וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות נגד המשכירים ב-airbnb: רבע מהבעלי הדירות לא שילמו מס

15.6.2016 / 11:14

מפרסמים נכסים להשכרה באתרים כמו AIRBNB? ברשות המסים החליטו להשתמש במידע הקיים באתר זה, ובאתרים מוכרים נוספים, על מנת לאתר בעלי דירות ולבדוק את תשלומי המס שלהם. התוצאה: כמעט 30% מעלימים הכנסות של אלפי שקלים בחודש

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
תל אביב/דרור עינב

בדיקת רשות המסים של דירות להשכרה באזור המרכז והשרון העלתה כי כ-27% מבעליהן לא שילמו מסים. בדיקה זו, המהווה מעין מדגם של השוק באזור זה, בוצעה באמצעות אנשי היחידה לניהול ספרים שאספו מידע לגבי הדירות מאתר AIRBNB ו-BOOKING וממשרדי תיווך.

ברשות המיסים ציינו כי כ-50 בעלי דירות, המשכירים את דירותיהם לטווח קצר וארוך באזור המרכז והשרון – חלקן אף במלונות דירות ידועים, זומנו לביקורת בשבוע שעבר ונמצא כי כ-27% מהם לא דיווחו על הכנסותיהם משכירות בהיקף של עשרות אלפי שקלים כל אחד ולא שילמו מסים.

אופן הביקורת בוצע כאמור בעזרת אתרים מוכרים – חלקם אתרים העוסקים בתיווך וחלקם בהשכרה לטווח קצר כגון AIRBNB ו-BOOKING. בביקורות נמצא בין היתר כי בעל דירה בבת-ים המשכיר את דירתו לטווח קצר לא דיווח על הכנסה שנתית בסך 157,000 שקל. מקרה אחר הוא זה של בעלים של 5 קראוונים המושכרים באחד מיישובי השרון בסך של 2,300 שקלים לקראוון לחודש – שאף הוא לא דיווח על הכנסותיו.

עוד בביקורת נמצאו בעלים של שתי דירות בתל אביב המשכיר אותן בעלות של 12,500 שקלים לחודש, שלא דיווח אף הוא על הכנסותיו. נמצאו עוד מקרים בהם בעלי הדירות המשכירים אותן לטווח ארוך לא דיווחו על הכנסות הנעות בין 6,500 שקלים ל-11,500 שקלים לחודש.

ביחידה לניהול ספרים ברשות ציינו כי פעימה נוספת של ביקורות באזור צפויה לקראת סוף חודש יוני, אליה זומנו כ-60 בעלי דירות נוספים וכי בשנה הקרובה יושם דגש מיוחד על ביקורות בענף - "הביקורות בשלב הראשון מתרכזות באזור המרכז והשרון ועתידות להתרחב ולהתפרס על פני כל הארץ". עוד הבהירו ברשות כי הביקורות הללו הן המשך לחקירה מקיפה בענף שנערכה לפני כשנה לערך, במסגרתה נחקרו עשרות בעלי דירות מכל רחבי הארץ המשכירים את דירותיהם, ובניגוד לחוק לא מדווחים לרשות המסים על הכנסותיהם משכר דירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully