וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח מרכז טאוב: הישראלים ממשיכים לצפות לעליית מחירי הדיור

27.12.2017 / 8:00

מדוח המצב המדינה לשנת 2017 שפרסם המרכז לחקר המדיניות החברתית בישראל, עולה כי מחירי הדירות ממשיכים לעלות בקצב מהיר יותר משכר הדירה

עריכת וידאו: ניתאי דגן

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, מספקת טיפים לבעלי הדירות לפני חתימה על הסכם)

הישראלים עדיין ממשיכים לצפות לעלייה במחירי הדיור - כך עולה מדוח מצב המדינה 2017 שפרסם היום (רביעי) מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל. הדוח כולל 10 פרקים בתחומי הכלכלה, שוק העבודה, הרווחה, החינוך והבריאות.

בפרק המציג את תמונת המאקרו של המשק בשנה החולפת, כותבים החוקים גלעד ברנד, פרופ' אבי וייס וד"ר אסף צימרינג כי על פי בדיקת המרכז, מחירי הדירות ממשיכים לטפס בקצב מהיר יותר משכר הדירה - ובכך נמשכת הירידה בתשואה לבעלות על דירה.

לדבריהם, מאחר שהריבית חדלה לרדת לפני למעלה משנתיים, נראה שההתייקרויות האחרונות של הדירות מגלמות בעיקר את ציפיות משקי הבית והמשקיעים לעליות מחירים נוספות בעתיד, הן במחירי הדירות הן בשכר הדירה הממוצע.

בנייה. ShutterStock
נראה שההתייקרויות האחרונות של הדירות מגלמות בעיקר את ציפיות משקי הבית והמשקיעים לעליות מחירים נוספות בעתיד/ShutterStock

עלייה בשיעור התעסקה ובשכר הריאלי

עוד כותבים החוקרים כי השנה החולפת התאפיינה בעלייה בשיעור התעסוקה ובשכר הריאלי, לעומת ירידה בשיעור האבטלה, שנמצא בשפל היסטורי. ואולם, הצמיחה לנפש נמוכה ביחס למדינות אחרות, ופריון העבודה אינו צומח כלל. כמו כן, הגידול בשיעור התעסוקה, לצד העלייה בשכר הריאלי הממוצע, הובילו לעלייה מרשימה בהיקפי הצריכה בשנים האחרונות ולעלייה ברמת החיים.

"עם זאת", כותבים החוקרים, "חלקים רחבים בשוק העבודה מתאפיינים עדיין בפריון עבודה ובשכר נמוכים. כמו כן, על אף השיפור בתחום, רמת המחירים בישראל עודנה בין הגבוהות במדינות ה-OECD. בטווח הארוך צפויים למדינה אתגרים דמוגרפיים שעלולים להאט את קצב הצמיחה במשק עוד יותר, ובראשם ירידה בחלקה של האוכלוסייה בגילי העבודה העיקריים, לצד עלייה בחלקן של אוכלוסיות ששיעורי התעסוקה שלהן נמוכים יחסית וכישוריהן אינם תואמים את שוק העבודה המודרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully