וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרקעות בית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה מוצעות למכירה

13.11.2016 / 12:45

640 דונם במפרץ חיפה שבו פועל כבר שנים רבות בית הספר הטכני של חיל האוויר מוצעות למכירה. מטרת המהלך, לממן את העתקת פעילות בית הספר לכרמיאל ולנבטים ולאפשר את הקמתו של עורף נמל המפרץ העתידי בעיר חיפה

מפרץ חיפה. שרון בוקוב
מפרץ חיפה/שרון בוקוב

משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל מעמידים למכירה את שטח בית הספר הטכני של חיל האוויר במפרץ חיפה. השטח, המשתרע על פני 640 דונמים, יימכר במטרה לממן את העתקת פעילות בית הספר הטכני לכרמיאל ולנבטים. מסמכי הקול הקורא למכירת השטח פורסמו הבוקר באתר האינטרנט של משרד הביטחון.

הקרקעות הממוקמות במפרץ חיפה נחשבות לאחת מעתודות הקרקע האחרונות במפרץ, שעתידות לשמש כעורף לנמל המפרץ המתוכנן בעתיד בעיר חיפה. במסמכי ה'קול קורא' נכתב בין השאר כי מדובר ב"עתודת שטח גדולה, אשר משרד הביטחון בוחן את האפשרות לפינויה ובהתאם, רשות מקרקעי ישראל בוחנת את האפשרות לשיווק הקרקע, רק במידה והתמורות מהקרקע יאפשרו את פינוי הקרקע ע"י המשרד". עוד נכתב כי ייתכן והקרקע תפונה בשלבים, אך ככלל השטח יפונה בטווח של כ-4 שנים ממועד מימוש המכרז, ככל שיהיה כזה.

ברשות מקרקעי ישראל ובמשרד הביטחון ציינו כי בשנים האחרונות הביעו גורמים רבים עניין בתא שטח זה – שבו צפויים כאמור להיבנות מרכזים לוגיסטיים מודרניים, לצד פארקי תעשייה ומוקדי תעסוקה למטרופולין חיפה. כעת, במטרה לקדם את מימוש התכנית, מבקשים משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל לבחון בשיתוף עם המגזר הפרטי והמסחרי מהי הדרך המיטבית לשווק את הקרקע, באופן שייטיב עם היזמים.

מהלך זה עתיד, בין היתר, לאפשר למדינה להכריע באשר להתכנות שיווק הקרקע לגורמים פרטיים, או לחילופין העברתו לגורמים ממשלתיים, או פיתוחו כמחנה עוגן שיקלוט פעילויות נוספות של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully