וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף בקריסה: חברת התשתיות נדים כמאל נכנסה להקפאת הליכים

אלפי אליהו שאולי

31.10.2016 / 22:15

החברה צברה חובות של כ-65 מיליון שקל. בין הנושים של החברה בנק הפועלים, בנק לאומי, ספקים ואחרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר בנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה כבר נראה כמו כדור שלג של ממש: בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא לפני שבועות אחדים צו הקפאת הליכים לחברת התשתיות ועבודות העפר נדים כמאל, על רקע חובות של כ-65 מיליון שקל. בין הנושים של החברה בנק הפועלים, בנק לאומי, ספקים ואחרים. בהחלטה שהתקבלה לאחרונה נקבע כי לקוחת החברה, חברת אשר גרין מבנים, שמיהרה לבטל צ'ק על סך מיליון שקל, תשיב לנאמן את הסכום בכדי שלא לגרום לחברה נזק כבד יותר.

חברת אשר גרין מבנים נמצאת בבעלות סגן נשיא התאחדות בוני הארץ, אשר גרין. בפרויקט בניית תחנת הרכבת ספיר בנתניה, חברת נדים כמאל היתה קבלן המשנה של אשר גרין. עת הוגשה הבקשה להקפאת הליכים, ביטלה חברת אשר גרין צ'ק על סכום של 1,003,670 שקל והדירה את חברת נדים כאמל מהפרויקט - בית המשפט כאמור התערב בעניין וחייב את אשר גרין לשלם את הסכום לנאמן.

נאמן החברה, עו"ד גיל הירשמן, אמר: "חברת נדים כמאל נמצאת בהקפאת הליכים. מדובר באחת החברות התשתיות והעבר והוותיקות בארץ והחברה חזרה לפעול במרבית הפרויקטים בהם עבדה לפני ההקפאה ומאמינים שיהיה הסדר נושים ראוי. חבל שיזמים בסדרי גודל גדולים מנסים לנצל ולא לשלם לחברות בהקפאה".

נדים כמאל היא חברה מפורסמת בענף הבנייה, הפועלת בעיקר כקבלנית משנה בתחום התשתיות הלאומיות וכן בתשתיות להקמתן של שכונות מגורים. החברה הוקמה ב-1997 על בדלית אל כרמל, והיא נמצאת כיום בבעלות חמישה אחים, בניו של נדים כמאל. לפי הערכות החברה, כפי שעולה מהבקשה להקפאת הליכים, החברה נקלעה בחודשים האחרונים לחובות של 60-80 מיליון שקל.

בטרם הגשת הבקשה להקפאת הליכים, החברה שכרה את שירותיה של מנכ"לית חיצונית, אך עבודתה הופסקה לאחר זמן קצר בשל חילוקי דעות בינה לבין הבעלים. בשל מצבה הפיננסי הקשה, הפסיקה החברה את הפעילות בשלושה מתוך 28 הפרויקטים שבהם היתה פעילה. בין היתר הופסקה הפעילות בהקמת תשתית כביש מספר 4 באשדוד ועבודות בבניית תחנת הרכבת ספיר בנתניה.

25 פרויקטים הנותרים הם כמעט כולם של גופים ציבוריים - תשעה פרויקטים של חברת נתיבי ישראל, חמישה פרויקטים החברה הכלכלית העירונית חדרה, חמישה פרויקטים של משרד השיכון ופרויקט בניית מעגן צוללות בבסיס חיל הים בחיפה (פולינום) המבוצע עבור חברת שיכון ובינוי. כן היא מבצעת עבודות עפר ותשתית בעבור עיריות עפולה ונהריה ועוד.

עוד בין עבודות התשתית הבולטות של החברה: סלילת כביש 90 (עוקף בולענים) ליד ים המלח, פארק וספורטן בחדרה, כביש ליד תחנת הרכבת סגולה בפתח תקווה, תשתיות ביישוב קדומים, עבודות בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה, בית עלמין בנהריה, עבודות תשתית בטירת הכרמל לקראת בניית שכונה חדשה.

ההיקף הכולל של העבודות שנותרו נאמד ב-89 מיליון שקל, ונאמן החברה, עו"ד גיל הירשמן, משוכנע שמכיוון שמדובר בגופים ציבוריים, תהיה הבראה והלקוחות ישלמו לחברה בעבור העבודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully