וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "הצלחנו לשבור את השיטה בשוק הנדל"ן"

יוסי ניסן

4.1.2016 / 11:04

כחלון הציג את סיכום 2015 בשוק הנדל"ן: "עמדנו כמעט ב-100% ביעד השיווקים של דירות חדשות". "בשנה הבאה נשלים את השיווקים ל-70 אלף דירות ויותר במחיר למשתכן - בהנחה של 200-400 אלף שקל שתגיע לזוגות הצעירים"

שר האוצר משה כחלון, משרד האוצר. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
משה כחלון/נועם מושקוביץ

שר האוצר משה כחלון, שעומד בראש קבינט הדיור ורשות מקרקעי ישראל לאחר שדרש את ריכוז הסמכויות, הציג יום (ב') במסיבת עיתונאים שכינס את סיכום שנת 2015 בשוק הנדל"ן הישראלי. לדברי כחלון, ב-2015 המדינה שיווקה 44,248 דירות חדשות - מה שמהווה עמידה של כמעט 100% ביעד הממשלתי שהוצב. כחלון אמר כי ללא ריכוז הסמכויות תחת האוצר זה לא היה קורה.

השנה בנדל"ן: למרות ההבטחות המחירים רק עלו

כחלון אמר כי "במסגרת דיור למשתכן התחייבנו על 25 אלף שיווקים ב-2015 ושיווקנו 27,690 דירות ויותר. בשנה הבאה נשלים את השיווקים ל-70 אלף דירות חדשות ויותר במחיר למשתכן - במחיר מוזל של 200-400 אלף שקל הנחה שיגיעו לזוגות הצעירים".

נציין כי בשביל לעמוד ביעד הממשלתי הזה, המדינה שיחררה בבליץ עצום בימים האחרונים של השנה מכרזי מחיר למשתכן ל-13,083 יחידות דיור, בתוך יומיים. לדברי כחלון, מדובר בפרי ישיר של ריכוז הסמכויות תחת משרד האוצר כחצי שנה מאז שהוא בראשות האוצר ויואב גלנט בראשות משרד הבינוי והשיכון.






עוד אמר שר האוצר כי "בתחום התכנון נרשמה ב-2015 עלייה של כ-20% מעבר ליעד השנתי - תכנון שיא של כל הזמנים - 100 אלף יח"ד. תכניות של רשות מקרקעי ישראל ושל משרד השיכון והבינוי בהיקף של 59,000 יחידות דיור אושרו למתן תוקף, לעומת היעד הממשלתי של 45,000 יחידות דיור בשנה. מספר העסקאות בפועל שנסגרו עומד על 30,635 דירות ובשנה הבאה זה יעלה משמעותית. כל זאת למרות התהפוכות הפוליטיות שעברה הממשלה", אמר.

האוצר טוען כי שיווקי הקרקעות לבניית דירות במחיר למשתכן משקף ירידה משמעותית של עשרות אחוזים לרוכשי הדירות, שנעו בממוצע בין 277-350 אלף שקל הנחה לדירה. כתוצאה מכך עלותה של דירה לחסר דיור תהיה כמיליון שקל לדירה בגודל 100 מ"ר בפריפריה וכ-1.57 מיליון שקל לדירה דומה במרכז הארץ.

"מבחינתי הבשורה הגדולה היא כי הצלחנו לשבור את השיטה והבנו שהמרכיב המרכזי בעליית מחירי הדירות זה בספסרות בקרקע. שברנו את השיטה, הפסקנו את הספסור בקרקע ועמדנו ביעדים שהצבנו. חשוב מהכול - החזרנו את התקווה לזוגות הצעירים, לחסרי הדיור ולרווקים בני 35, ללא הבדלי דת, גזע ומין. כל מי שאין לו דירה במדינת ישראל יוכל להשתתף בהגרלה וגם לזכות. אין לי ספק שמכלול הפעולות שלנו ישפיעו על שוק הדיור כולו, וכבר היום אנו עדים לשינוי בשיח", טען שר האוצר.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט הוסיף, כי "השנה הייתה שנה טובה לדיור בישראל, והשנה הבאה תהיה אף טובה יותר. יש שיתוף פעולה פורה בין כל גורמי הדיור בהובלת שר האוצר משה כחלון. השיטה של חלוקת הסמכויות בין המשרדים עובדת ביעילות ומוכיחה את עצמה, ואנחנו רואים את התוצאות בשטח".

לדבריו, "בחודשים האחרונים ביקרתי ב-55 מועצות וערים, בעשרות סיורים עם צוות משרדי, ואנחנו רואים שהציבור מתחיל להרגיש שמשהו קורה בשוק הדיור. אנחנו צופים שגם 2016 תהיה שנה מוצלחת, במסגרת התהליכים שכבר התחלנו ובמסגרת תוכניות חדשות. 'מחיר למשתכן' תואץ, הסכמי גג נוספים ייחתמו בכל רחבי הארץ, נטפל בבירוקרטיה ובסחבת שאפיינה את שוק הדיור בארץ עד היום, נמשיך לרכז מאמצים בתחום הדיור הציבורי, ברכש ובשיקום שכונות, ונדאג לפיתוח ערים חדשות עבור המגזרים השונים, תוך מציאת טכנולוגיות בנייה חדשות. השינוי מורגש", אמר שר הבינוי.

מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון: "רשות מקרקעי ישראל חתמה שנה מוצלחת של שיווקי קרקעות לדיור. בשיווקי קרקע בשיטת מחיר למשתכן אף שווקו יותר יחידות דיור מהיעד הממשלתי שנקבע. בשיווק הכללי אנו קרובים מאד ליעד ההממשלתי. שנת 2016 תהיה שנת מפנה במאמץ הלאומי בתחום הדיור".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשל ארמוני: "אני גאה באנשי משרד הבינוי והשיכון שבחודשים האחרונים עבדו לילות כימים על מנת לממש את היעד המאתגר שהוצב בפנינו ולשווק דירות במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן' בכל רחבי הארץ. מאות פגישות עם ראשי ערים ודיונים קדחתניים במטה הדיור ובמטה האוצר הבשילו לקראת אלפי שיווקים מוצלחים, שיהפכו בעתיד גם לביתם של זוגות צעירים וחסרי דיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully