וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אור הוצאה מאולם בית המשפט לאחר שהתפרצה לדיון

25.7.2016 / 13:30

אור ביקשה דחייה נוספת לדיון בעניינה עקב מצבה הבריאותי אך הגיעה לדיון. עו"ד איתן ארז: "הוכח כי קבוצת אור סיטי חייבת למעלה מ-200 מיליון שקלים"

עריכת וידאו: ניר חן, צילום: אבי כהן

ענבל אור, שהיתה אמורה להיחקר בדיון הבוקר (שני), הגישה בשעה 23:00 אמש בקשה בהולה לבית המשפט לדחות את הדיון עקב מצבה הבריאותי. אור אמנם הגיעה לדיון אך הוחלט שלא תיחקר בשל מצבה הבריאותי. הדיון המתקיים באולמו של השופט איתן אורנשטיין בבית המשפט המחוזי בתל אביב, עוסק בהכרעה בין עמדתו של המפרק הזמני שמונה לחברה, עו"ד איתן ארז, שדורש להפוך את הצווים לקבועים – לבין בקשתה של אור לאפשר לה לשלם את חובותיה לאחר שלטענתה יש ברשותה 36 מיליון שקלים ביתרה.

במהלך הדיונים הוצאה ענבל אור מהאולם בהוראת אורנשטיין לאחר שהתפרצה מספר פעמים. הדיון הסתיים והחלטה צפוייה להימסר בתוך מספר ימים.

ביציאה מהאולם אמרה אור לתקשות: "אין כאן צדק אין אמת, יש כאן מפרק שרוצה לקחת כסף לנושים וכואב לי לראות שבית המשפט נתן לזה יד".

עו"ד איתן ארז, שמונה להיות המפרק הזמני לחברת אור סיטי נדל"ן, אמר בדברי הסיכום כי אין לחברה כל אפשרות להתנהל עצמאית ולהחזיר את חובותיה וכי אין מנוס אלא להפוך את צו הפירוק הזמני - לקבוע.

"הוכח שקבוצת החברות אור סיטי חייבת מעל 200 מיליון שקלים, הן לבעלי הקרקע ברחוב ז'בוטינסקי 104, שם היא חייבת כ-46 מיליון שקלים, לרוכשי יחידות דיור בשדרות הילד, הן לבעלי הקרקע בשדרות הילד, הן לבעלי הקרקע באלוף הניצחון ברמת גן, הן למע"מ שאליו יש לענבל אור חוב של כ-10 מיליון שקלים, כ-7 מיליון שקלים לשלי נרקיס, כ-17 מיליון שקלים לבנק המזרחי, חוב של מיליון שקל לעובדי החברה, חוב בפרויקט חורגין בהיקף של כ-7.3 מיליון שקלים חובות של כ-5 מיליון שקלים בפרויקט אור על הפארק, חוב לבנק אגוד בהיקף של כ-1.5 מיליון שקלים. בנוסף יש כנגדה תביעות אישיות בהיקף של כ-40 מיליון שקל ועוד חובות רבים לספקים ולגורמים אחרים".

"אם יבוטל הצו הזמני מה יקרה מחר בבוקר? אין לחברה כסף נזיל, אין לה רכוש על שמה שאינו משועבד, לאן החברה תגיע?", הוסיף ארז. "אם זה לא מספיק, רשות המסים גם הטילה צו חילוט. מה עם העובדים? יצטרכו לשכור עובדים חדשים? ומה עם הישנים שחייבים להם מעל מיליון שקלים. ביטוח לאומי לא ישלם לעובדים הללו אלא אם יהיה צו פירוק. מה תעשה החברה כדי לשלם חובות? ימכרו עוד דירות באוויר? לחברה אין מוניטין, אין משרדים, אין לה כלום. ולגבי מילת הקסם 'משקיע' - אז אני רוצה לומר, משקיע לא בא ומשקיע גם לא מטלפן. אני מתייחס לכל המשקיעים האנונימיים ששומעים עליהם כאן בבית המשפט. יש פה 100 אחוז מהנושים שרוצים צו פירוק".

ארז אמר עוד כי הפער בין חוות הדעת שהגיש רו"ח יואב סומך לבין המציאות עומד על כ-120 מיליון שקלים לפחות ומתח ביקורת על התנהלותה של אור בשלל היבטים. "גם את מה שחייב אותה בית המשפט העליון לפני כחודשיים, סכום של 15 אלף שקלים, היא לא שילמה. היא עוד חייבת לחברה לפי הכרטיס שלה כ-9 מיליון שקלים לכלל החברות ועוד כ-3.3 מיליון שקלים לגרוש שלה. אנחנו שואלים איפה התכשיטים? בדוח הראשון היא הצהירה על תכשיטים בשווי 2.5 מיליון שקלים ובדוח השני הם נעלמו. אנחנו שואלים איפה הם? ומה עם הדירה בבאר שבע? אין דירה בבאר שבע. ומה עם הזכויות בדירה שהיא מכרה פעמיים? היא טוענת שהזכויות שם שוות 20 מיליון שקלים, אם כך למה מכרת ב-7.5 מיליון שקלים? ומה לגבי העובדה שהיא לקחה הלוואה בשוק האפור בריבית כזו? ריבית בשיעור של 140 אחוז בשנה.

במציצים היא הצהירה על דירה שיש לה אבל הדירה נמכרה והיא כבר קיבלה את כל הכסף. ומה לגבי הפרויקט בשדרות הילד? להגיד לאנשים קניתם זכות ולא קיבלתם ועוד עכשיו אתם צריכים לבנות דירות לבעלי הקרקע. זו לא מרמה? ובתהליך הנוכחי היא עוד ניסתה לשלשל לכיסה דמי שכירות משתי דירות נוספות. ההתנהלות ב-5 החודשים האחרונים מעידה גם על חוסר אמינות: 13 עורכי דין הוחלפו, אינספור דחיות. זה מדבר בעד עצמו".

במהלך הדיון נחשף כי רשות המסים צפויה לדרוש מענבל אור עוד כ-20 מיליון שקלים נוסף על כ-5 מיליון שקלים שכבר נדרשו ממנה. נציגת רשות המסים ציינה כי גם הרשות תומכת בבקשת הפירוק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בפתח הדיון אמר פרקליטה של ענבל אור, עו"ד אוריאל זעירא: "הגשנו חוות דעת של מומחה פוליגרף ומומחית לכתב יד בנושא של הערבויות הבנקאיות. הגנו את זה בשעה 2:00 בלילה. זו היתה הסיבה המרכזית שבגללה ביקשנו את הדחייה בפעם הקודמת. לנושא הזה יש השלכה קריטית על גובה החובות האישיים של ענבל אור. נמצאים כאן באולם שני מציעים שהגישו בקשות לרכישת החברה"

רו"ח מטעמה של ענבל אור, יואב סומך, עלה על דוכן העדים והצהיר כי הוא מתקן את חוות הדעת שהגיש לאחרונה מטעמה ומחסיר ממנו 6 מיליון שקלים. רו"ח יואב סומך ביקש לתקן את הדו"ח שהגיש בחודש האחרון - בו הצהיר כי אור מצויה ביתרה של 36 מיליון שקלים - ואמר: "אני מבקש לתקן - במקום 7 מיליון שקלים בפלוס, הדו"ח המעודכן שלי מדבר על פלוס של מיליון שקלים - מבחינת הנכסים וההתחייבויות של החברות". סומך העיד כי חיבר את חוות הדעת שלו על בסיס טבלה תמציתית של השמאויות - ולא על בסיס שמאויות מלאות, מטעם השמאי חיים מסילתי. "עיינתי בשמאויות המלאות לאחר שהוגשו כמובן וגם תיקנתי את הדו"ח שלי בעקבות השמאויות".

ענבל אור בית המשפט המחוזי תל אביב 25.7.2016. מגד גוזני
ענבל אור בבית המשפט/מגד גוזני

"אין לי מושג מדוע נלקחה ההלוואה"

"אין לי ויכוח עם הטענה שיש בעיה תזרימית. קשה לי לומר מה הבעיה, אבל יש כרגע כ-7.5 מיליון שקלים בקופה ויש אפשרות לממן נכסים בנויים בקלות יחסית והדברים האחרים מורכבים יותר. יש דירות, גם של בעלת השליטה, הם יוצרים עודפים של כ-10 מיליון שקלים מעבר לשיעבודים שקיימים לטובת הבנק", אמר סומך בעדותו.

סומך נשאל האם ידוע לו שהחברה התחייבה להחזיר בפרויקט ז'בוטינסקי 104 7 מיליון שקלים הלוואה לטובת שלי נרקיס והם ידוע לו שהחברה התחייבה להחזיר עוד 2.5 מיליון שקלים ריבית תוך מספר חודשים. עו"ד איתן ארז, המפרק הזמני שמונה לחברה, שאל את עו"ד סומך האם הסכומים האלה נראים לו סבירים כלכלית: "לא ידוע לי על הריבית של ה-2.5 מיליון שקלים ולא, זה לא נראה לי סביר כלכלית. ממש לא. אין לי מושג מדוע נלקחה ההלוואה הזו, אני מניח שלחברה היתה בעיה תזרימית. לא ניהלתי את החברה הזו".

"ממה שאני ראיתי, פרויקט בבלי יצר חור בתזרים של כ-17 מיליון שקלים. אני לא יודע מאיפה העניין הזה כוסה בסופו של דבר", העיד רו"ח סומך. אולם ארז אמר לו בעניין פרויקט בבלי: "אולי אתה טועה בעניין הזה? היו שם 11 מיליון שקלים לבעלי הקרקע ועוד 20 מיליון שקלים לטובת הוצאות שיווק ופרסום". רו"ח סומך הצהיר בתשובה: "אני מעיד על מה שראיתי בספרים. סך הכל ההשקעה עמד על מה שראיתי על בין 17-18 מיליון שקלים. נדמה לי שהיו שם גם הוצאות פרסום אבל אני באמת לא זוכר".

פרויקט מציצים - האם שני הנכסים של ענבל כלל לא ניתנים למימוש?

עו"ד איתן ארז: "כתבת שבנוסף ליחידת הדיור שנמכרה לשלי נרקיס (ונמכרה פעם נוספת ללוזון) יש לענבל אור עוד שתי יחידות שאת השווי שלהן אתה מעריך כשתסתיים הבנייה. אבל עוד לא התחילו לבנות שם. אני אומר לך שאחת משתי היחידות הללו בכלל נמכרה ב-29 בפברואר תמורת 2.9 מיליון שקל לגברת קטי בן עמוס. האם אתה יודע מזה?" רו"ח סומך השיב כי על פי הידוע לו, לא כל היתרה עבור הדירה הזו שולמה, אולם עו"ד איתן ארז הציג לבית המשפט אישור שכל הסכום שולם - אישור שעליו חתומה ענבל אור. "אם זה נכון, אז צריך לתקן את הסכומים. אם העסקה הושלמה אז צריך לתקן את טופס 5 - כי מדובר בנכס פרטי ולא בנכס שכתוב על שמה ולא בנכס על שם החברה".

עו"ד איתן ארז: "גם הדירה השניה כלל לא קיימת כי אין היתכנות תכנונית לבנות אותה. כלומר על פי המטראז' של הדירה אי אפשר לבנות אותה".

ענבל אור בית המשפט המחוזי תל אביב 25.7.2016. מגד גוזני
ענבל אור בבית המשפט/מגד גוזני

פרויקט חורגין

בפרויקט זה רו"ח סומך ציין כי יש לחברת אור סיטי נדל"ן יחידת דיור בזכות בפרויקט. רו"ח סומך ציין כי "עשינו ניתוח של ביטולים והחזרים והגענו ליתרה של נכס אחד. כלומר כשבדקנו כמה ביטולים היו - אז יצא שיש לנו דירה אחת ביתרה". השופט אורנשטיין שאל בתגובה: "אבל בדקת רק את הביטולים אבל מה עם הכסף בגין הביטול? החשבון של עודף היחידה הוא חשבון שלא לוקח בחשבון את הכסף שיש להחזיר להם. בלי להחזיר את הכסף אין ביטול!"

עו"ד איתן ארז ציין כי בחורגין ישנו גרעון של 6.7 מיליון שקל וכי כל הדירות בפרויקט מכורות ויש עוד 7 הערות אזהרה נוספות. רו"ח סומך השיב לכך: "זה נכון שכרגע מבחינה תזרימית אין אפשרות לשלם את זה".

שני דוחות סותרים ודחיות רבות

הדיון מתקיים לאחר שאור זכתה לדחייה נוספת עקב בקשתה של עו"ד תמר פולק (ממשרד עו"ד יעקב וינרוט – י"ד) שביקשה הארכת זמן לצורך היערכות טובה יותר. עם זאת, כמה ימים בלבד לאחר הדיון והדחייה שניתנה, הודיעה עו"ד פולק על התפטרותה מייצוגה של אור.

דיון זה מתבסס בחלקו הגדול על שני דוחות שהוגשו בתקופה האחרונה: האחד מטעמה של ענבל אור והשני מטעמו של המפרק הזמני, עו"ד איתן ארז. תמונות המצב הסותרות שהוגשו בדוחות אלו, יידונו מחר בבוקר במטרה להכריע האם מצבה של אור מאפשר את פירעון חובותיה במסגרת פעילות החברה, או מחייב צו פירוק קבוע והליך כינוס נכסים.

בדו"ח שהגישה אור בשבוע שעבר, באמצעות עורך דינה אוריאל זעירא, היא טוענת כי סך נכסיה הפרטיים והעסקיים עולים על סך חובותיה בסכום מצטבר של כ-36 מילוין שקלים. הדו"ח שהגישה אור כלל חוות דעת מטעם רו"ח יואב סומך ועל בסיסו דרשה אור לבטל את צו הכינוס הזמני שניתן לה ולאפשר לה לשלם את חובותיה ולהשלים את הפרויקטים השונים.

עם זאת, מספר ימים לאחר הגשת דו"ח זה, הגיש עו"ד איתן ארז דו"ח נוסף מטעמו שבו הוא מאשים את אור ובאי כוחה בהגשת דו"ח "לא רציני" כדבריו ואף טען כי אמינות חוות הדעת שהגיש רו"ח סומך מוטלת בספק, לצד פקפוק גם בנתונים שהוגשו על ידי השמאי חיים מסילתי מטעמה של אור. עו"ד איתן ארז מאשים את אור בהוצאות בהיקף של כמיליון שקלים שאותן הוציאה בחודשים האחרונים להערכתו על שירותיהם של עורכי דין, יח"צנים, עובדים זרים ומובילים – זאת בנוסף על חובותיה מפעילותה העסקית. בנוסף מאשימה ארז בקיום עסקאות מחתרתיות.

אורנשטיין קיבל את בקשת הדחייה שהגישו פרקליטיה של אור בדיון האחרון שאמרו: "אנחנו לא ערוכים לדיון. עברנו לילה ללא שינה. אתמול בלילה גילינו 4 מיליון שקלים. הגשנו הבוקר דוח התנגדות לדוח המפרק הזמני משום שהיקף הטעויות בדוח המפרק הוא עצום. הוא לא מצרף מסמכים ועשינו עבודה שלא נעשתה כאן על ידי אף גורם. יש פה כ-15 פרויקטים, כל אחד מהם הוא עולם בפני עצמו. אף גורם לא ביצע כאן את העבודה כדי להבין את מצבת הנכסים והחובות. אנחנו צריכים ארכה של חודש. למשל, מבין הערבויות שהמפרק מציין - ישנן מספר ערבויות מזויפות. אנחנו זקוקים לחוות דעת של מומחה בנושא המע"מ, חסרים לנו מסמכים בנושא התיווך, חוות דעת כלכלית בנוגע להיקף הזכויות הכלכליות שהגברת אור טוענת שיש לה בפרויקטים השונים".

באותו דיון אחרון התייחס עו"ד איתן ארז, המפרק הזמני בתיק, לבקשת הדחייה הנוספת של אור ומתח ביקורת חריפה על הבקשה. "עד היום הוגשו בתיק הזה 13 בקשות דחייה. בקשת הפירוק הוגשה ב-29 בפברואר. צו ההקפאה ניתן על סמך התחייבותה המפורשת להביא מהבית מיליון וחצי שקל וגם את ההבטחה הזו היא הפרה. גם באפריל אמרו שצריכים זמן ללמוד א החומר. החומר מצוי אצלם כבר חודשיים וחצי - וכעת דקה וחצי לפני הדיון הם מבקשים דחייה נוספת. די, אי אפשר יותר, אנחנו קורסים תחת הטלפונים מ-600 משפחות. כרגע הכל תקוע. אי אפשר לעשות הסדרים בפרויקטים".

עדכון ראשון 9:15

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully