וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות בנייה זרות יסכנו החברות הישראליות"

27.10.2016 / 9:23

ענף הביצוע בישראל סובל בשנים האחרונות ממצוקת כוח אדם, משבר באשראי ורווחיות נמוכה, והתאחדות הקבלנים מתריעה כי המהלך שיזמה הממשלה להבאת חברות בנייה זרות לישראל – יחריף את המצב עוד יותר. "הדרך היחידה לפתרון המשבר היא הבאת עשרות אלפי עובדים"

עריכה: ניר חן

ההחלטה לאפשר את הגעתן של 6 חברות בנייה זרות, שנבחרו השבוע במסגרת קול קורא שפרסמה הממשלה, מעוררת ביקורת מגורמים בענף הנדל"ן – ובראשם התאחדות בוני הארץ, המתריעים כי המהלך יביא לפגיעה בענף הביצוע בישראל.

"ההחלטה לאפשר את כניסתן לעבודה בישראל של שש חברות בנייה זרות, תסכן חברות בנייה קטנות ובינוניות הבונות כיום דירות. ההחלטה הזו איננה פתרון למחסור הקשה בעובדים מקצועיים בענף הבנייה - מחסור שהינו החסם המרכזי המונע את האצת הבנייה למגורים, שצריכה להוות את הבסיס לפתרון משבר הדיור הממושך שבו נתון המשק", אמר רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ.

בריק אמר עוד כי "בפגישה שקיימתי השבוע עם שר האוצר הצגתי לו את רשימת החסמים שבהם על המדינה לטפל מיידית כדי לפתור את משבר הדיור. בראש הרשימה הזו הצגתי לו דרישה בשם ענף הבנייה כולו, כי יאפשר להביא לישראל מיד עשרות אלפי עובדים זרים שיתגברו את חברות הבנייה הישראליות הפועלות כיום בכל רחבי הארץ. זו הדרך היחידה והנכונה לטפל בבעיית המחסור בכוח אדם בענף הבנייה".

במסגרת המהלך 6 חברות בנייה זרות – מהן 5 חברות סיניות - צפויות להגיע לשוק הנדל"ן הישראלי כבר במהלך השנה הקרובה, במסגרת המהלך שמקדמים משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון. מהלך זה מגיע על רקע משבר מתמשך בענף הביצוע בישראל ועל רקע קריסות מרובות של חברות ביצוע, חלקן מוכרות וותיקות בשוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הרצחת וגם ירשת"

מי שעוד סבור כי המהלך להבאתן של החברות הזרות יפגע בשוק הוא מנכ"ל חברת Eco Build, דורון ערוסי, שאמר כי "אחד החששות העיקריים של הקבלנים הישראלים מתכניתו של שר השיכון והבינוי נובע מחשש לזליגת העבודה בענף לחברות מחו"ל על חשבונם, נראה כי החשש הזה מתאמת לצערם. הרי ברגע שחברות ביצוע גדולות יגיעו לישראל ויקבלו פרויקטים כל כך גדולים ומשמעותיים, ייפגע הרווח של הקבלן הישראלי ונפח העבודה שלו ירד בצורה דרסטית. מן הסתם חברות זרות אלו יקבלו הטבות שהקבלנים הישראלים לא קיבלו או מקבלים".

ערוסי הוסיף כי "התמקדות בייבוא של שיטות בנייה ומוצרי בנייה מתקדמים, בנוסף להכשרת הקבלנים הישראלים ועובדיהם לעבודה יכולה למנוע את הבאת קבלני הביצוע מחו"ל".

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי מתח אף הוא ביקורת חריפה על המהלך ואמר כי "מדינת ישראל נוקטת בשיטת "הרצחת וגם ירשת" כלפי חברות הבנייה הישראליות. הבעיה שלנו היא מחסור בידיים עובדות ולא בכח ניהולי שיודע לנהל עבודות קבלניות. ישנם קבלנים ישראליים עם ידע ניהולי רב וטכנולוגיות בנייה מהמתקדמות בעולם. חברות ישראליות בונות היום בכל רחבי הגלובוס. אנו זקוקים לפועלים ולא לחברות קבלניות שגם ינהלו וגם ירוויחו כסף ישראלי שייצא מחוץ לגבולות המדינה, במקום להשאיר את הכסף בכלכלה הישראלית. זו שערורייה ואני כיו"ר מרכז הבנייה הישראלי מתנגד לכך בתוקף ואפעל בכל דרך אפשרית בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully