וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-2017: חצרות גני ילדים בתל אביב ישלמו פחות ארנונה

17.5.2016 / 9:03

אם יאשרו משרדי האוצר והפנים את בקשת עיריית תל אביב תופחת הארנונה המוטלת על חצרות גני ילדים בשיעור של כ-10%. השינוי צפוי להשפיע על כ-292 גני ילדים

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
הארנונה בתל אביב ממוצעת/דרור עינב

העיר ללא הפסקה נחשבת לעיר יקרה, גם במדדים עולמיים, אך דווקא בסעיף הארנונה – צפויה הקלה מסוימת: החל משנת 2017 תעריף הארנונה לחצרות גני ילדים בתל אביב צפוי לרדת באופן משמעותי. העירייה הודיעה כי תגיש בקשה לשרי הפנים והאוצר לקביעת תעריף חדש אחיד ומוזל לחצרות גני-ילדים בעיר, בשיעור שיוזיל את התשלום עבור שטחים אלו בכ-10% בממוצע. הודעה זו מגיעה על רקע אישורו של צו הארנונה לשנה הבאה בעירייה, במסגרתו גם הוחלט להקל על הארנונה המשולמת על ידי אמנים בתחום הצילום והווידאו ארט, בכפוף לאישור השרים.

התעריף המוזל החדש והאחיד לחצרות גני-ילדים צפוי על פי ההערכות להוזיל את המחירים באופן משמעותי - מתעריף ממוצע של כ-51 שקל למ"ר לחצרות גני ילדים כיום, ל-27 שקל למ"ר. שינוי זה צפוי להשפיע על כ-292 גני ילדים בעלי חצרות. בעירייה ציינו כי "פעולה זו מגיעה בהמשך לאישור התב"ע (תכנית בניין ועיר), המעניקה הקלה משמעותית על תהליך פתיחת הגנים והגדלת היצע הגנים בעיר".

תעריפי הארנונה לשנת 2017 צפויים אמנם לעבור עדכון, אולם באופן יחסי הארנונה המשולמת בעיר תל אביב מוגדרת ממוצעת ביחס לערים אחרות. בעירייה ציינו כי מבין 9 הערים הגדולות בישראל – שיעור הארנונה בתל אביב הוא הנמוך ביותר ועומד בממוצע על 47.75 שקל למ"ר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תעריף הארנונה בערים השונות בשנת 2014. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
תעריף הארנונה בערים השונות בשנת 2014/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בכל הנוגע למהלך להפחתת הארנונה עבור שטחי עבודה של אמנים, ציינו בעירייה כי הדבר תלוי באישורם של שרי הממשלה וכי בעבר הממשלה סיכלה מהלכים אלו. "יש לזכור כי צווי הארנונה מוקפאים משנות ה-80, כך שהיכולת של העירייה לשנותם לא גדולה ודורשת את אישור שרי הפנים והאוצר. עם זאת, העירייה מנסה לעשות כמה שינויים על מנת להקל על האמנים, באמצעות הכנסת סוגי אמנים נוספים לתעריף מוזל. למרבה הצער, בשנים קודמות שרי הפנים והאוצר התערבו בהחלטת מועצת העירייה ודחו את בקשת העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully