וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 200 שנה: קרקע בראשל"צ נמכרה ב- 45 מיליון שקל

4.7.2016 / 9:26

חטיבת קרקע בשטח 6 דונם בשכונת משולש ז'בוטינסקי בראשון לציון, שנרכשה במאה ה-19 ועברה מדור לדור במשך כ-200 שנה, נמכרה כעת לחברות נדל"ן-נדל"ן וקבוצת פליקס כהן בכ-45 מיליון שקלים. על השטח צפוי להיבנות פרויקט של 22 וילות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הפרויקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

חטיבת קרקע בשטח 6 דונם שנרכשה לפני כ-200 שנה בשכונת משולש ז'בוטינסקי בראשון לציון הכוללת תכניות מאושרות לבנייה, נמכרה בימים אלו בסכום של כ-45 מיליון שקלים. מדובר בעסקה שנחתמה מול בעלי קרקע פרטיים, מוותיקי העיר ראשון לציון, אשר משפחתם רכשה את הקרקע עוד במאה ה 19. מאז נרכשה הקרקע החליטה המשפחה שלא למכור את המגרש והוא נשאר בבעלות המשפחה במשך כ- 200 שנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטח המגרש בראשון לציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלי הקרקע הפרטיים מכרו את השטח לחברות נדל"ן-נדל"ן וקבוצת פליקס כהן, לשם הקמת פרויקט יוקרה הכולל כ- 22 וילות. בחברה ציינו כי שווי הקרקע כיום מוערך על ידם בסכום של 2.045 מיליון שקל ליחידת דיור וכי היקף המכירות הצפוי מהפרויקט נאמד בכ-105 מיליון שקל.

סיפורה ההיסטורי של הקרקע החל עם רכישתה במאה ה 19 על ידי אהרון פפירמייסטר שנולד ברוסיה והגיע לראשון לציון בעקבות אחיו האדריכל ברוך פפירמייסטר, שנמנה עם חובבי ציון ומי שתכנן את מבנה בית הכנסת הגדול ובתים נוספים ברחבי העיר עוד כשהייתה בכלל מושבה. במהלך השנים הקרקע הועברה בירושה בין הדורות, כולם דמויות בעלות חשיבות בהיסטוריה המתפתחת של המושבה ובהמשך העיר ראשון לציון, עד שהגיעה לידי משפחת לשם - ילדי הנינים של פפירמייסטר, אשר מוכרים את הקרקע היום.

המגרש המדובר ממוקם במרכז העיר בצומת הרחובות ז'בוטינסקי, דובנוב והשחר שבשכונת משולש ז'בוטינסקי בראשון לציון, בסמוך לגן לשם, גן ציבורי המהווה מקום בילוי לתושבי השכונה וקרוי על שם בעלי הקרקע.

פליקס כהן מבעלי חברת פליקס כהן אחזקות ציין כי "מעבר להיסטוריה המפוארת שהקרקע הזו עברה במשך 5 דורות במשפחה מתחילת ההתיישבות בראשון לציון, זוהי חלקת הקרקע האחרונה בשכונת משולש ז'בוטינסקי בעיר, האזור המבוקש והנחשב ביותר בראשון לציון. השכונה מאופיינת באוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי גבוה של משפרי דיור אך גם של זוגות צעירים מבוססים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully