וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אאורה מבטלת מכירת דירה לזוג צעיר בפרדס חנה כרכור

10.5.2016 / 10:45

תביעה שהגישו בני זוג שרכשו דירה בפרויקט של החברה בפרדס חנה-כרכור חושפת כי החברה מבקשת לבטל את הסכם המכר. הזוג טוען כי החברה איחרה במסירת הדירה, ללא פיצוי ודורשת 18% ריבית פיגורים על תשלום אחד שאיחר מצדם. אאורה: "הרוכשים לא שילמו את מלוא הסכום על הדירה"

פטיש של בית משפט, דצמבר 2011. עומר מירון,
בחברה טוענים כי גילו אורך רוח כלפי הרוכשים/עומר מירון

לא בכל יום מחליטה חברה לבטל הסכם מכר לרכישת דירה: זוג צעיר עם שני ילדים שרכש דירה בפרויקט של חברת אאורה ישראל בפרדס חנה כרכור תמורת 1.13 מיליון שקלים, תובעים כעת את החברה בטענה כי איחרה ב-17 חודשים במסירת הדירה ללא תשלום פיצויים. בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, נטען עוד כי בנוסף דורשת אאורה מהרוכשים תוספת של 245 אלף שקלים, בגין ריבית פיגורים בשל עיכוב מצדם באחד התשלומים – וכי בכוונת החברה לבטל את ההסכם עימם ולמכור את הדירה מחדש.

.

עם זאת, הגרסה שמציגים בחברת אאורה היא כי הסיבה לביטול הסכם המכר נעוצה בהתנהלות בעייתית מצד רוכשי הדירה – שגם לא העבירו את התשלומים אליהם התחייבו, וגם התעלמו מהתראות החברה המרובות שנשלחו לאורך התקופה בדבר חובותיהם ויתרת התשלומים שלא הוסדרו בעסקה. לטענת החברה, עד היום לא השלימו הרוכשים את התחייבויותיהם הכספיות כלפי החברה

בני הזוג, שרכשו בפברואר 2013 דירת 5 חדרים בפרויקט, טוענים מצדם כי מדובר בעיכוב בתשלום אחד בלבד שבוצע בהסכמת הצדדים ובידיעת החברה וכי במהלך כל התקופה, לא קיבלו מהחברה התראות בנוגע לדרישות הסדרת התשלום או בנוגע לריבית שבכוונת החברה לגבות. ריבית זו עומדת על פי חישוביהם על כ-18% בשנה.

לתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד הראל דהן ממשרד גרשטיין - דהן ושות', צורפה גם בקשה למתן צו מניעה – על רקע כוונתה של חברת אאורה לבטל את הסכם המכר בין הצדדים – ולאפשר את מכירת הדירה לצד שלישי. בפנייתם מבקשים זוג הרוכשים מבית המשפט שלא לאפשר לחברת אאורה למחוק את הערת האזהרה שנרשמה לטובתם בטאבו – ולאפשר להם להשלים את העסקה על פי הסכם המכר המקורי, ללא ריביות פיגורים.

בתביעה נכתב בין השאר כי בני הזוג רכשו את הדירה בפריסת תשלומים של 20/80 שסוכמה בין הצדדים וכי נכון להיום, שילמו סכום גבוה יותר מהסכום שסוכם בין הצדדים, בהינתן כי סך 20% משווי הדירה הוא כ-220 אלף שקל – בעוד שהרוכשים שילמו עד למועד זה למעלה מ-447 אלף שקלים - דהיינו פי שניים ואף יותר מכך.

בתביעה זו מצוין בין השאר כי התשלום שבגינו התעכבו היה תשלום בגין 143 אלף שקלים – שאותו היה עליהם לשלם עד יוני 2013 (התאריך בו התקבל היתר הבנייה). הרוכשים מציינים כי "תשלום זה שולם בחודש דצמבר שנת 2014 בהסכמה ובידיעת החברה שקיבלה את התשלום והמשיכה את ההתקשרות מול המבקשים בכל הנוגע לרכישת הדירה בלא להודיע מילה ולו חצי מילה אודות הפרה כלשהי מצדם. כאן המקום לציין כי האיחור בביצוע התשלום היה בידיעת החברה ונעשה מול נציג הדיירים מטעמה".

באאורה טוענים להשתלשלות עניינים שונה בתכלית. לטענתם, ביוני 2013 היו אמורים הרוכשים לשלם סך של 13% מסכום רכישת הדירה – אך הם שילמו סכום זה רק בדצמבר 2014 - משמע באיחור של כ- 18 חודשים. בחברה טוענים עוד כי עד ליום 31.12.2014 התחייבו הרוכשים לשלם סך של 70% מהתמורה., אולם גם סכום זה לא שולם על ידם ונכון להיום עדיין לא השלימו הרוכשים כמחצית מהסכום.

בחברה טוענים עוד כי גילו אורך הרוח כלפי הרוכשים ושיגרו אליהם פניות חוזרות ונשנות, הן בע"פ והן בכתב, הן מטעם החברה והן מטעם משרד באי כוחה, על מנת שיסדירו את חובם – אך הם לא עשו זאת.

בתביעת בני הזוג טוענים השניים כי מעולם לא קיבלו התראה בנוגע לחובות שנצברו מצדם וכי כשפנו לברר מהי יתרת התשלום שנותרה בעסקה "הוברר להם לתדהמתם כי יתרת התשלום בגין רכישת הדירה עומדת על סך כולל של: 928,467 שקלים. יצוין כי המבקשים רכשו את הדירה תמורת סך כולל של 1,130,358 שקלים ושילמו עד כה סך כולל של: 447,358 שקלים - כך שהיתרה (קרן) בגין רכישת הדירה עומדת על סך של 683,000 שקלים בעוד ודרישת המשיבה גבוהה מהיתרה המקורית בסך כולל של: 245,467 שקלים".

"כאן המקום לציין כי תאריך הכניסה לדירה הינו דצמבר 2014 בעוד ונכון למועד כתיבת בקשה זו טרם נמסרה הדירה, מה שמלמד כי החברה איחרה במסירת הדירה למשך תקופה בלתי מבוטלת של 17 חודשים, המשיבה התעלמה לחלוטין מעובדה זו ובחרה לדרוש את הכספים המגיעים לה לטענתה בגין ריביות הצמדות וחיובי ריבית פיגורים מבלי לזכות את המבקשים בגין האיחור במסירת הדירה", נכתב עוד.

בשיחה עם וואלה! NEWS ציין עו"ד הראל דהן כי "הטענה של החברה היתה כי הם דחו את מסירת הדירה בעבור כל יום של איחור בתשלום, אך מדובר בטענה שמנוגדת להוראות חוק המכר. החוק קובע מפורשות כי יש להורות על חיוב של 1.5 משווי שכירות דירה באזור. במקרה הזה מדובר על שכר דירה ממוצע של 5,000 שקלים לחודש ומכאן שפיצוי אמור היה לעמוד על כ-7,500 שקלים. במכפלת חודשי האיחור (17 חודשים) מדובר על סכום של כולל של 127,500 שקלים".

"ניסיון להפעיל לחץ פסול"

תגובת אאורה: "בני הזוג רכשו דירה מהחברה לפני כשלוש וחצי שנים. סמוך למועד החתימה על הסכם המכר שילמו סך של כ-7% ממחיר הדירה. בהמשך ובאופן עקבי, שילמו בני הזוג את יתרת התשלומים שנקבעו בהתאם לחוזה המכר באיחורים משמעותיים ביותר, של למעלה משנה וחצי. יתרת התמורה עבור הדירה, העומדת על כ-50%, לא שולמה עד היום ומהווה איחור של כ-16 חודשים בתשלום.

בחודש ינואר 2016 נתקבל טופס 4 לבניין, והרוכשים עודכנו כי הדירה מוכנה למסירה והם מתבקשים לבצע גמר חשבון ולהסדיר את חובותיהם לחברה, לרבות הפרשי הצמדה וריבית פיגורים. למרות פניות חוזרות ונשנות, בע"פ ובכתב, וארכות רבות שניתנו להם להסדרת החוב, המשיכו השניים להפר את הסכם המכר באורח יסודי ולא שילמו את מלוא התמורה. משכך, לא נותרה לחברה ברירה, ולאחר שליחת התראות מתאימות נאלצה החברה לבטל את הסכם המכר, בהתאם לקבוע בו.

יצוין כי גם טענותיהם בנוגע לחתימת החברה על מסמכי המשכנתא חסרות כל שחר. על פי סעיף 10.4 להסכם המכר, על החברה לחתום על מסמכי משכנתא בתוך 21 ימים מיום שנמסרו לה המסמכים. מסמכי המשכנתא הונפקו על ידי הבנק ביום 30.3.16, הועברו על ידי הרוכשים לחברה, ונחתמו על ידה כבר ביום 10.4.16 – תוך פחות מ-10 ימים!

החברה גילתה אורך רוח ועשתה ככל שבידה בכדי לסייע לרוכשים להסדיר את חובותיהם, תוך התחשבות ולפנים משורת הדין. צר לנו על הניסיון להפעיל לחץ פסול על החברה באמצעות פניה לאמצעי התקשורת ואנו סבורים כי התנהלותה החוקית של החברה תזכה לגיבוי ביהמ"ש במסגרת ההליך המשפטי בו פתחו השניים".

  • עוד באותו נושא:
  • אאורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully