וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרק: הדו"ח על נכסי ענבל אור הוא פיסת נייר חסרת ערך

10.7.2016 / 13:00

המפרק עו"ד איתן ארז במתקפה חסרת תקדים על ענבל אור. בתשובתו לבית המשפט טוען המפרק כי הדו"ח שהגישה חסר ערך וכי מאז ה-1 במרץ ביצעה עסקאות מחתרתיות, הוציאה למעלה ממיליון שקלים על עורכי דין, יחצ"נים ועובדים זרים – על חשבון הנושים

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן.

מתקפה חסרת תקדים על ענבל אור בעקבות הדו"ח שהגישה בנוגע למצב נכסיה – וגם על פרקליטיה ורואי החשבון שגיבשו את הדו"ח: המפרק הזמני, עו"ד איתן ארז, הגיש היום את תשובתו לדו"ח הנכסים של אור ובו הוא שולל מכל וכל את טענותיה בדבר יתרה של 36 מיליון שקלים ומכנה את הדו"ח שהגישה "פיסת נייר חסרת כל ערך".

ארז מאשים את אור בהגשת דו"ח "לא רציני" כדבריו, טוען כי אמינותו של רו"ח סומך (שגיבש את הדו"ח הכלכלי מטעמו) מוטלת בספק, ומאשים את אור בהוצאות בהיקף של כמיליון שקלים שאותן הוציאה בחודשים האחרונים להערכתו על שירותיהם של עורכי דין, יח"צנים, עובדים זרים ומובילים – זאת בנוסף על חובותיה מפעילותה העסקית. בנוסף מאשימה ארז בקיום עסקאות מחתרתיות. השבוע צפוי להתקיים דיון בנושא באולמו של השופט איתן אורנשטיין ובו יוחלט ככל הנראה האם להפוך את צו הכינוס לקבוע.

תשובתו של ארז מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הגישה אור באמצעות פרקליטה, עו"ד אוריאל זעירא, דו"ח שבו היא טוענת כי סך נכסיה הפרטיים והעסקיים עולים על סך חובותיה בסכום מצטבר של עשרות מיליונים ועל בסיסו דורשת אור לבטל את צו הכינוס הזמני שניתן לה ולאפשר לה לשלם את חובותיה ולהשלים את הפרויקטים השונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ענבל אור, בית המשפט המחוזי תל אביב. 5 במאי 2016. מגד גוזני
ענבל אור בבית המשפט/מגד גוזני

אולם הנתונים המעודדים שהציגה אור בדו"ח מטעמה, נדחים על הסף על ידי המפרק. בתגובתו לבית המשפט המחוזי הוא מציין כי הממצאים שבידיו שונים וכי המסקנה המתבקשת על פי הדו"חות שגובשו על ידו היא כי אין לקבל את טענותיה של אור וכי יש להורות באופן מידי על מתן צו פירוק קבוע לקבוצת החברות אור סיטי נדל"ן ועל צו כינוס נכסים קבוע לנכסיה.

למשל, עו"ד ארז מדגיש כי השמאי מטעמה של אור, חיים מסילתי העריך את שווי הנכסים ללא מע"מ אך הוסיף בכתב ידו "למעט דירות". "אלא שרו"ח סומך בחוות דעתו העדיף להתעלם מהעובדה ששווי הדירות עפ"י מר מסילתי הנו שווי כולל מע"מ ובכך הציג מצגי שווא שכן היה עליו לנטרל את רכיב המע"מ". עוד טוען ארז כי ישנו פער של מיליוני שקלים בין הערכות השמאות שהגישה אור לבין השמאויות שגובשו על ידי המפרק, בעיקר בנוגע לנכסים שבנייתן לא החלה. עוד מדגיש ארז כי ענבל אור כוללת בדו"ח מטעמה נכסים שאת רכישתם כלל לא השלימה, או עסקאות שלא יצאו לפועל, דוגמת נכס בבאר שבע

מימשה תכשיטים במחיר היצף של 63,000 שקל במזומן

"האם פיסת נייר זו יכולה בכלל להיקרא חוות דעת/שמאות ערוכה כדין?! היכן פרטי הנכס, תיאורו המפורט, המצב התכנוני של הנכס, המצב המשפטי של הנכס, ע"ש מי רשומות הזכויות וכיו"ב? מדוע לא פורטו העקרונות, הגורמים והשיקולים בבואו של השמאי לשום את שווי הזכויות? האם נבדקו בכלל עסקאות דומות באותו אזור? כפי שנראה בהמשך העסקאות הדומות שכן נערכו הינם במחירים נמוכים בהרבה. על חוסר הרצינות של ה'נייר' הנ"ל מעידה יותר מהכל הצהרתו של השמאי שצוטטה לעיל לפיה השמאות נערכה 'על בסיס הנחות העבודה שנמסרו לי' וכי התוספת לפיה 'המסמך אינו מהווה ביקורת הנדסית ו/או חוות דעת משפטית'", כותב ארז.

בהתייחס להוצאותיה הנוספות כותב ארז כי "אפילו במהלך תקופת הכינוס הזמני, לא בחלה בניסיונות לגבות לעצמה דמי שכירות מהנכס ברח' נווה יהושע בר"ג והדירה ברח' הסנה בר"ג וכן בביצוע עסקאות מחתרתיות במזומן בתכשיטיה היקרים. ברור כי לחייבת (ענבל אור) יש מקורות כספיים סמויים ולהערכתו היא הוציאה מאז יום 1.3.16 מעל מיליון שקל במזומן לצורך העסקת עורכי דין רבים, שלושה יועצי תקשורת, רואי חשבון רבים, שמאים, יועץ לניהול משברים, שתי עובדות זרות בביתה, מובילים להעברת דירה ועוד כהנה וכהנה. אין ספק כי הכספים המזומנים שבידי החייבת הינם כספים שנגזלו מנושיה הרבים עובר לקריסת החברות. גם כאשר בית המשפט העליון מחייב אותה בהוצאות בסך 15,000 שקל – היא פשוט מתעלמת מההחלטות".

ארז מציין כי במהלך תקופת הקפאת ההליכים מימשה אור תכשיטים במחיר היצף של 63,000 שקל במזומן וגם סכום זה לא הופקד בקופת הקפאת ההליכים אלא בוזבז על ידה למטרותיה שלה. ארז מותח ביקורת חריפה על התנהלותה של אור לאורך הפרשה עד כה, ומציין כי אור אף התנגדה לפינוי משרדיה במגדלי עזריאלי דבר שגרם לעיכוב נוסף בתהליך. "עובדה חוזרת ונשנית כחוט השני בהתנהלותה הינה חוסר אכפתיות מוחלט להוצאות ולעלויות שהיא גורמת למאות נושים וגורמים אחרים שהתנהלו סביבה. עובדה נוספת החוזרת כחוט השני בהתנהלות החייבת הינה, ניתוק מוחלט מהמציאות הכלכלית והמשפטית בה היא מצויה, ניתוק שלסיבותיו לא ניכנס כאן".

שמאי המקרקעין, עו"ד חיים מסילתי מסר בתגובה "אני מתפלא על להטוטיו על עו"ד ארז עצמו שאינו מבדיל בין תמצית נכסים לחוות דעת שמאית מלאה. עורכי הדין של ענבל אור הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט את תמצית הנכסים בלבד. חוות הדעת המלאות עוברות בימים אלה לעורכי הדין על מנת שאלה יגישו אותן לבית המשפט. צר לי על המשך ההתקפה הברוטאלית וחסרת האחריות של עורך הדין ארז. דבריו מהווים חשש להוצאת לשון הרע ולאחר הגשת חוות הדעת המלאות, אשקול להגיש תלונה ללשכת עורכי הדין".

רואה החשבון יואב סומך אמר כי "קודם כל ברצוני להדגיש שאין לי כל היכרות מוקדמת עם ענבל אור ואני נשכרתי כבודק אוביקטיבי וכאיש מקצוע לגבי מצב הנכסים וההתחייבות של החברות בבעלותה נכון ל 31 במרץ השנה. כל מה שכתב עורך הדין איתן ארז על כך שנקבע שהעדתי עדות לא אמינה במשפט, אינו אמת. איני מכיר את המשפט המדובר והוא כנראה התבלבל עם רואה חשבון אחר. יש לי ניסיון רב ואני עוסק שנים רבות בלווי חברות בנושא הנדל"ן וקבוצות רכישה, ותמיד בהצלחה רבה. גם מול הבנקים וחברות המימון. לגבי הנקודות שהוא הביא במסמך, ינתנו תשובות עליהן אחת לאחת בבית המשפט. ישנן מיעוט נקודות בסכומים נמוכים מהסכומים שעו"ד ארז נקב, שבהן הוא צודק ואנחנו נתקן אותן".

מענבל אור נמסר בתגובה כי "חבל שהמפרק כהרגלו שולח תגובות מתלהמות ומנסה לפגוע אישית בי ובבאי כוחי. הפעם איני מתכוונת לשתוק. בטח לא על כך שהוא מאשים אותי בגניבת 5 מיליון שקל לכיסי. אלו כספים שהועברו לחברות שלי ויש לי אישור מתועד של רואה חשבון על כך. יתרה מכך. אני העברתי 10 מליון שקל מחשבונתי הפרטיים ללקוחות שנפגעו מהקפאת החשבונות שלי בבנק המזרחי.

דו"ח הנכסים שהגשתי ביום שלישי האחרון לבית המשפט נערך על ידי מיטב בעלי המקצוע בארץ ומגובה באסמכתאות. לעומת זאת המסמך שהגיש המפרק הינו רק טבלאות ומספרים משוערים ללא אסמכתאות של בעלי מקצוע. ממש דו"ח "מציצים" עם השערות דימיוניות לגבי שיפוצים וצרכים אחרים. מדובר גם בדו"ח ללא שום תיקווה לנושים, בשעה שניתן עדיין להציל את כספם.

אני גם מניחה שהשמאים, רואי החשבון ועורכי הדין שהגישו את הדו"ח שלי, ידעו כיצד לתבוע את עלבונם על ההכפשות שלו בפורומים המתאימים. האיומים שלו עליהם הם שלב חדש של השפל שאליו הוא הגיע. אני מאמינה שבדיון ביום שלישי בבית המשפט תצא האמת לאור, תרתי משמע".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully