וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים דירה בחו"ל? הנה מה שאתם צריכים לבדוק

אילנה טנא

9.11.2017 / 8:09

כשהריביות נמוכות, שוק ההון מסוכן והממשלה נלחמת במשקיעים - רכישת נדל"ן בחו"ל עשויה להיות פתרון טוב למי שמחפש אפיק השקעה אלטרנטיבי. מה חשוב לדעת לפני העברת הכסף? מדריך

קו הרקיע של מנהטן, ניו יורק. ShutterStock
מנהטן/ShutterStock

רכישת נכס בחו"ל היא היום אחד מאפיקי ההשקעות הפופולריים עבור ישראלים רבים. בתקופה בה המדינה מרתיעה את המשקיעים מרכישת דירה שלישית, כאשר השקעה בשוק ההון היא לא בטוחה ובשעה שהבנקים נותנים לנו ריביות אפסיות על הכסף שלנו – רכישת נכס מעבר לים נותנת מענה למי שמחפשים אפיקי השקעה אטרקטיביים.

יחד עם זאת, רכישת נכס בחו"ל היא חדשה למרבית הישראלים, שרגילים לשוק המקומי, לחוקים ולהתנהלות שלו וכל ההתעסקות עם נכסים במדינות אחרות יכולה להרתיע אותם. איך בכלל ניגשים לרכישה כזו ומה האינפורמציה הבסיסית שעלינו לדעת לפני שנכנסים להשקעה בחו"ל?

האם הדירה היא להשקעה – על מנת להיכנס להשקעה חשוב להשקיע במדינות שבהן המטבע קשה ויציב, כמו דולר או פאונד. זה מקטין את הסיכון לזעזועים בשוק ולירידת ערך הנכס. לפעמים מציעים לנו השקעות שנראות אטרקטיביות במדינות כמו רומניה למשל, אלא שזו מדינה שבה המטבע חלש ולא יציב ולכן הסיכון בהשקעה שכזו הוא גדול. לפעמים המשקיע מעוניין שהדירה תעמוד לשימושו כדירת נופש, לתקופות כאלה ואחרות, ובשאר השנה ניתן יהיה להשכיר אותה לפי תקופות. במקרה כזה כדאי להביא בחשבון גם את הסביבה, את איבזור הדירה ואפילו את הנוף הנשקף ממנה, כדי שיהיה לו ולמשפחתו נעים להיות בה, גם אם זה לשבועיים או לחודש במהלך השנה.

עוד בנדל"ן

בקרוב: הלמ"ס תפרסם מדד חדש למחירי הדיור

לכתבה המלאה
סטודנטים בשיעור. shutterstock, ShutterStock
ערים עם אוניברסיטאות מושכות סטודנטיםשמעלים את הביקוש לדירות/ShutterStock, shutterstock
אחת הנקודות החשובות שצריך לבדוק היא את מצב שוק הנדל"ן באזור בו אנחנו מבקשים לרכוש את הנכס ומה היחס בין העלות לתועלת של הנכס

מה התשואה שנקבל – המטרה בקניית נכס להשקעה היא כמובן התשואה שנקבל. כמובן שנרצה תשואה שתהיה כמה שיותר גבוהה. לפעמים מבטיחים לנו תשואה גבוהה במיוחד, אלא שעלינו לזכור שככל שהתשואה נראית גבוהה יותר, זה אומר שגם הסיכון עלול להיות גבוה. עיניים גדולות הן לא יועץ השקעות טוב. תשואה סבירה והגיונית היא כזו שנעה סביב 7-9% לשנה, ובמקרים כאלה גם הסיכון לא יהיה גבוה.

מה מצב שוק הנדל"ן בסביבה – אחת הנקודות החשובות שצריך לבדוק היא את מצב שוק הנדל"ן באזור בו אנחנו מבקשים לרכוש את הנכס ומה היחס בין העלות לתועלת של הנכס. חשוב לבדוק מה מחירי הדירות בסביבה, בכמה נמכרו דירות דומות, האם יש בסביבה ביקוש לשכירות, האם ההגירה בשכונה היא חיובית או שלילית. כל אלה נתונים שבמדינות מסודרות כמו אנגליה או ארצות הברית אפשר לברר בעזרת חיפוש ברשת, שם הכל שקוף וגלוי, לפעמים אפילו יותר מאשר בישראל.

אוניברסיטאות, סטודנטים וצעירים – ההשקעות האטרקטיביות ביותר היום בערים רבות בעולם סובבות סביב נוכחות של צעירים וסטודנטים. ערים שבהן יש אוניברסיטאות בהכרח מושכות אליהן סטודנטים רבים. המשמעות – גם מגורי סטודנטים וגם ביקוש גדול לשכירות. אפשר להשקיע בסכומים לא גדולים ברכישת יחידות דיור במעונות סטודנטים, מתוך ידיעה שלמגורים כאלה תמיד יהיה ביקוש. אוכלוסיה צעירה מעידה על עיר תוססת, מתפתחת, אטרקטיבית שבה ערך הנכסים יעלה וישתבח. בערים כאלה אפשר גם להשקיע בדירות קטנות במרכז העיר, שם הביקוש הוא גבוה הן מצד הסטודנטים והן מצד הצעירים. תשואה של 7-9% בהשקעות מסוג זה היא סבירה, הגיונית והסיכון שבה הוא מזערי. כאן המקום להזכיר שהעולם במקרה זה, לא שייך רק לצעירים ואחת ההשקעות הכדאיות היא גם ברכישת יחידות דיור בפרויקטיים של בתי אבות. גם זו נחשבת להשקעה אטרקטיבית, עם תשואה דומה השקעה שהסיכון בה הוא מזערי ועם ביטחון שתמיד יהיה ביקוש לשכור את היחידה במסגרת הפרוייקט שבו היא נמצאת.

הכותבת היא הבעלים של "תלתן 88 אחזקות ופרויקטים בע"מ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully