וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על שמו של איזה שר שיכון קרויה שכונת נווה עופר בת"א?

24.10.2016 / 8:33

השכונה הדרום תל אביבית, שנקראה במקור תל כביר, מוקפת בכבישים ראשיים וסובלת בשל כך מניתוק משאר חלקי העיר, לצד הזנחה רבת שנים. מה מתוכנן בשכונה שנקראת על שמו של שר השיכון לשעבר אברהם עופר, ומה מצב התחבורה והחינוך? בדיקה מיוחדת של אתר מדלן

מערכת וואלה!

שכונת נווה עופר, הממוקמת בדרום תל אביב, נקראה במקור תל כביר אך שינתה את שמה בתחילת שנות ה-80' לנווה עופר, על שמו של אברהם עופר ז"ל, מי שכיהן כשר השיכון בשנים 1974-1977. השכונה התל אביבית אוכלסה בסוף שנות ה-60 בעיקר בעולים ממדינות צפון אפריקה ובולגריה ובשנות ה-70 נבנו בה שיכונים חדשים במסגרת פרויקט שיקום שכונות.

עם זאת, על אף מאמצי השיקום שהושקעו בשכונה, הרי שמיקומה בין ציר איילון דרום, כביש תל גיבורים, דרך בן צבי וציר שלבים מייצר ניתוק בינה לבין מזרח העיר ומבחינות רבות לא הצליחה נווה עופר להתחזק. נכון להיום מבני השיכון מוזנחים בחלקם הגדול, המבנים במצב תחזוקתי רע והשטחים הציבוריים שבבעלות פרטית אינם מטופלים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה מתוכנן?

בימים אלה מקדמת עיריית תל אביב, באמצעות אנשי מקצוע מהתחום, מסמך מדיניות התחדשות לחלק המזרחי של השכונה. מסמך זה מבקש לייצר התחדשות עירונית באמצעות הריסה ובנייה מחדש של המבנים הקיימים ולפי התוכנית, מספר הדירות שעומד כיום על 422 יאמיר ל-1,280 וכן מבנים בגובה של 4 קומות יצמחו לגובה של 15. בנוסף, מוצעות גינות כיס שכונתיות, קישורים לרשת ירוקה וחניות תת קרקעיות.

בתחום ההתחדשות עירונית קיימים בשכונה שני פרויקטי תמ"א 38 במסלול של חיזוק ותוספת קומות בשלב הבקשה להיתר. כמו כן, קיימות שתי תכניות לפינוי-בינוי ברחוב ארבר נמצאות בשלבים מאוד ראשוניים, לפני ועדה מקומית (מ- 216 דירות ישנות קיימות לבנייה של 756 דירות חדשות).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחבורה

השכונה נמצאת בדרום תל אביב, בין צירי תנועה ראשיים. משמעות הדבר היא כניסה ויציאה נוחה ומהירה לשכונה וממנה. תכנית המתאר לעיר תל אביב מציעה שהתחנה המרכזית, שבעתיד תכלול גם תחנות של קווי הרכבת הקלה, תועתק לצומת חולון, הסמוכה לשכונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חינוך

מדד מדלן לבתי ספר בשכונה הינו נמוך יחסית ועומד על 48. בתחום השכונה שני בתי ספר חרדיים ובית ספר יסודי נוסף בפיקוח ממלכתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים

בשנה האחרונה נרשם בשכונה היקף עסקאות גבוה לרכישת דירת 3 חדרים יד שנייה, כאשר 66% מעסקאות הרכישה של דירות יד שנייה הן ל- 3 חדרים. נתון זה עשוי להעיד על שכונה שהיא מוטת משקיעים. אזורי הביקוש של תל אביב ממשיכים במגמת ההתרחבות לכוון מזרח ודרום ועל כך תעיד העלייה הממוצעת במחירים. בנווה עופר חלה עלייה של כ- 150% במחירי דירות יד שנייה בין השנים 2007 ל- 2015, כאשר הממוצע הארצי עומד על כ- 130%.

  • עוד באותו נושא:
  • נווה עופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully