וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן בנצרת: דירת 100 מ"ר ב-514 אלף שקלים

27.7.2016 / 9:42

"מחיר למשתכן" מגיעה לראשונה גם למגזר הערבי. על פי המכרזים שנסגרו השבוע, צפויות להיבנות בעיר נצרת כ-490 דירות חדשות במחירים מוזלים. היזם כמאל שגראווי, נשיא קבוצת SBI, מתח ביקורת חריפה על כמות הדירות ואמר כי "מדובר בטיפה בים לעומת הצרכים של המגזר הערבי"

לשכת העיתונות הממשלתית

בוידאו: הגרלת מחיר למשתכן בעפולה

תכנית מחיר למשתכן שאותה מוביל משרד האוצר מגיעה לקריית גת ולנצרת: בימים האחרונים נסגרו מכרזים להקמתן של 715 דירות מוזלות במכרזים ביישובים אלו ועל פי ההצעות הזוכות, מחירה של דירת 80 מ"ר בקרית גת הכוללת מרפסת חנייה, ומחסן יעמוד על כ-689,640 שקל. דירת 110 מ"ר צפויה לעלות על פי ההצעות הזוכות במכרז כ-920 אלף שקלים.

הדירות המוזלות בקריית גת צפויות להיבנות בשכונת כרמי גת, הממוקמת צפונית לקריית גת ותכלול אלפי יחידות דיור חדשות. עד כה שווקו בשכונת הענק החדשה 5,667 דירות במסגרת הסכם הגג שנחתם בין רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר והעירייה.

על פי התכנון, השכונה תכלול מלבד דירות מגורים בבנייה רוויה גם בנייה צמודת קרקע וגם מרכז מסחרי, מרכז תעשייה ובתי ספר מדעיים טכנולוגיים, שייבנו סביב פארק ירוק בשטח של 700 דונם.

מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו השבוע בנצרת כוללים 10 מתחמים שבהם ייבנו 491 דירות מוזלות בשכונת הגליל בעיר. על פי ההצעות הזוכות, מחירה של דירת 100 מ"ר בנצרת הכוללת מרפסת, חנייה ומחסן יעמוד על כ- 514,701 שקלים ואילו דירת 120 מ"ר צפויה לעלות כ-620,540 שקלים.

המכרז בנצרת מהווה מהלך ראשון לבניית דירות מוזלות בתוכנית הממשלתית עבור המגזר הערבי, אולם מיד לאחר היוודע תוצאות המכרז נשמעה גם ביקורת בענף. היזם והקבלן כמאל שגראווי, נשיא קבוצת SBI אחים שגראווי אמר כי "490 דירות מהוות טיפה בים לעומת הצרכים של המגזר הערבי. אם במגזר היהודי קיים, לכאורה, מחסור של כ-100 אלף דירות, באופן יחסי המחסור במגזר הערבי חמור הרבה יותר. להערכתי מדובר בעשרות אלפי דירות, כשהבעיה העיקרית היא גם מחירי הדיור הבלתי אפשריים עבור רוב רובם של צעירי המגזר".

לדבריו, "השילוב של גידול אוכלוסייה יחסית משמעותי, העדר כמעט מוחלט של שטחים חדשים שניתן לבנות עליהם, והעובדה שקיימת מגבלה לבנות לגובה, ומשפחות מורחבות המצטופפות לעייפה בבניינים ישנים, גורמת משנה לשנה לעליות מחירים משמעותיות, זאת לצד מחסור בדיור, הן לזוגות צעירים והן למשפרי דיור. על הממשלה ומקבלי ההחלטות 'לשנות פאזה' ולא להסתפק 'בזריקת פירורים' למגזר".

שגראווי הוסיף כי "דווקא כמי שבנה בכל רחבי הארץ, הן כיזם והן כקבלן, כולל פרויקטים לאומיים דוגמת מרכז המבקרים במצדה, בית העלמין בהר המנוחות בירושלים, חדרי בטחון בעשרות קיבוצים, מערכות תחבורה ותשתיות, מגדלי משרדים ומגורים, כולל המגדל בקניון רמת אביב, שכונות לצבא הקבע ומגדלי מגורים, ותרם רבות למהפכת השימור בתל אביב-יפו, אני מצפה ממקבלי ההחלטות לחשיבה אסטרטגית ארוכת טווח לגבי צרכי המגזר הערבי, ולא להסתפק בכך שמוציאים הודעה לתקשורת על כמה מאות דירות מוזלות בנצרת. מדובר ב-20 אחוזים מאזרחי מדינת ישראל, כ-1.7 מיליון בני אדם. בל נשכח זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully