וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום שמו של איש נדל"ן שנעצר בחשד למרמה: גיא מונסונגו

עוד פרשה חמורה בתחום הנדל"ן: מונסונגו שפעל שנים באזור המרכז, ושהצטברו נגדו תלונות ופרסומים רבים אודות פעילותו העסקית, נעצר על ידי המשטרה בחשד למרמה. היום הוא יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
אילוסטרציה גבר אזוק/ShutterStock

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) בשבעה ימים את מעצרו של יזם הנדל"ן גיא מונסונגו, בחשד להונאת לקוחות. מפרטי החקירה עולה כי הוא רכש דרכון מזויף ב-30 אלף שקלים, ביצע עסקאות תמ"א 38 שבהן מכר דירות ולא העביר כספים לנאמנות עורכי הדין והציג נתוני שווא כדי לקבל מקדמות בסכומים גבוהים. "ביחידה החוקרת הצטבר מספר לא מבוטל של רוכשי דירות שטענו כי רכשו על בסיס מצג שווא של החשוד ושילמו לו עמללת שיווק במעמד החתימה", אמרה שופטת בית המשפט למעצרים חיותה כהן.

מונסונגו, תושב רמת גן בן 36, נעצר אתמול בחשד למרמה במיזמי תמ"א 38 באזור המרכז. זאת, לאחר תלונות רבות שהתקבלו נגדו במשטרת ישראל.

בדיון הארכת המעצר סיפר חוקר המשטרה, רס"ב עופר קליין, כי החשוד רכש דרכון מזויף ב-30 אלף שקלים וטס מישראל ללונדון, משם לרוסיה ומרוסיה חזרה לישראל. לדברי החוקר, החשוד ביצע עסקאות תמ"א שבמסגרתן מכר דירות ואת הכספים לא העביר לנאמנות עורכי הדין. החוקר מסר עוד כי המשטרה ניהלה חקירה סמויה נגד החשוד. מנגד, סנגורו, עורך הדין שרון נהרי, טען כי החשוד רק ארגן קבוצות רכישה וגבה רק 2% משווי הרכישה כשכרו.

השופטת חיותה כוחן קבעה בהחלטתה כי ביחידה החוקרת הצטברו מספר לא מבוטל של רוכשי דירות שטענו כי קנו אותן על בסיס מצג שווא של החשוד. על פי החשד, כשהרוכשים חתמו על מסמך רכישת דירה, שילמו המתלוננים לחשוד עמלת שיווק, שכר טרחת עו"ד ומקדמה על חשבון הדירה בשווי של 7%. כשחלק מרוכשי הדירות גילו כי אין לחשוד זכויות על הדירות, הם פנו אליו כדי לקבל בחזרה את הכספים, אך הוא השיב את פניהם ריקם.

מעצרו של איש הנדל"ן, הפעיל זה כמה שנים באזור המרכז, מגיע לאחר פרסומים רבים בכלי התקשורת אודות עסקאות נדל"ן בעייתיות שביצע. לאחרונה פורסם בוואלה! NEWS כי עסקה שביצע במסגרת חברת השקעות שבבעלותו, שכנע את אחד הלקוחות להשקיע כ-240 אלף שקלים לטובת חכירת משרד בתל אביב – בעסקה שבה הובטחה תשואה של 21% בשנה. הרוכש, שלטענתו לא זכה לקבל כסף תמורת השקעתו, תבע את איש הנדל"ן לאחרונה בבית משפט השלום בתל אביב.

מעצרו של מונסונגו מצטרף למקרים נוספים שאירעו השנה – בהם מעצרו של אורן קובי, בעל השליטה בחברת אדמה שמכרה קרקעות חקלאיות וכן למעצרה של ענבל אור, מארגנת קבוצות הרכישה ובעלת השליטה לשעבר בקבוצת אור סיטי נדל"ן.

  • עוד באותו נושא:
  • מרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully