וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכר משק בתירוש והעלים 1.1 מיליון שקלים "בשחור"

6.10.2016 / 13:19

משק במושב תירוש אותו ירש תושב המקום נמכר בסכום של 2.2 מיליון שקל, כאשר בין המוכר לרוכש סוכם כי סכום העסקה ידווח רק על 1.1 מיליון שקלים במטרה להימנע מתשלום מס מלא. לפי האישום השניים סיכמו כי יתרת הסכום - 1.1 מיליון שקלים נוספים – תשולם במזומן, "בשחור"

שטרות של שקלים. ShutterStock
שטרות של שקלים/ShutterStock

כתב אישום שהוגש לאחרונה על ידי היחידה הכלכלית בפרקליטות מחוז ירושלים, חושפת עסקה למכירת משק במושב תירוש, במסגרתה סיכמו המוכר והרוכש על רישום כוזב של סכום העסקה, על מנת להתחמק מתשלום מס על מלוא שוויה. על פי כתב האישום, הרוכש, אברהם גבאי, מכר לאלעד ודוד גבאי (בין השניים למוכר אין קשר משפחתי – י"ד) משק במושב תירוש בסכום של 2.2 מיליון שקל אולם השניים סיכמו ביניהם לפני המכירה כי התמורה שתירשם בחוזה תעמוד על 1.1 מיליון שקלים בלבד. את ההפרש בין מחיר העסקה האמיתי למחיר העסקה הרשום, כלומר סכום בגובה של 1.1 מיליון שקלים, סיכמו הנאשמים כי הקונה ימסור למוכר במזומן ובלא כל תיעוד או דיווח ("בשחור").

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דן בהט לבית משפט השלום בעיר, צוין כי מוכר המשק קיבל אותו בירושה ובמהלך השנים 2010 - 2011 ניסה למכור אותו. עם זאת, בכתב האישום נטען כי הואיל והמוכר ידע כי מכירת המשק תחייב אותו לשלם מסים באופן יחסי לגובה העסקה, תכנן למכור את המשק בלא לדווח לרשות המסים על מלוא התמורה. על פי כתב האישום, המוכר הציב את אי הדיווח כתנאי לביצוע העסקה – ובשל כך, עסקה למכירת המשק שאמורה היתה להתבצע בשנת 2012 לא יצאה אל הפועל לאחר שרוכש פוטנציאלי סירב לדווח דיווחי מרמה.

במהלך שנת 2013 התעניין הנאשם השני בכתב האישום, דוד גבאי, ברכישת המשק עבור בנו, אלעד גבאי, והשניים סיכמו כי מחיר המשק יהיה 2.2 מיליון שקל אך סיכמו כי בחוזה תירשם תמורה בסכום של 1.1 מיליון שקל בלבד. סכום זה הורכב בחוזה מסכום של מיליון שקלים אשר סוכם כי יועברו מהקונה למוכר, ועוד סכום בסך 100,000 שקלים אשר אותם סוכם כי הקונה ישלם ישירות לרשויות לצורך כיסוי חובות אשר רבצו על הנכס. את ההפרש בין מחיר העסקה האמיתי למחיר העסקה הרשום, כלומר סכום בגובה של 1.1 מיליון שקלים סיכמו השניים כי הרוכש ישלם במזומן ובלא כל תיעוד או דיווח.

על פי כתב האישום, בפברואר 2013 התייצבו המוכר והרוכשים במשרדה של עורכת דין שם חתמו על חוזה למכירת המשק בסכום של 1.1 מיליון ואולם לאחר חתימת החוזה הושלמה העסקה במזומן, במספר מפגשים, בביתו של הרוכש. השלושה נאשמים בעבירות של מרמה, הכנת חוזה כוזב ועבירות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • העלמת מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully