וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בוועידת הדיור: המדינה הוציאה 9 מיליארד שקל על דת - וכמה על דיור?

6.6.2016 / 10:42

פעילי דיור ציבורי יצאו נגד מדיניות הממשלה ומשרד הבינוי בוועידת דיור לצעירים שקיים הבית האקדמיבהרצליה, ואמרו כי המדינה הפקירה אותם. גלנט: 2,700 המשפחות שממתינות לדיור הציבורי הוא רק קדמת התור. המספר האמיתי הוא אותן 130 אלף משפחות - ואנחנו קשובים מאוד לנושא

יח"צ - חד פעמי

ועידת הדיור לצעירים של התאחדות הסטודנטים ועיריית הרצליה שמתקיימת בהרצליה, נפתחה במחאה חריפה מצד פעילי דיור ציבורי שקראו מהקהל קריאות נגד מדיניות הממשלה ומשרד הבינוי, והבהירו כי המדינה הפקירה אותם במשך שנים. "מיליארד שקל שוכבים שנתיים בקופה – ולא קורה כלום. אנחנו רוצים תקציב ייעודי לדיור הציבורי – המדינה לא נותנת לנו מענה. 14 שנה אנחנו בדיור הציבורי ובסוף החודש זורקים אותנו לרחוב", אמרו.

יואב גלנט. יעל דראל, מערכת וואלה! NEWS
השר גלנט ופעילי הדיור הציבורי היום, ועידת הדיור לצעירים של התאחדות הסטודנטים ועיריית הרצליה/מערכת וואלה! NEWS, יעל דראל

לקריאה נוספת:
באיזו עיר בישראל התושבים הכי מרוצים?
תושב החוץ, המאהבת והסכסוך על הפנטהאוז באשדוד
דירה בתל אביב בפחות ממיליון שקל? עוד יש דבר כזה

יואב גלנט, שר השיכון, שאמור היה לפתוח את הוועידה, הביג לדברי הפעילים ואמר: "המדינה רכשה בשנת 2014 דירות בודדות, אך בשנה החולפת רכשנו למעלה מ-600 דירות ונגיע לכ-1,000 דירות בקרוב - בכסף שיש לנו וגם בכסף שהוספנו. ברור שהשינוי הוא דרמטי. במדינת ישראל יש 130 אלף משפחות שמקבלות סיוע בשכר דירה. לכולם צריך לעזור. קו התיחום שנקבע הוא גובה הכנסה ושלושה ילדים ומעלה. 2,700 המשפחות שממתינות לדיור הציבורי הוא רק קדמת התור. המספר האמיתי הוא אותן 130 אלף משפחות, ואנחנו קשובים מאוד לנושא של חסרי הדיור והמשפחות החד הוריות".

שיר נוסצקי, ממארגני האירוע, אמרה: "המדינה הוציאה השנה 9 מיליארד שקל על דת. בתחום הדיור אנחנו לא רואים את המספרים האלה, אנחנו רואים תוכניות אבל אין תחושה של משבר. האם המדינה עושה את המקסימום? היא עושה מספיק?"

גלנט השיב: "הממשלה הנוכחית שינתה את נקודת המבט בנושא הזה" השיב גלנט. "במחיר למשתכן, למשל, קיבלנו החלטה להוזיל את מחירי הקרקע ואנחנו רואים את המשמעויות האלה בכל הארץ. בעפולה דירה עלתה מיליון שקל ובמחיר למשתכן יש כבר דירות במחירים של 650 אלף שקל. כל שבוע יש כ-1,000 זכאים חדשים, יש ביקוש לנושא הזה – ובימים האחרונים אני רואה שיש יותר ויותר מתעניינים דרך האינטרנט. לצד הגברת ההיצע – יש גם האטה במשק וזה יוביל לריסון שוק הדיור, אינני יודע כמה זמן זה ייקח – אבל זה יקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יואב גלנט. יעל דראל, מערכת וואלה! NEWS
יואב גלנט/מערכת וואלה! NEWS, יעל דראל

במהלך הוועידה צפוי שר האוצר, משה כחלון, להודיע על פתיחת ההרשמה להגרלת דירות להשכרה במחיר מפוקח ולטווח ארוך ב"גליל ים" - מתוכן עשרות יחידות דיור לתושבי הרצליה במחיר מוזל ומפוקח. פרויקט זה, של החברות אפריקה ישראל מגורים ואפריקה ישראל נכסים, שזכו במכרז על הקרקע, יציע 273 יחידות דיור בנות 2-4 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים במתחם גליל ים, מתוכן יוקצו 68 יחידות דיור לבני המקום, תושבי הרצליה, במחירים של החל מ-3,400 שקל לדירת שלושה חדרים והחל מ-4,600 שקל לדירת 4 חדרים.

ההרשמה להגרלה תתבצע באמצעות אתר אינטרנט ייעודי שאינו באחריות העירייה ובפיקוח חיצוני של עו"ד ורו"ח שהקימה חברת "דירה להשכיר", החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה. מערכת ההגרלה הממוחשבת תהיה פתוחה למשך כחודש ימים עד ה-8.7.2016 ותוצאות ההגרלה יפורסמו בתאריך ה-25.7.2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully