וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אור חושפת את נכסיה השווים מיליונים

5.7.2016 / 11:36

בדו"ח נכסים שהגישה ענבל אור לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי סך נכסיה עולה על סך חובותיה ולכן יש להימנע מהליכי פשיטת רגל אלא להגיע להסדרי חוב ולהשלים פרוייקטים. צפו בדיווח באולפן וואלה! NEWS

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן.

בעלת השליטה לשעבר בקבוצת אור סיטי נדל"ן, ענבל אור, הגישה היום את הדו"ח המקיף על נכסיה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. מהדו"ח שהוגש באמצעות עורכי הדין אוריאל זעירא ותמר פולק, המייצגים את אור בהליכי הפירוק של החברות שבבעלותה, עולה כי לקבוצת החברות שבבעלותה עודף נכסים על התחייבויות בסך של 7 מיליון שקל ואילו לענבל אור סך נכסים וזכויות במקרקעין בגובה 50.5 מיליון שקל.

לאחר ניכוי התחייבויות ומס, אומדן נכסיה מוערך על פי דו"ח זה בסכום של כ-29 מיליון שקל. בסיכום כל נכסי החברה ונכסיה הפרטיים של אור עולה כי שווים עולה על סך התחייבויות החברות וחובותיה האישיים - בסכום של כ-36 מיליון שקל.

בדו"ח שהגישה היום מציינים פרקליטיה של אור כי אין הצדקה להליך כינוס הנכסים ופשיטת הרגל וכי הרקע לבקשה היה בתביעתו של עופר לוזון, שכל מטרתה היתה הפעלת לחץ על ענבל אור, במטרה להגיע להסכם בנוגע לדירה במחלוקת, שאותה מכרה אור פעמיים גם לשלי נרקיס. פרקליטיה של אור טוענים כי משהושגה פשרה והסכמה בנוגע להסכם זה, אין עוד טעם בהליך – מה גם שעל פי דוחותיהם הנוכחיים, אור יכולה לעמוד בפירעון התחייבויותיה לנושים ולרוכשים.

"המשיבה (ענבל אור) אינה מעוניינת בסטטוס של הליך פשיטת רגל ואין הצדקה ליתן לה צו כינוס. המשיבה מציעה לפרוע את כל חובותיה מתוך הנכסים. אין לה כל עניין בנכס כזה או אחר (פרט למינימום ההכרחי לה ולילדיה) כל עוד יש לה חובות", נכתב בדו"ח. בהמשך נכתב עוד כי "עודף הנכסים מבטיח גם את השבת החוב כלפי לוזון – אם וכאשר נותר. סכום של 750 אלף שקלים הינו זעיר בהשוואה להיקף נכסיה ואין הצדקה להכניס אותה בעל כורחה להליך פשיטת רגל".

על פי מה שהוגש לבית המשפט היום, הדו"ח כולל הערכות שמרניות לגבי נכסיה של אור, שכן מספר נכסים הינם דירות המצויות בפרויקטים בבנייה – דוגמת פרויקט "אור על הפארק" ופרויקט השניים ברחוב ארלוזורוב ברמת גן - אשר בנייתן טרם הושלמה ואשר על פי הערכות ערכן יעלה בעתיד. פרקליטיה מציינים כי ההערכות הכלכליות בנוגע לשווי הדירות הללו מתייחסות לשווין הנוכחי.

בפרויקט השניים, פרויקט בן 8.5 קומות מעל קומת עמודים ו-כ-45 יחידות דיור, מחזיקה החברה דירת גג בשווי 5.5 מיליון שקלים, 5 חניות בשווי 1.2 מיליון שקלים, וכן 30 מחסנים בשווי 2.1 מיליון שקלים. פרויקט זה טרם נבנה אולם מחזיק בהיתר בנייה.

עו"ד אוריאל זעירא, התייחס לדו"ח בשיחה עם וואלה! NEWS ואמר כי "הדו"ח הנוכחי מסכם הנהלת חשבונות מחודשת שבוצעה לחברה, במסגרתה הוצאו מאזנים מעודכנים, הוקלדו כל פעולות היומן והוכנו שמאויות לנכסים. בד"ח ניתן לראות כי סך נכסיה של ענבל אור, הן במישור העסקי והן במישור הפרטי – גדול מסך התחייבויותיה לנושים ולרוכשים".

לדבריו, "הדו"ח שהוגש היום לבית המשפט הינו המצג העדכני והנכון ביותר של הנכסים והזכויות של ענבל אור וחברותיה. דו"ח זה מחזק מעל לכל ספק אפשרי את טענותינו בחודשים האחרונים שיש לאפשר את המשך התכנון והביצוע של פרויקטים שבהובלת קבוצת החברות. אנו מקווים שכלל הצדדים ישתפו פעולה על מנת להעשיר את קופת החברות ולמקסם את רווחיהן כך שיוכלו לעמוד בכלל ההתחייבויות ולפצות כל מי שרכש נכס מקבוצת ענבל אור".

עקב העודף הניכר בנכסים לטענתם, הבהירו באי כוחה של אור כי הם מתנגדים באופן נחרץ לכניסת ענבל אור וקבוצת החברות להליכי פשיטת רגל שעלולים להביא למחיקת החובות, ובמקום מציעים הסדרים להשבת החובות לנושים ולהשלמת הפרויקטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אורנשטיין דחבה בקשת הדחייה

דו"ח זה הוגש כעת לאחר שאתמול הגישה ענבל אור בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי במסגרתה ביקשה להעניק לה זמן נוסף להגשת הדו"ח הכלכלי של מצבה במסגרת הליך הפירוק והכינוס, וכן לדחות את הדיון שנקבע ל-13 לחודש בעניינה. שופט בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, דחה את בקשתה.

ענבל אור, בית המשפט המחוזי תל אביב. 5 במאי 2016. מגד גוזני
הגישה בקשת דחייה בהולה. ענבל אור/מגד גוזני

אור ציינה בבקשתה כי בשל החומר הרב שיש לרכז בדו"ח הכלכלי, היא מתקשה להיערך בלוחות הזמנים שנקבעו ולכן נדרשת לה ארכה נוספת. אולם כאמור השופט אורנשטיין דחה את בקשתה ובהחלטה שמסר נכתב כי גם הדיון בבקשת הפירוק והכינוס הקבועים יתקיים במועד שנקבע ה-13.7.

"עו"ד אוריאל זעירא מייצג את המבקשת (ענבל אור) מאז חודש אפריל, הגיש כתבי טענות בשמה, הופיע בשמה בדיונים בבית המשפט, ומשכך הוא מכיר ומודע למידע שדרוש לעניין הגשת עמדת המבקשת ומכל מקום היה ברשותו די והותר זמן ללמוד את הדרוש ולהגיש את חוות הדעת כמתבקש. זאת ועוד, משרד עו"ד וינרוט, ייצג את המבקשת בעבר בהליך ואף הופיע וטען בשמה בבית המשפט. לכן, אין עסקינן במי שנחשפו למידע לפני זמן קצר", כתב השופט אורנשטיין.
אורנשטיין מדגיש בהחלטתו כי הדיון בעניינה של אור, שכאמור צפוי להתקיים ב-13 לחודש, כבר נדחה לאחר שנקבע במקור לסוף חודש מאי ומציין עוד כי דחיית הדיון בעניינה של אור עלולה לעכב דיונים בתיקים אחרים המונחים על שולחנו של בית המשפט.

היום נגמר הליך הגשת ההצעות בנוגע לג'יפ הריינג' רובר של ענבל אור, שהוצע לאחרונה למכירה על ידי בנק מזרחי והמפרק הזמני, עו"ד איתן ארז. במודעה שפרסמו לאחרונה ציינו כי ניתן להגיש הצעות לרכישת הרכב עד ל-5 ליולי וכי מדובר ברכב מודל שנת 2014, כשמחיר המינימום להצעה עומד על 100 אלף שקל.

בהודעה שמפרסמים בא כוח בנק מזרחי, עו"ד עמית פינס והכונס הזמני, עו"ד איתן ארז הם מציינים כי הרכב, מדגם Range R Sport, שנת ייצור 2014 צבר כבר קילומטראז' של כ-30,500 ומבהירים כי יימכר במצבו הוא.

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully