וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בגזענות: אתרים דמויי Airbnb לקהל השחור

אחרי דיווחים על אפליה נגד שחורים באתר השכרת הדירות לטווח קצר הפופולרי הוקמו בנפרד שני אתרים המתכוונים להילחם בתופה. האתרים החדשים יהיו פתוחים גם בפני הקהל הלא שחור

מערכת וואלה!

לאחר גל של כותרות על אפליה על רגע גזעי ב-Airbnb, וקמפיין #AirbnbWhileBlack ברשתות החברתיות, שני סטארטאפים נפרדים (עם שמות מאוד דומים) מנסים להוות חלופה לאתר התיירות עבור אנשים בעלי צבע עור כהה. Noirbnb.com ו-Noirebnb.com ינסו להפוך לחלופה של Airbnb לאנשים המרגישים שהחברה, המוערכת בשווי של 25 מיליארד דולר, לא עושה מספיק על מנת להילחם באפליה.

שני האתרים הוקמו על ידי מייסדים שחורים שחוו באופן אישי אפליה בעת שימוש ב-Airbnb, וכאשר דיווח על כך, הרגישו אי שביעות רצון בעקבות תגובת החברה. שני האתרים פועלים על רקע תביעה של אחד מהאורחים נגד Airbnb, גרגורי סלדן, אשר טוען כי הזכויות האזרחיות שלו נפגעו כאשר ההזמנה שלו בוטלה על ידי בעל דירה מ-Airbnb משום שהוא שחור. על פי חוק הדיור ההוגן של ארצות הבית, אסור על פי חוק לדחות אדם כלשהו בעקבות הגזע שלו, ומדיניות האפליה של Airbnb עצמה מצהירה זאת באופן ברור. החברה הסירה מאז לפחות שני בעלי דירות מהפלטפורמה בעוון אפליה, והשיקה יוזמה חדשה לשיפור הגיוון באתר.

סטיבן גרנט ורוניה צ'רי, מייסדי Noirbnb, שהו בדירה דרך Airbnb בדקאטור, ג'ורגי'ה עם חברים לפני מספר חודשים, כאשר שכן שחשד בכך שהם פרצו לדירה קרא למשטרה. הציוצים והתמונות שגרנט פרסם לאחר מכן הפכו לויראליים ברשת, והזוג אף הגיע למשרדי ההנהלה של Airbnb לאחר ששלחו לחברה הצעות לשיפור המאבק בגזענות בפלטפורמה.
אחרי שהסיקו שלא מדובר בעדיפות עליונה עברו החברה, החליטו גרנט וצ'רי להתחיל בעבודה על Noirbnb, עם תמיכה כספית מחברים ומשפחה. מדובר בפורטל לנוסעים שחורים, אשר הוא הרבה יותר מ-Airbnb לבעלי עור שחור, לדבריהם. "מהעיצוב והמיתוג ועד השיווק", אומרת צ'רי, "אנחנו רוצים להבהיר שכלל לא מדובר בשכפול של Airbnb".

האתר השני, עם השם הדומה להפליא Noirebnb, מעוצב ככל הנראה בכוונה תחילה על מנת להיראות כמו עמוד הבית של Airbnb. רוהאן גילקס, מייסד האתר, הודיע השבוע על הקמת האתר, מספר ימים לאחר שפוסט שלו על אפליה מצד בעל דירת Airbnb באיידהו הפך לויראלי. לדבריו, הוא סיכם עם גרנט וצ'רי, בעלי האתר הנוסף, על שיתוף פעולה ומיזוג אפשרי. גילקס אומר כי האתר החדש יהיה מוכן להשקה בשבועות הקרובים. "האתגר הגדול ביותר צפוי להיות היקף הגולשים. ברגע שיהיה איזון בין מספר הנכסים למספר המתעניינים, המספרים יהיו הגיוניים".

בדומה לגרנט וצ'רי, גם גילקס ניסה ליצור קשר עם Airbnb לאחר התקרית אותה חווה. לדבריו, רק לאחר שבועיים ולאחר שהפוסט שלו הפך לויראלי, הוא קיבל שיחת טלפון "מתנצלת מאוד" מאנשי שירות הלקוחות של האתר. "הוא שאל אותי על דרכים למאבק באפליה, אבל היתה לי הרגשה שמדובר במעט מידי ומאוחר מידי. אם זה היחס שהייתי מקבל לפני שפרסמתי את הטקסט שהופץ, לא הייתי חושב על פתיחת פלטפורמה חלופית".

הוא הוסיף כי ההצעה היחידה שלו ל-Airbnb- להפסיק להשתמש בתמונות פרופיל על מנת למנוע אפליה על רקע גזעי – בוטלה על ידי האתר בתור צעד בלתי אפשרי ליישום. שם האתר נמצא כעת בתהליכי שינוי ל-Inclusive, ככל הנראה מתוך רצון ליצור בידול בין האתרים.

הן Noirbnb והן Noirebnb יהיו פתוחים לאנשים שאינם שחורים, וישאפו להיות מקבלי פנים באותה מידה לכל סוגי האנשים. לדעת גרנט, השיווק של האתר בתור אתר שכזה, ירחיק ממנו אנשים "עם דעה קדומה מכל סוג שהוא" מהרצון להצטרף.

על רקע היריבות הברורה בין שני האתרים, התחרות האמיתית היא Airbnb עצמו. כפי שהחלופות ל-Uber מבטיחות יחס טוב יותר לעובדים מבחינת תמחור וביטחון גדול יותר לנשים, האתגר הוא לא לבנות את הטכנולוגיה, אלא להביא את האנשים.

אם לשפוט לפי כמות הלייקים של שני האתרים שקפצה מאפס לכמה אלפים תוך זמן קצר מאוד, נראה כי תנועת #AirbnbWhileBlack מחזיקה במומנטום שיספק בסיס משתמשים לגיטימי. "תיבת הדוא"ל שלי מפוצצת. האזכורים בטוויטר בשמיים. זה לא הולך להיות קשה", אומר גילקס. "לאנשים באמת נמאס".

  • עוד באותו נושא:
  • Airbnb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully