וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הקים ועדה שתבדוק ניצול מיני של דיירות דיור ציבורי

5.12.2016 / 15:47

בתקופה האחרונה פורסמו מקרים בהם נשים שחוששות לאבד את קורת הגג שלהן בדיור הציבורי מנוצלות מינית. השר גלנט: "מצבור הטענות שעלו מן השטח מחייב בדיקה מעמיקה של הנושא"

משה כחלון ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
יואב גלנט/ראובן קסטרו

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט הורה על הקמתה של ועדה שתבדוק תלונות על ניצול מיני של דיירות דיור ציבורי ותגיש את המלצותיה תוך 60 ימים. החלטתו של גלנט התקבלה נוכח דיווחים שהתקבלו מגורמים שונים בנושא.

בתקופה האחרונה פורסמו מקרים בהם נשים שחוששות לאבד את קורת הגג שלהן בדיור הציבורי מנוצלות מינית, לצד דיווחים אחרים על נשים במצוקה שאינן זכאיות לדיור ציבורי, בעיקר בשל קריטריונים שהוחמרו בשנים האחרונות, שאינן מצליחות לגייס את הכסף לשכר הדירה ומנוצלות גם כן באותו האופן.

השר גלנט התייחס לנושא ואמר כי "מדי יום אנחנו מטפלים באוכלוסיות בחברה הישראלית, הזקוקות לסיוע ולתמיכה. על כל הגורמים אשר פוגשים בהן, לגשת בחרדת קודש לנושא על מנת לסייע להן. מעבר לדאגה לקורת גג, עלינו להבטיח כי הדיירים והדיירות זוכים ליחס הראוי ביותר, ללא כל פגיעה משום סוג, הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי. מצבור הטענות שעלו מן השטח מחייב בדיקה מעמיקה של הנושא, ובמידת הצורך גם עירובן של רשויות החוק".

בראש הצוות תעמוד מנהלת תחום הרווחה במשרד הבינוי והשיכון, סימה טרם, והוא יכלול גם את היועץ המשפטי למשרד הבינוי והשיכון, אלעזר במברגר, ואת הממונה על מעמד האישה ואחראית על נושא הטרדות מיניות במשרד הבינוי והשיכון, עו"ד חנאן נג'ארה.

במשרד הבינוי והשיכון ציינו כי הצוות יפגוש את הגורמים הרלוונטיים במטרה לבחון את אופן ההתנהלות בנושא בכל הארץ, על מנת להבטיח טיפול מקצועי של כל הגורמים המקצועיים, ללא כל ניצול דיירי הדיור הציבורי בכל צורה. הצוות ייוועץ בגורמי מקצוע ובגורמים מובילים בתחום, בין היתר בפורום הדיור הציבורי, בשדולות הכנסת ובעמותות, יגבש המלצות ויציגן לשר כאמור בתוך 60 יום מיום מינויו. "יודגש כי אין במינוי צוות זה כדי לייתר או לגרוע מתפקידם של גורמי החקירה במשטרת ישראל המוסמכים לכך על פי חוק", הדגישו במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully