וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 4 חדרים באשקלון ללא מו"מ?

יעל דראל

8.10.2015 / 11:38

בני הזוג שביקשו עבור דירת 4 חדרים, בשכונת אפרידר באשקלון, סכום עגול של 1 מיליון שקל - הופתעו כשמשקיעים הסכימו לרכוש מהם את הנכס ללא משא ומתן. מה מומחי נדל"ן אומרים על העסקה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רחוב הקיקיון, אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש האחרון נמכרה ברחוב קיקיון באשקלון דירת 4 חדרים, בלב שכונת אפרידר הוותיקה בעיר, תמורת סכום עגול של מיליון שקלים. הדירה, מרווחת יחסית, משתרעת על פני שטח של כ-116 מ"ר וכוללת חניה (אך ללא מרפסת, ללא מחסן וללא ממ"ד). המחיר משקף מחיר ממוצע של כ-8,600 שקל למ"ר והדירה ממוקמת בקומה ה-7 בבניין בן 8 קומות, אשר נבנה בשנות ה-90.

האם המחיר שהתקבל עבור הנכס משקף עסקה אטרקטיבית? על פי משה שואף, אנליסט המחקר של אתר מדלן, "בהשוואה למחיר המקובל באזור מדובר על מחיר גבוה יחסית, כך לדוגמא בחודש מרץ האחרון נמכרה דירת 5 חדרים, 124 מ"ר, באותו בניין ובאותה קומה, במחיר של 868 אלף שקל בלבד, כ-7,000 שקל למ"ר. גם המחיר הממוצע בשכונת אפרידר לדירת 4 חדרים יד שניה נמוך יותר ועומד על כ-920 אלף שקל בלבד".
".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העסקה בוצעה על-ידי גיא סבן, זכיין סוכנות התיווך סנצ'ורי 21 באשקלון, שציין כי "מדובר על מחיר גבוה במעט ממחיר השוק אך זוהי דירה משופצת ומושקעת, עם נוף פנורמי עוצר נשימה לחוף הים, כך שמדובר בעסקה טובה עבור שני הצדדים". לדבריו, "המוכרים, משפחה עם ילדים בגילאי תיכון שהייתה מעוניינת לשדרג את מקום מגוריה לשכונת ברנע בצפון אשקלון, ביקשו מחיר עגול של מיליון שקל ובתוך כחודש ושבוע בלבד מתחילת השיווק הגיעו רוכשים מחוץ לאשקלון, שהיו מעוניינים בנכס למטרות השקעה והיו מוכנים לשלם את הסכום המבוקש במלואו, ללא שום הנחה".

האם מדובר על עסקה משתלמת מבחינת המשקיעים? אילן צ'רנין, אנליסט מדלן מבהיר כי המשקיעים יכולים היו לבצע עסקה משתלמת יותר בעיר מבחינת אחוזי התשואה. "שכר הדירה המבוקש לדירת 4 חדרים בשכונת אפרידר עומד על כ-2,900 שקל בממוצע, כך שמנקודת המבט של משקיעים מדובר על השקעה עם תשואת שכר דירה פוטנציאלית של כ-3% לשנה. יש לציין שרכישת דירה זולה יותר, המיועדת לסטודנטים באשקלון, יכולה הייתה להניב תשואת שכר דירה גבוהה יותר, שהייתה מתקרבת לכ-4-5% תשואה בשנה. עם זאת, חשוב לזכור שמלבד תשואת שכר הדירה השוטפת, החלק השני בתשואת המשקיעים הינו השינוי בשווי הנכס, שאותו ניתן להעריך בגסות בלבד ואין אפשרות לתת צפי מדויק

עוד באותו נושא

איפה נמכרה דירת 100 מ"ר בפחות מ-900 אלף שקל?

לכתבה המלאה

סביבת הנכס

שכונת אפרידר, הממוקמת בין רחוב אלי כהן, יצחק רבין, הטייסים ובר כוכבא בעיר, נחשבת לשכונה אטרקטיבית, על אף שישנן שכונות חדשות ממנה. "בשכונת אפרידר קיימים בנייני מגורים חדשים וישנים לצד צמודי קרקע דו משפחתיים שנבנו החל משנות ה-50 על ידי חברת עמידר. הסביבה נהנית מנגישות גבוהה יחסית עם היצע של שירותים מסחריים ומקומות בילוי ותחבורה ציבורית זמינה. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי האזור כולו מתיישן ולא בטוח שיצליח להתחרות לאורך זמן בשכונות החדשות של אשקלון", מציינים במדלן.

מדד חברתי כלכלי של השכונה

המדד החברת-כלכלי של השכונה זוכה לציון טוב של 6 (מתוך 10), שיעור האקדמאים בשכונה עומד על 24% ורמת השכר הממוצעת של תושבי השכונה עומדת על כ-8,900 שקל לחודש.

עסקאות לשם השוואה

בחודש יולי נמכרה באותו רחוב בשכונה דירת 3 חדרים בגודל 50 מ"ר במחיר של 600,001 שקל, מחיר המשקף שווי של 11,765 שקל למ"ר. הדירה ממוקמת בקומה השלישית והאחרונה בבניין שנבה בשנת 1970.

דירה 3.5 נוספת בשכונה, בשטח של כ-90 מ"ר, נמכרה בחודש יוני ברחוב הסנה במחיר של 700 אלף שקל – סכום המשקף שווי של 7,865 שקל למ"ר. הדירה ממוקמת בקומה ה-4 והאחרונה בבניין שנבנה בשנת 1975.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully