וטמרס) את האפשרות להחליפה בניהול המלון.

יצויין כי חברת לקסן ישראל, חברה פרטית בבעלותו של טסלר, נקלעה בשנים 2010-2009 למשבר פיננסי שנבע הן בשל הקשיים שהתגלעו בניהול מלון הנסיכה באילת והן בשל השקעה כלכלית כושלת שבוצעה על ידי החברה בפרויקט נדל"ן בתל-אביב.

בכתב התביעה טוען טסלר ליחס מפלה כלפיו, לאחר שלטענתו בנק הפועלים נהג בדרך מסוימת עם "טייקונים" שנהנו מאשראי והלוואות בהיקפים אדירים – אך פעל בצורה שונה לחלוטין כלפי לקסן ובעלי מניותיה באופן שהחמיר את מצוקתם הכלכלית. טסלר עצמו התייחס לתביעה ואמר כי "בגלל התנהגות נבזית של רשת ישרוטל וגביית עמלות מופרזות על ידי בנק הפועלים, איבדנו את המלון שהיה בבעלותנו במשך 20 שנה, נאלצנו לשלוח הביתה 400 עובדים ותיקים ונאמנים שנתנו את נשמתם למלון, ולסגור את אחד ממלונות הפאר הראשונים שקמו בישראל ובו למעלה מ- 400 חדרים. כאדם שהשקיע ותרם מיליוני דולרים עבור מדינת ישראל ופיתוח התיירות בה, וזאת מתוך מניעים ציוניים, צר לי שבסוף איבדנו את המלון בגלל התנהלות בריונית וחזירית של רשת ישרוטל ובנק הפועלים".

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידנו את התביעה. נמסור את תגובתנו לכשהתביעה תתקבל".

מרשת מלונות ישרוטל נמסר כי "טרם קיבלנו לידנו את התביעה, כשנקבלה – נפעל בהתאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully