וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם עניין עם פועלות בניין: הנשים שבונות לכם את הבית

19.5.2016 / 12:40

לא פחות מ-23 נשים השתלבו בחודשים האחרונים בענף הבנייה, שעד כה לא הצליח למשוך אליו עובדים מקומיים. פגשנו שתיים מהחלוצות בתחום, שלא פוסלות אפשרות להתפתח בו. "יש הרבה סיפוק לבנות משהו ולראות אותו מול העיניים". צפו

אולפן

חברות רבות מנסות לייעל את שיטות הבנייה הקיימות, כדי להוזיל את התהליך ולהאיץ אותו. לאחרונה החלו לייבא לישראל חומר חדש, ה-Smart stone, שמצליח להפחית עלויות, לזרז תהליכי בנייה וגם - לשלב בתעשייה, שנתפסת כגברית, נשים.

שתי קצינות צה"ל לשעבר, ליאור אוריאלי, וים פריש השתחררו מהצבא לפני כמה חודשים ונענו לקריאה להצטרף לענף הבנייה. "השתחררנו מהצבא עם רצון להכיר ענפים אחרים. זו הזדמנות לבנות את הארץ. להיכנס לפרויקט חלוצי, וגם להיות הפועלות ראשונות בתחום הבנייה", הן אומרת בראיון לוואלה!NEWS. "בהתחלה אנשים הופתעו לשמוע שאנחנו עובדות בבניין ולא כל כך קיבלו את זה, אבל עכשיו מקבלים את זה יפה. העבודה כל כך פשוטה שהיא לא מצריכה בכלל כוח פיזי".

מדובר באבן אלסטית קלת משקל שמשלבת חומרים טבעיים, ומחליפה חומרים מסורתיים שמוכרים בענף הבנייה. המשטחים של האבן מגיעים בגדלים שונים ובמגוון רחב של גוונים בגימורי שיש ועץ. המחיר של האבן נמוך בהשוואה לאבן רגילה כ-240 שקל למ"ר, לעומת 350-420 שקל למ"ר, ההתקנה שלה מהירה פי-שלושה בהשוואה להתקנת החיפויים הקיימים, ובנוסף העבודה מתבצעת ללא רעש ואבק.

"תכונותיה של האבן האלסטית משמעותיות הן מבחינת קלות ההשמה והן מבחינה בטיחותית, שכן רמת העומס על הקיר פחותה באופן משמעותי ביחס לאבן רגילה שמשקלה הוא פי 8 ומהווה לא פעם סכנה לציבור", מסביר גד אויזרט, מנכ"ל משותף ברשת חרש, המייבאת הרשמית של הפיתוח לישראל. לנוכח המשקל הקל והעובדה שכבר לא מדובר בעבודה מלכלכת יזם אויזרט, שילוב נשים בעולם הבנייה. "לצד היתרונות המהפכניים הנובעים מקלות האבן, נוצרה הזדמנות תעסוקתית מבורכת המאפשרת שילוב של נשים בעולם הבנייה", הוא אומר. בחודש האחרון החל פרויקט חיפוי של מגדלי מגורים בבאר יעקב, נשר, בית שמש, חולון ואריאל, שבו שולבו כ-23 נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully