וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים? בדקנו כמה יעלה לכם לגור ליד האוניברסיטה

30.10.2016 / 13:12

שנת הלימודים נפתחת ובמקומות רבים בארץ, חדרי המעונות מתקשים לענות על הביקוש. בדיקה מיוחדת של יד2 ריכזה עבורכם את מחירי השכירות בשכונות הסמוכות למוסדות האקדמיים בתל אביב, באר שבע, ירושלים, חיפה והרצליה

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
אוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

שנת הלימודים האקדמית נפתחת וסטודנטים רבים עדיין מצויים במעברים, ובחיפוש דירות להשכרה בסמוך למוסד האוניברסיטאי שבו הם לומדים. סקירה מיוחדת של אתר יד2 בדקה כמה תעלה לכם שכירות ממוצעת בערים תל אביב, באר שבע, ירושלים, חיפה והרצליה, בשכונות הסמוכות למוסד הלימודי המרכזי באותה עיר.

תל אביב

אוניברסיטת תל אביב ממוקמת בצפון העיר ומוקפת בשכונות היקרות ביותר בעיר. עבור אלו שלא הצליחו לקבל חדר מוזל יחסית במסגרת המעונות, השכונות הסמוכות ביותר, והפופולריות ביותר עבור הסטודנטים הן מעוז אביב, הדר יוסף, נווה אביבים ורמת אביב.

אם בוחנים את ממוצע המחירים בשכונות, בהדר יוסף ניתן למצוא דירות במחירים נוחים יותר משאר השכונות הממוקמות בקרבת הקמפוס. כך למשל, שכר דירה ממוצע עבור דירת 2 חדרים בשכונת הדר יוסף הוא הנמוך ביותר מבין שכר הדירה עבור דירות דומות באזור ועומד על 3,532 שקל, לעומת שכר דירה ממוצע לדירת 2 חדרים בשכונת נווה אביבים למשל, שנחשב ליקר ביותר באזור, ועומד על 4,612 שקל – פער של כאלף שקלים בחודש. ביתר השכונות – מעוז אביב ורמת אביב שכ"ד ממוצע לדירת 2 חדרים נע בין 4,400 ל-4,500 שקל בחודש.

בפלח השוק של דירות 3 חדרים המצב מעט שונה: בשכונת נווה אביבים למשל, המחיר הממוצע לדירת 3 חדרים הוא הגבוה ביותר ועומד על 5,791 שקל בחודש, לעומת שכונת הדר יוסף בה המחיר הממוצע לדירת 3 חדרים הוא הנמוך ביותר ועומד על 4,677 שקל בחודש. במעוז אביב וברמת אביב שכר הדירה הממוצע עבור דירת 3 חדרים ינוע בין 5,200 ל-5,400 שקל בחודש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

באר שבע

בבירת הנגב השכונות המבוקשות ביותר על ידי סטודנטים, ממוקמות באופן טבעי אף הן בסמיכות לאוניברסיטה וכוללות את שכונה ד', שכונה ד' מזרח (או בפי הסטודנטים- ו' הישנה) שכונה ג' ושכונה ב'. בנוסף, חלק קטן משכונת רמות החדשה נמצא בצמוד לאוניברסיטה, לכן גם אליה מגיעים סטודנטים.

מהנתונים עולה, כי בניגוד לתל אביב, המחירים בין השכונות הקרובות לאוניברסיטה בבאר שבע פחות או יותר זהים ואין שונות גבוהה בין השכונות. המחירים נעים בין 1,415 שקל לדירת חדר בשכונה ד' ועד לכ- 1,521 שקל בחודש עבור דירה דומה בשכונה ב'. עבור דירת 2 חדרים שכר הדירה הממוצע נע בין 1,698 שקל בשכונה ד' ל- 1,968 שקל בשכונה ב'. בשכונת רמות לעומת זאת שכר הדירה הממוצע עבור דירת 2 חדרים הוא הגבוה ביותר ועומד על 2,388 שקל. עם זאת, חשוב לציין כי המחירים ברמות יקרים יותר משמעותית ביחס ליתר השכונות גם כשמדובר בדירות בנות 3 ו- 4 חדרים.

הסטודנטים בישראל זונחים את המעונות. גדעון צנטנר
האוניברסיטה העברית/גדעון צנטנר

ירושלים

בדומה לתל אביב, גם בירושלים השכונות הקרובות לאוניברסיטה העברית הן שכונות יקרות יחסית בהן קשה לסטודנטים למצוא דירה בתקציב נוח. סטודנטים רבים בוחרים בשל כך להתגורר באזור מרכז העיר, בקרבה לתחנה מרכזית עם גישה נוחה לתחבורה ציבורית. סטודנטים שלא מוצאים דירות באזור מרכז העיר בוחרים לגור באזורים בית הכרם, קרית משה, שד' הרצל, קטמונים, קטמון הישנה, הגבעה הצרפתית וכמובן הר הצופים.

חשוב לשים לב, כי אף שיש בירושלים די הרבה מעונות סטודנטים, הם מהווים רק חלק מזערי מהצרכים ההולכים וגדלים של אוכלוסיית הסטודנטים הממלאת את האוניברסיטה העברית. העיר, שסובלת מהגירה שלילית עקב עזיבה של אוכלוסייה חילונית, כמעט מאזנת את עצמה עם ההגירה הפנימית של הסטודנטים הממלאים את האקדמיה ולכן במרבית המקרים לא די במעונות ואותם סטודנטים נאלצים לשכור דירה בשכונות השונות בעיר.

שכר דירה ממוצע לדירת חדר בעיר נע בין 2,220 שקל בשכונת קריית משה ועד ל- 2,405 שקל לדירה במרכז העיר. כשמדובר בדירת 2 חדרים שכר הדירה נע בין 2,760 שקל לדירה בקטמונים ועד ל- 3,862 לדירת 2 חדרים במרכז העיר. מחירי השכירות עבור דירות 3 חדרים נעים בין 3,480 שקל לדירה בקטמונים ועד ל- 5,133 שקל לדירה במרכז העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוניברסיטת חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיפה

בגלל המיקום הגאוגרפי של מבנה האוניברסיטה בחיפה, הסטודנטים חייבים להגיע אליה באמצעות תחבורה ציבורית והשאלה היא האם הם מחפשים דירה בקרבת קווי תחבורה ציבורית או שיש להם רכב ואז יכולים לגור קצת יותר רחוק. מהנתונים עולה כי שכונת נווה שאנן היא האופציה המועדפת על הסטודנטים שהיא למעשה אוסף של שכונות שהתחברו למגה שכונה, שהיא היום השכונה הכי גדולה בארץ עם מעל 50,000 תושבים. עוד שכונות פופולריות - שכונת זיו, רמות רמז ורמת אלון הן השכונות המבוקשות ביותר על ידי סטודנטים הלומדים בחיפה.

בשכונת נווה שאנן שהיא כאמור האופציה המועדפת על הסטודנטים המחירים נעים בממוצע בין 1,643 שקל לדירת חדר ועד ל- 4,196 שקל לדירת 4 חדרים. חשוב לציין כי גם בשכונות האחרות כמו שכונת זיו, רמות רמז ורמת אלון טווח המחירים כמעט דומה.

סטודנטים רבים התרחקו מעט לכיוון העיר התחתית שננטשה לטובת הקניונים, שם הוקמו קמפוסים עם שכירות נמוכה הכוללים בנייני משרדים שהוסבו לדירות סטודיו של 25-28 מטר. מחיר ממוצע של שכר דירה בממוצע נע בין 1,770 שקל לדירת חדר, ועד כ- 2,500 שקל לדירת 4 חדרים. ניתן לחסוך בדרך הזו מאות עד אלפי שקלים מידי חודש.

הרצליה

בהרצליה העיר בה שוכן המרכז הבינתחומי השכונות המבוקשות על ידי הסטודנטים הן שכונת גן הרש"ל, הרצליה הירוקה, וייצמן ומרכז העיר. בהשוואה לערים אחרות, למעט תל אביב, גובה דמי השכירות גבוה יחסית. כך למשל שכ"ד ממוצע לדירת חדר בשכונת הרצליה הירוקה הוא הנמוך ביותר ועומד על 2,488 שקל, לעומת מרכז העיר שכ"ד הממוצע לדירת חדר הוא הגבוה ביותר ועומד על 2,700 שקל.

כשמדובר בדירות של 2 חדרים שכ"ד הממוצע נע בין 3,100 שקל בחודש בשכונת גן הרש"ל ועד לכ- 3,500 שקל בחודש בשכונות הרצליה הירוקה, שכונת וייצמן ומרכז העיר. דירות גדולות יותר כמו דירות 3 ו- 4 חדרים יקרות אף יותר – שכירות של דירת 3 חדרים נעה בין כ- 3,300 שקל בחודש בשכונת גן הרש"ל ועד לכ- 4,500 שקל בשכונת הרצליה הירוקה. שכירות של דירות 4 חדרים נעות בין 4,400 שקל בחודש בשכונת גן הרש"ל ועד ל- 5,800 שקל בחודש בשכונת הרצליה הירוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully