וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים: חלמיש תרכוש דירות לדיור ציבורי בתל אביב

8.6.2016 / 11:13

חטיבת הקרקע של חברת חלמיש בשכונת נווה עופר בתל אביב שווקה במסגרת פרויקטי הדיור להשכרה שמקדמת המדינה, ובמכרז זכתה אשטרום ששילמה עבור הקרקע כ-121 מיליון שקלים. כעת צפוי הכסף לשמש לרכישת 60 דירות לדיור הציבורי – מתוך כ-250 הדרושות לזכאים בעיר

עריכת וידאו: גדי וינסטוק

בוידאו: כך נראה דיור ציבורי בבאר שבע

9 שנים לאחר שחברת חלמיש רכשה חטיבת קרקע בשכונת נווה עיריית בתל אביב-יפו מרשות מקרקעי ישראל - צפויה העסקה לסגור מעגל לטובת דיירי הדיור הציבורי בעיר. לפני מספר חודשים שילמה חברת אשטרום תמורת קרקע זו כ-121 מיליון שקלים, במכרז להקמת פרויקט לשכירות ארוכת טווח, במסגרתו תקים החברה בנווה עופר פרויקט בן כ-350 דירות. את הכסף ממכירת הקרקע שנכנס לקופתה, תסב חלמיש לרכישתן של כ-60 דירות לדיור הציבורי בעיר, לטובת עשרות מבין כ-300 המשפחות הממתינות לקורת גג ציבורית.

מהלך זה נכלל במסגרת הסכם שנחתם בעבר בין משרד האוצר, משרד השיכון וחברת חלמיש. חטיבת הקרקע שהוקצתה לדיור להשכרה בנווה עופר משתרעת על פני שטח של כ-17.5 דונם באזור המכונה מתחם הגדנ"ע בעיר.

חלמיש היא חברה בבעלות משותפת של עיריית תל אביב (50%) והמדינה (50%) והיא מנהלת כ-2,000 יחידות דיור עבור הדיור הציבורי בתל אביב. בעירייה ציינו כי הדירה הראשונה נרכשה לאחרונה ברחוב מח"ל בשכונת כפר שלם ובמהלך השנה צפויה חלמיש לרכוש את שאר הדירות שיוקצו לזכאי דיור ציבורי על ידי משרד השיכון.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר ישראל ארליך, מנכ"ל חברת חלמיש כי "בשנה וחצי האחרונות רכשנו 7 דירות שהיו מיועדות לזכאי דיור ציבורי שהם נכי גפיים וכעת יתאפשר לנו לרכוש עשרות דירות נוספות על פי קריטריונים של דירות שמשרד הבינוי והשיכון מכתיב לנו. סכום ממוצע של דירת דיור ציבורי עומד על 1.4-1.6 מיליון שקלים בעיר תל אביב, אך המשימה הכללית של רכישת דירות למלאי הדיור הציבורי – היא של עמידר".

כאמור, צעד זה, שכולל כ-60 דירות בלבד, צפוי לתת מענה לחלק קטן מזכאי הדיור הציבורי בעיר. על פי נתוני חלמיש ועיריית תל אביב, כיום ממתינים בתל אביב יפו בין 250-300 משפחות הזכאיות לדיור ציבורי, מרביתן לפתרון דיור שנים רבות מדי עקב מחסור בדיור ציבורי ובאמצעות הסכם זה תוכל חלמיש לספק להם פתרונות דיור נוספים.

פרויקט הגדנ"ע, שהכסף מהקמתו אפשר את המהלך, נמצא בין הרחובות מרדכי בן טוב ומאיר גרוסמן בדרום תל אביב. במכרז זה יוקצו כ-25% מהדירות בפרויקט לשכירות מפוקחת, שגובה שכר הדירה בהן יעמוד על כ-20% פחות ממחיר השוק. שאר הדירות יושכרו בשוק החופשי, בהנחה שמרביתן יושכרו במחירי האזור – אך השוכרים בהן יזכו לחוזים ארוכי טווח שמחירן מוצמד למדד.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי התייחס למהלך ואמר כי "העיר תל אביב-יפו מרכזת בתוכה מגוון אוכלוסיות בעלות צרכים שונים; אוכלוסייה אמידה ומבוססת לצד אוכלוסיות מעמד הביניים ואוכלוסיות חלשות. אחד העקרונות החשובים אשר מובילים אותנו במדיניות התכנון העירונית הוא לייצר תמהיל דיור שייתן מענה לצרכי דיור של כל אותן אוכלוסיות, בין אם מדובר במתן מלגות דיור לסטודנטים, הקמת דיור בר השגה לזוגות צעירים ומשפחות וקידום דיור ציבורי סוציאלי עבור הזכאים לכך.

בתקופה שבה מלאי הדיור הציבורי מצטמצם ביותר מחצי והזכות לדיור נשחקת, ישנה חשיבות גדולה לצעדים מעין אלו, המגדילים את היצע הדירות ומקצרים באופן משמעותי את תור המשפחות הנזקקות הממתינות לדירה תוך צמצום משמעותי של רשימת הממתינים לדיור. אני מקווה שמקבלי ההחלטות בממשלת ישראל יאמצו דרך דומה כדי להגדיל את מצאי יחידות הדיור בצורה משמעותית בכלל מדינת ישראל, או לפחות להחזירה לרמה שהייתה לפני כעשור וחצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully