וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 250 אלף דירות להשכרה: אושר פיצול צמודי קרקע

31.10.2016 / 9:20

על פי ההצעה שיזם ח"כ אלי כהן יוכלו בעלי הדירות לפצל דירה ללא אישור מיוחד כשגודל כל חלק לא ייפחת מ-60 מ"ר. לדברי כהן גלום בהצעה פוטנציאל להוספת 250 אלף דירות לשוק השכירות

ח"כ אלי כהן, מפלגת כולנו. אולפן וואלה 27 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
אלי כהן/ראובן קסטרו

הצעת חוק חדשה, אותה יזם ח"כ אלי כהן (כולנו), מבקשת לאפשר לבעלי דירות צמודות קרקע לפצלן על מנת להגדיל את מלאי היחידות להשכרה בשוק. על פי ההצעה, שאושרה אתמול בוועדת שרים לענייני חקיקה, יש בשוק פוטנציאל ל-250 אלף דירות להשכרה באמצעות המהלך.

ח"כ כהן, המכהן כיו"ר ועדת הרפורמות, קבע בהצעה כי שטח כל אחת מהדירות לאחר הפיצול לא יפחת מ-60 מטר – כך שבפועל הפיצול לא יחייב היתר, אם גודל הדירה המקורית עולה על 120 מטר רבוע. על הדירה המפוצלת, על פי ההצעה, לכלול מטבח, שירותים וכניסה נפרדים. במידה וההצעה תצלח את כל הליכי החקיקה, מדובר בהוראת שעה לחמש שנים בחוק התכנון והבנייה.

בסביבתו של כהן ציינו כי התנגדות הרשויות בעבר התבססה על השטח הקטן של הדירות לאחר פיצולן ובחוסר מקומות חניה, שבמסגרת המתכונת של צמודי קרקע בעיה זו נפתרת. עוד ציינו כי אישור הצעת החוק בוועדת שרים, בוצע בין היתר על רקע קידום הצעת החוק למיסוי דירה שלישית והשלכותיה על שוק השכירות למגורים בישראל.

ח"כ כהן ציין לאחר האישור כי "מצוקת הדיור, הגידול במספר הזוגות הצעירים המתחתנים מדי שנה, עליית תוחלת החיים והמחסור החמור בהיצע דירות קטנות לשוכרים, מחייבת היערכות מידית להגדלת מלאי הדירות להשכרה, ובמיוחד דירות בנות 2 – 3 חדרים. בהתאם, הצעת החוק האמורה תגדיל את היצע הדירות הקטנות להשכרה עבור הזוגות הצעירים, ותסייע בידם לחסוך את תשלומי הארנונה והאחזקה השוטפת".

יגאל צ'ודנר מייסד ומנכ"ל חברת "נתיבי הקמה" לניהול הליכי רישוי לבנייה, אמר בתגובה כי "אנו מקווים שהצעה זו איננה שליפה נוספת מהמותן כנהוג בממשלת ההישרדות הנוכחית, אלא תחילתה של הבנה אמיתית ולפיה יש להרחיב את סוג הפעולות שאינן טעונות היתר ולאפשר לרשויות הרישוי הקורסות תחת בקשות פשוטות דוגמת תוספת פרגולה, להתפנות לקידום המהלכים המהותיים באמת, אשר יניבו יותר בנייה ויורידו את מחירי הדיור עבור האזרח הישראלי".

לדבריו, "המסלול הרגיל והמוכר, הכולל בתוכו 72 תחנות רישוי שעל היזם לעבור, צריך להישאר נחלתם של יזמים המבקשים לבצע שינוי מבני ודברים מורכבים נוספים, על כן אנו מברכים על כל ניסיון שיש בו כדי לפשט את הביורוקרטיה בהליכי התכנון והבנייה. גם אם הצעת החוק הנה סנונית ראשונה בלבד, כוחה הוא דווקא בהפנמת המחוקק שבלתי אפשרי להמשיך להתקיים במצב שבו כל הליך, ולו הפשוט ביותר, יעבור דרך המערכת הבירוקרטית במסלולים המוכרים, אלא במנגנוני פעולה ואכיפה פשוטים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully